מייבאים כמותיים, בדוקי עריכות אוטומטית, ביוראקראטן, אינטערפעיס רעדאקטארן, emailconfirmed, אינטערפעיס אדמיניסטראַטאָרן, מנטרים, סיסאפן, צוות טכני, מייבאים, מעדכנים, אספקלריה רעדאקטארן
102,362
רעדאגירונגען
ק (החלפת טקסט – "אֵל" ב־"קֵל") |
ק (החלפת טקסט – "ספרדישע" ב־"ספרד'ישע") |
||
| (10 מיטלסטע ווערסיעס פון 3 באַניצער נישט געוויזן.) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ | {{דעסקריפציע||ענגליש = Jewish Morning Prayer|העב=תפילה ביהדות הנאמרת בבוקר|דייטש=jüdisches Morgengebet|}} | ||
{{אידישקייט}} | |||
'''שחרית''' איז דער [[תפילה]] וואס [[אידן]] [[דאווענען]] אינדער[[פרי]]. דאס איז די לענגסטע פון די טאג-טעגלעכע תפילות. שחרית הייבט אן מיט ברכות און קרבנות, און דערנאך זאגט מען [[פסוקי דזמרה]]. נאכהער איז דער עיקר טייל פון דער תפילה, [[קריאת שמע]] מיט אירע ברכות און [[שמונה עשרה]]. נאכדעם זאגט מען [[תחנון ]] און עטליכע מזמורים און פסוקים. | '''שחרית''' איז דער [[תפילה]] וואס [[אידן]] [[דאווענען]] אינדער[[פרי]]. דאס איז די לענגסטע פון די טאג-טעגלעכע תפילות. שחרית הייבט אן מיט ברכות און קרבנות, און דערנאך זאגט מען [[פסוקי דזמרה]]. נאכהער איז דער עיקר טייל פון דער תפילה, [[קריאת שמע]] מיט אירע ברכות און [[שמונה עשרה]]. נאכדעם זאגט מען [[תחנון ]] און עטליכע מזמורים און פסוקים. | ||
מאנטאג, דאנערשטאג און שבת ליינט מען די תורה ביי שחרית. | [[מאנטאג]], [[דאנערשטאג]] און שבת ליינט מען די תורה ביי שחרית. | ||
די צייט פון שחרית איז די ערשטע פיר שעה'ן פון טאג; קריאת שמע מוז מען ענדיגן פריער, ביז דריי שעה'ן פון טאג. וותיקין דאווענען שחרית גאנץ פרי כדי אנצוהייבן די [[שמונה עשרה]] מיטן זונאויפגאַנג. | די צייט פון שחרית איז די ערשטע פיר שעה'ן פון טאג; קריאת שמע מוז מען ענדיגן פריער, ביז דריי שעה'ן פון טאג. וותיקין דאווענען שחרית גאנץ פרי כדי אנצוהייבן די [[שמונה עשרה]] מיטן זונאויפגאַנג. | ||
| שורה 11: | שורה 12: | ||
1) [[רב האי גאון]], אזוי ווערט געברענגט אין ספר אמרי פנחס פון [[פנחס קאריצער|ר' פנחס קאריצער]]. | 1) [[רב האי גאון]], אזוי ווערט געברענגט אין ספר אמרי פנחס פון [[פנחס קאריצער|ר' פנחס קאריצער]]. | ||
2) ר' [[שלמה אבן גבירול]], (פון די ראשונים און א גאר באקאנטער פייטן) עס ווערט אזוי געברענגט בכמה מקומות בשם ספר התחיה.{{הערה| פון שניאור זקש ע' 58. דער לקוטי מהרי"ח ברענגט אז ער האט געזעהן אין געוויסע סידורים בשם ס' התחיה אז דער מחבר איז [[רבן יוחנן בן זכאי|רבי יוחנן בן זכאי]], אבער למעשה איז עס א טעות.}} | 2) ר' [[רבי שלמה אבן גבירול]], (פון די ראשונים און א גאר באקאנטער פייטן) עס ווערט אזוי געברענגט בכמה מקומות בשם ספר התחיה.{{הערה| פון שניאור זקש ע' 58. דער לקוטי מהרי"ח ברענגט אז ער האט געזעהן אין געוויסע סידורים בשם ס' התחיה אז דער מחבר איז [[רבן יוחנן בן זכאי|רבי יוחנן בן זכאי]], אבער למעשה איז עס א טעות.}} | ||
3) ר' יהודה הלוי.{{מקור}} | 3) ר' יהודה הלוי.{{מקור}} | ||
| שורה 26: | שורה 27: | ||
אין טייל | אין טייל ספרד'ישע סידורים איז געדריקט אן אנדערע נוסח, ווי זייער שטייגער איז צוצולייגען אייגענע שטיקלעך וואס דער פייטן האט בכלל נישט געמאכט. | ||
וְהוּא אֶחָד וְאֵין שֵׁנִי לְהַמְשִׁילוֹ וּלְהַחְבִּירָה בְּלִי רֵאשִׁית בְּלִי תַכְלִית וְלוֹ הָעֹז וְהַמִּשְׂרָה בְּלִי עֵרֶךְ בְּלִי דִמְיוֹן בְּלִי שִׁנּוּי וּתְמוּרָה בְּלִי חִבּוּר בְּלִי פֵרוּד גְּדָל כֹּחַ וּגְבוּרָה.וְהוּא קֵלִי וְחַי גּוֹאֲלִי וְצוּר חֶבְלִי בְּיוֹם צָרָה וְהוּא נִסִּי וּמָנוּסִי מְנָת כּוֹסִי בְּיוֹם אֶקְרָא וְהוּא רוֹפֵא וְהוּא מַרְפֵּא וְהוּא צוֹפֶה וְהוּא עֶזְרָה בְּיָדוֹ אַפְקִיד רוּחִי בְּעֵת אִישַׁן וְאָעִירָה וְעִם רוּחִי גְּוִיָּתִי אֲדֹנָי לִי וְלֹא אִירָא בְּמִקְדָשׁוֹ תָּגֵל נַפְשִׁי מְשִׁיחֵנוּ יִשְׁלַח מְהֵרָה וְאָז נָשִׁיר בְּבֵית קָדְשִׁי אָמֵן אָמֵן שֵׁם הַנּוֹרָא. | וְהוּא אֶחָד וְאֵין שֵׁנִי לְהַמְשִׁילוֹ וּלְהַחְבִּירָה בְּלִי רֵאשִׁית בְּלִי תַכְלִית וְלוֹ הָעֹז וְהַמִּשְׂרָה בְּלִי עֵרֶךְ בְּלִי דִמְיוֹן בְּלִי שִׁנּוּי וּתְמוּרָה בְּלִי חִבּוּר בְּלִי פֵרוּד גְּדָל כֹּחַ וּגְבוּרָה.וְהוּא קֵלִי וְחַי גּוֹאֲלִי וְצוּר חֶבְלִי בְּיוֹם צָרָה וְהוּא נִסִּי וּמָנוּסִי מְנָת כּוֹסִי בְּיוֹם אֶקְרָא וְהוּא רוֹפֵא וְהוּא מַרְפֵּא וְהוּא צוֹפֶה וְהוּא עֶזְרָה בְּיָדוֹ אַפְקִיד רוּחִי בְּעֵת אִישַׁן וְאָעִירָה וְעִם רוּחִי גְּוִיָּתִי אֲדֹנָי לִי וְלֹא אִירָא בְּמִקְדָשׁוֹ תָּגֵל נַפְשִׁי מְשִׁיחֵנוּ יִשְׁלַח מְהֵרָה וְאָז נָשִׁיר בְּבֵית קָדְשִׁי אָמֵן אָמֵן שֵׁם הַנּוֹרָא. | ||
| שורה 34: | שורה 35: | ||
===פסוקי דזמרה=== | ===פסוקי דזמרה=== | ||
{{הויפט ארטיקל|פסוקי דזמרה}} | {{הויפט ארטיקל|פסוקי דזמרה}} | ||
'''פסוקי דזִמרה''' איז א טייל פון שחרית פון "ברוך שאמר" ביז "ישתבח". די פסוקי דזמרה זענע א סעריע פון פסוקים פון [[תהלים]] און [[דברי הימים]], אויך עטליכע פסוקים פון [[משלי]] און [[נחמיה]], און "אז ישיר" פון דער [[תורה]]. | '''פסוקי דזִמרה''' איז א טייל פון שחרית פון "[[ברוך שאמר]]" ביז "ישתבח". די פסוקי דזמרה זענע א סעריע פון פסוקים פון [[תהלים]] און [[דברי הימים]], אויך עטליכע פסוקים פון [[משלי]] און [[נחמיה]], און "אז ישיר" פון דער [[תורה]]. | ||
די וואכנדיקע פסוקי דזמרה (לויט [[נוסח אשכנז]] הייבט אן מיט "מזמור שיר חנוכת הבית לדוד" (תהלים ל). נאכדעם זאגט מען "ברוך שאמר", "הודו", "מזמור לתודה", "יהי כבוד", "אשרי" און די קאפיטלעך תהלים קמה-קנ (מיט נאך פסוקים), "ויברך דוד", און "ויושע" מיט "אז ישיר". | די וואכנדיקע פסוקי דזמרה (לויט [[נוסח אשכנז]] הייבט אן מיט "מזמור שיר חנוכת הבית לדוד" (תהלים ל). נאכדעם זאגט מען "[[ברוך שאמר]]", "הודו", "מזמור לתודה", "יהי כבוד", "אשרי" און די קאפיטלעך תהלים קמה-קנ (מיט נאך פסוקים), "ויברך דוד", און "ויושע" מיט "אז ישיר". | ||
לויט נוסח ספרד און די ספרדים און תימנים איז דער סדר א ביסל אנדערש. מ'הייבט אן "הודו", "מזמור שיר חנוכת הבית לדוד", עטליכע פסוקים און "למנצח בנגינות" (תהלים סז), "ברוך שאמר", "מזמור לתודה" און ווייטער אזוי ווי נוסח אשכנז. | לויט נוסח ספרד און די ספרדים און תימנים איז דער סדר א ביסל אנדערש. מ'הייבט אן "הודו", "מזמור שיר חנוכת הבית לדוד", עטליכע פסוקים און "למנצח בנגינות" (תהלים סז), "[[ברוך שאמר]]", "מזמור לתודה" און ווייטער אזוי ווי נוסח אשכנז. | ||
===קריאת שמע מיט די ברכות=== | ===קריאת שמע מיט די ברכות=== | ||
| שורה 48: | שורה 49: | ||
{{אפראמען}} | {{אפראמען}} | ||
{{ | {{סדר התפילה}} | ||
{{שטומף|אידישקייט}} | {{שטומף|אידישקייט}} | ||
[[קאטעגאריע:אויף יידיש]] | [[קאטעגאריע:אויף יידיש]] | ||
{{קרד/ויקי/יידיש}} | {{קרד/ויקי/יידיש}} | ||
[[he:תפילת שחרית]] | |||
רעדאגירונגען