אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "נחשון בן עמינדב"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
26 בייטן אראפגענומען ,  פֿאַר 2 יאָר
קיין רעדאגירונג באמערקונג
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:
== אין חז"ל ==
== אין חז"ל ==
לויט [[רבי יהודה]] איז נחשון אריינגעשפרינגען אין ים דער ערשטער ביי קריעת ים סוף, ווי עס ווערט געברענגט אין [[מכילתא]]:
לויט [[רבי יהודה]] איז נחשון אריינגעשפרינגען אין ים דער ערשטער ביי קריעת ים סוף, ווי עס ווערט געברענגט אין [[מכילתא]]:
{{ציטוט|תוכן=כיון שעמדו שבטים על הים, זה אומר "אין אני יורד תחלה לים", וזה אומר "אין אני יורד תחלה לים" … מתוך שהיו עומדין ונוטלין עצה, קפץ נחשון בן עמינדב ונפל לים, עליו הכתוב אומר, "הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹקִים כִּי בָאוּ מַיִם עַד נָפֶשׁ", ואומר: "טָבַעְתִּי בִּיוֵן מְצוּלָה וְאֵין מָעֳמָד, בָּאתִי בְמַעֲמַקֵּי מַיִם וְשִׁבֹּלֶת שְׁטָפָתְנִי." ואומר: "אַל תִּשְׁטְפֵנִי שִׁבֹּלֶת מַיִם, וְאַל תִּבְלָעֵנִי מְצוּלָה, וְאַל תֶּאְטַר עָלַי בְּאֵר פִּיהָ.", מיד אמר המקום למשה: "ידידי טובע בים, והים סוגר ושונא רודף, ואתה עומד ומרבה בתפלה!" אמר לפניו: "רבונו של עולם, ומה בידי לעשות?", אמר לו: "וְאַתָּה הָרֵם אֶת מַטְּךָ!". ומה אמרו משה וישראל על הים? "ה' יִמְלֹךְ לְעֹלָם וָעֶד!", אמר המקום: "מי שהמליכני תחלה על הים, אעשהו מלך על ישראל" … אמר להם [[רבי טרפון]] … לפיכך זכה [יהודה] למלכות, שנאמר בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם, בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז, הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ", לכך "יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו", אמר להם הקדוש ברוך הוא: מי שקדש שמי על הים, יבא וימשול על ישראל.|מרכאות=כן|מקור=[[מכילתא דרבי ישמעאל]] [[S:מכילתא מנוקדת ומעוצבת מסכתא דויהי בשלח#מַסֶּכְתָּא דְוַיְהִי בְּשַׁלַּח פָּרָשָׁה ה|בשלח – מסכתא דויהי פרשה ה]]{{הערה|ווערט אויך געברענגט מיט שינויים אין {{בבלי|סוטה|לו|ב}}–{{בבלי|סוטה|לז|א|אן=מסכת}}; [[S:פרקי דרבי אליעזר פרק מב|פרקי דרבי אליעזר פרק מב]]}}}}
{{ציטוט|תוכן=כיון שעמדו שבטים על הים, זה אומר "אין אני יורד תחלה לים", וזה אומר "אין אני יורד תחלה לים" … מתוך שהיו עומדין ונוטלין עצה, קפץ נחשון בן עמינדב ונפל לים, עליו הכתוב אומר, "הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹקִים כִּי בָאוּ מַיִם עַד נָפֶשׁ", ואומר: "טָבַעְתִּי בִּיוֵן מְצוּלָה וְאֵין מָעֳמָד, בָּאתִי בְמַעֲמַקֵּי מַיִם וְשִׁבֹּלֶת שְׁטָפָתְנִי." ואומר: "אַל תִּשְׁטְפֵנִי שִׁבֹּלֶת מַיִם, וְאַל תִּבְלָעֵנִי מְצוּלָה, וְאַל תֶּאְטַר עָלַי בְּאֵר פִּיהָ.", מיד אמר המקום למשה: "ידידי טובע בים, והים סוגר ושונא רודף, ואתה עומד ומרבה בתפלה!" אמר לפניו: "רבונו של עולם, ומה בידי לעשות?", אמר לו: "וְאַתָּה הָרֵם אֶת מַטְּךָ!". ומה אמרו משה וישראל על הים? "ה' יִמְלֹךְ לְעֹלָם וָעֶד!", אמר המקום: "מי שהמליכני תחלה על הים, אעשהו מלך על ישראל" … אמר להם [[רבי טרפון]] … לפיכך זכה [יהודה] למלכות, שנאמר בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם, בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז, הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ", לכך "יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו", אמר להם הקדוש ברוך הוא: מי שקדש שמי על הים, יבא וימשול על ישראל.|מרכאות=כן|מקור=[[מכילתא דרבי ישמעאל]] [[S:מכילתא מנוקדת ומעוצבת מסכתא דויהי בשלח#מַסֶּכְתָּא דְוַיְהִי בְּשַׁלַּח פָּרָשָׁה ה|בשלח – מסכתא דויהי פרשה ה]]{{הערה|ווערט אויך געברענגט מיט שינויים אין {{בבלי|סוטה|לו|ב}}–{{בבלי|סוטה|לז|א|אן=מסכת}}; {{פרקי דרבי אליעזר|מב}}}}}}


אין מעשה נסים אויף [[הגדה של פסח]], שרייבט [[רבי יעקב לארבערבוים|רבי יעקב פון ליסא]], אז נחשון בן עמינדב האט זוכה געווען אריינצושפרינגען ערשט אין וואסער און אז דער ים זאל זיך שפאלטן, א דאנק די גבורת הנפש פון זיין באבע [[תמר]]{{הערה|{{אוצר הספרים היהודי|הגדה של פסח (מעשה נסים)/מגיד/תחילת ההלל וכוס שניה}}}}.
[[רבי יעקב לארבערבוים|רבי יעקב פון ליסא]] שרייבט אז נחשון בן עמינדב האט זוכה געווען אריינצושפרינגען ערשט אין וואסער און אז דער ים זאל זיך שפאלטן, א דאנק די גבורת הנפש פון זיין באבע [[תמר]]{{הערה|מעשה נסים אויף הגדה של פסח, {{אוצר הספרים היהודי|הגדה של פסח (מעשה נסים)/מגיד/תחילת ההלל וכוס שניה|תחילת ההלל וכוס שניה}}}}.


חז"ל דערמאנען אז ער איז געווען ווי א מלך צווישן די אנדערע נשיאים{{הערה|ספרי, פרשת נשא פיסקא מ"ז. זעט אויך {{תנ"ך|במדבר|ז|יב|מפרש=העמק דבר}}, אז פונקט ווי אין די צייטן פון די [[תנאים]] איז "גדול מרבן - שמו", איז נחשון אויך געווען גרעסער ווי דער טיטל "נשיא" מיט וואס די אנדערע נשיאים ווערן באצייכנט}}. נחשון איז געווען אן "אוהב [[שלום]] ורודף שלום", ווי זיין שוואגער אהרן הכהן{{הערה|[[מדרש הגדול]], אויף שמות ו,כג}}.
חז"ל דערמאנען אז ער איז געווען ווי א מלך צווישן די אנדערע נשיאים{{הערה|ספרי, פרשת נשא פיסקא מ"ז. זעט אויך {{תנ"ך|במדבר|ז|יב|מפרש=העמק דבר}}, אז פונקט ווי אין די צייטן פון די [[תנאים]] איז "גדול מרבן - שמו", איז נחשון אויך געווען גרעסער ווי דער טיטל "נשיא" מיט וואס די אנדערע נשיאים ווערן באצייכנט}}. נחשון איז געווען אן "אוהב [[שלום]] ורודף שלום", ווי זיין שוואגער אהרן הכהן{{הערה|[[מדרש הגדול]], אויף שמות ו,כג}}.

נאוויגאציע מעניו