אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "רוי:יוסף"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
335 בייטן צוגעלייגט ,  פֿאַר 2 יאָר
שורה 104: שורה 104:
אין פסוק {{ציטוטון|יוֹסֵף בֶּן שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה ... וְהוּא נַעַר}}{{הערה|שם=בראשית לז ב}} האבן חז"ל זיך געמוטשטעט מיט די דאפלטקייט, ווייל עס שטייט דאך "בן שבע עשרה שנה" איז צו וואס דארף מען צולייגן "והוא נער", נאר פשט איז אז ער פלעגט מאכן "מעשה נערוּת", ער האט געטאפט זיינע אויגן, נאכגעקוקט זיינע פוסטריט און געלאקט זיינע האר,{{הערה|שם=בראשית רבה פד ז}} און [[רש"י]] עקלערט אז דאס האט ער געטון "כדי צו אויסזען שיין".  
אין פסוק {{ציטוטון|יוֹסֵף בֶּן שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה ... וְהוּא נַעַר}}{{הערה|שם=בראשית לז ב}} האבן חז"ל זיך געמוטשטעט מיט די דאפלטקייט, ווייל עס שטייט דאך "בן שבע עשרה שנה" איז צו וואס דארף מען צולייגן "והוא נער", נאר פשט איז אז ער פלעגט מאכן "מעשה נערוּת", ער האט געטאפט זיינע אויגן, נאכגעקוקט זיינע פוסטריט און געלאקט זיינע האר,{{הערה|שם=בראשית רבה פד ז}} און [[רש"י]] עקלערט אז דאס האט ער געטון "כדי צו אויסזען שיין".  


בתורה מתואר: {{ציטוטון|וַיְהִי יוֹסֵף יְפֵה תֹאַר וִיפֵה מַרְאֶה.}}{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|לט|ו}}}} [[מדרש תנחומא]] ממחיש את יופיו של יוסף: "פעם אחת נתקבצו המצריות ובאו לראות יופיו של יוסף, מה עשתה אשת פוטיפר? נטלה אתרוגים ונתנה לכל אחת ואחת מהן, ונתנה סכין לכל אחת ואחת, וקראה ליוסף והעמידתו לפניהן. כיון שהיו מסתכלות ביופיו של יוסף היו חותכות את ידיהן. אמרה להן: ומה אתן בשעה אחת כך, אני שבכל שעה רואה אותו על אחת כמה וכמה."{{הערה|שם=תנחומא וישב ה|{{ויקיטקסט|מדרש תנחומא וישב ה}}}}
אין תורה ווערט געשילדערט: {{ציטוטון|וַיְהִי יוֹסֵף יְפֵה תֹאַר וִיפֵה מַרְאֶה.}}{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|לט|ו}}}} דער [[מדרש תנחומא]] פארברייטערט דערויף און דערציילט: "איין מאל האבן די מצרישע פרויען זיך צוזאמגענומען צו זען די שיינקייט פון יוסף, וואס האט אשת פוטיפר געטון? זי האט גענומען אתרוגים און זי האט געגעבן פאר יעדע איינע פון זיי, און זיי געהייסן עס שניידן מיט א מעסער, און דערנאך האט זי אריינגעברענגט יוסף פאר זיי. פון גרויס באגייסטערונג האבן זיי זיך צושניטן די הענט. האט זי זיי געזאגט: אויב דאס איז וואס עס געשעהט צו אייך נאר נאך איין שעה, שטעלט זיך פאר וואס עס געשעהט צו מיר, איך זעה אים דאך נאכאנאנד"."{{הערה|שם=תנחומא וישב ה|{{ויקיטקסט|מדרש תנחומא וישב ה}}}}


את המילים {{ציטוטון|בָּנוֹת צָעֲדָה עֲלֵי שׁוּר}}{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|מט|כב}}}} דורש המדרש כמלמדות על [[צניעות (יהדות)|צניעות]]ו של יוסף: "בשעה שיצא יוסף למלוך על מצרים היו בנות מלכים מציצות עליו דרך החרכין, והיו משליכות עליו שירין וקטלין ונזמים וטבעות כדי שיתלה עיניו ויביט בהן. אעפ"כ לא היה מביט בהן. אמר לו [[הקדוש ברוך הוא]]: אתה לא תלית את עינך והבטת בהן, חייך שאתה נותן לבנותיך צעידה בתורה. מהו צעידה? פרשה."{{הערה|{{מדרש רבה|בראשית|צח|יח}}}} הפרשה שהובטחה ליוסף היא פרשת [[בנות צלפחד]], שהיו מצאצאי יוסף.
את המילים {{ציטוטון|בָּנוֹת צָעֲדָה עֲלֵי שׁוּר}}{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|מט|כב}}}} דורש המדרש כמלמדות על [[צניעות (יהדות)|צניעות]]ו של יוסף: "בשעה שיצא יוסף למלוך על מצרים היו בנות מלכים מציצות עליו דרך החרכין, והיו משליכות עליו שירין וקטלין ונזמים וטבעות כדי שיתלה עיניו ויביט בהן. אעפ"כ לא היה מביט בהן. אמר לו [[הקדוש ברוך הוא]]: אתה לא תלית את עינך והבטת בהן, חייך שאתה נותן לבנותיך צעידה בתורה. מהו צעידה? פרשה."{{הערה|{{מדרש רבה|בראשית|צח|יח}}}} הפרשה שהובטחה ליוסף היא פרשת [[בנות צלפחד]], שהיו מצאצאי יוסף.
486

רעדאגירונגען

נאוויגאציע מעניו