בדוקי עריכות אוטומטית, אינטערפעיס רעדאקטארן, אינטערפעיס אדמיניסטראַטאָרן, סיסאפן, מייבאים, מעדכנים, מייבא, אספקלריה רעדאקטארן
46,368
רעדאגירונגען
ק (החלפת טקסט – "|-|" ב־"|") |
ק (החלפת טקסט – "|קצר=כן" ב־"") |
||
| שורה 6: | שורה 6: | ||
| קינדער = | | קינדער = | ||
| תקופה = יציאת מצרים, דור המדבר | | תקופה = יציאת מצרים, דור המדבר | ||
| בתנ"ך = {{תנ"ך|במדבר|א|יג | | בתנ"ך = {{תנ"ך|במדבר|א|יג}}; {{תנ"ך|במדבר|ב|כז|ללא=ספר}}; {{תנ"ך|במדבר|ז|עב|ללא=ספר}}; {{תנ"ך|במדבר|י|כו|ללא=ספר}} | ||
}} | }} | ||
'''פַּגְעִיאֵל בֶּן עָכְרָן''' איז געווען דער [[נשיא]] פון [[שבט אשר]], אין די צייט פון נאך [[יציאת מצרים]]. | '''פַּגְעִיאֵל בֶּן עָכְרָן''' איז געווען דער [[נשיא]] פון [[שבט אשר]], אין די צייט פון נאך [[יציאת מצרים]]. | ||
== לעבן און שאפן == | == לעבן און שאפן == | ||
ווי די אנדערע נשיאים, האט השי"ת באשטימט פגעיאל בן עכרן צו ציילן זיין שבט ביים צווייטן ציילונג פון אידן אין מדבר. זיי ווערן דארט געשילדערט ווי {{ציטוטון|קְרוּאֵי הָעֵדָה, נְשִׂיאֵי מַטּוֹת אֲבוֹתָם, רָאשֵׁי אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל{{הערה|{{תנ"ך|במדבר|א|טז}}}}}}. זיי זענען אלע געווען הויפטן אין [[סנהדרין]]{{הערה|{{תנ"ך|במדבר|א|טז | ווי די אנדערע נשיאים, האט השי"ת באשטימט פגעיאל בן עכרן צו ציילן זיין שבט ביים צווייטן ציילונג פון אידן אין מדבר. זיי ווערן דארט געשילדערט ווי {{ציטוטון|קְרוּאֵי הָעֵדָה, נְשִׂיאֵי מַטּוֹת אֲבוֹתָם, רָאשֵׁי אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל{{הערה|{{תנ"ך|במדבר|א|טז}}}}}}. זיי זענען אלע געווען הויפטן אין [[סנהדרין]]{{הערה|{{תנ"ך|במדבר|א|טז|מפרש=מלבי"ם}}}}, וועלכע זענען גערופן געווארן צו יעדע חשוב'ע זאך ביי אידן{{הערה|{{תנ"ך|במדבר|א|טז|מפרש=רש"י}}}}. | ||
לויט חז"ל זענען די נשיאים געווען די שוטרים וואס די מצריים האבן געשטעלט איבער אידן אין [[מצרים]], וואס זיי זענען געשלאגן געווארן ווען אידן האבן נישט ערפילט זייער קוואטע{{הערה|ספרי במדבר פיסקא מה, געברענגט אויך אין {{תנ"ך|במדבר|ז|ב|מפרש=רש"י}}}}. טייל לערנען אז זיי זענען שוין געווען נשיאים איבער די עלטערן פונעם דור המדבר, נאך זייענדיג אין מצרים{{הערה|{{היברובוקס|[[רבי יהונתן אייבשיץ]]|תפארת יהונתן|21286|יאזעפאף תרל"ג|עמוד=188}}}}. | לויט חז"ל זענען די נשיאים געווען די שוטרים וואס די מצריים האבן געשטעלט איבער אידן אין [[מצרים]], וואס זיי זענען געשלאגן געווארן ווען אידן האבן נישט ערפילט זייער קוואטע{{הערה|ספרי במדבר פיסקא מה, געברענגט אויך אין {{תנ"ך|במדבר|ז|ב|מפרש=רש"י}}}}. טייל לערנען אז זיי זענען שוין געווען נשיאים איבער די עלטערן פונעם דור המדבר, נאך זייענדיג אין מצרים{{הערה|{{היברובוקס|[[רבי יהונתן אייבשיץ]]|תפארת יהונתן|21286|יאזעפאף תרל"ג|עמוד=188}}}}. | ||
| שורה 25: | שורה 25: | ||
== זיין נאמען == | == זיין נאמען == | ||
אין מדרש ווערט ערקלערט אז '''פגעיאל''' איז מרמז אויף בקשה{{הערה|ווי 'ואל תפגע בי' ({{תנ"ך|ירמיהו|ז|טז | אין מדרש ווערט ערקלערט אז '''פגעיאל''' איז מרמז אויף בקשה{{הערה|ווי 'ואל תפגע בי' ({{תנ"ך|ירמיהו|ז|טז}})}}, און '''עכרן''' איז פון לשון 'עכור', שמוציג, ווייל די בנות אשר זענען געווען זייער שיינע, האבן זיי חתונה געהאט צו די מלכים, און ווער עס האט זיך פארזינדיגט פאר'ן קעניג און איז געווען פארשמוצט אין זיינע אויגן, האט זיך געבעטן די טעכטער פון אשר זאלן בעטן פאר אים{{הערה|[[מדרש אגדה]], במדבר יג}}. | ||
אין [[אור החיים]] שטייט:{{ציטוט|ירמוז על פי דבריהם שאָשֵר הגיד לאחיו מעשה ראובן ונזפוהו וכשהודה ראובן הודו לדברי אשר וקרבוהו, והוא מאמר '''פגעי אל''' פירוש פגעו אליו אחיו אחר שעכרוהו. עוד ירצה, על דרך אומרו ברוך מבנים אשר. ואמרו רז"ל וזה לשונם אין לך בכל השבטים שנתברך בבנים כאשר, עד כאן, ומצינו שברכת הבנים תסובב משכונת הקדושה, והוא מאמר '''פגעי אל''' שפגע בו א-ל אשר מזה נתברך בבנים, ואומרו '''בן עכרן''' ירמוז לעכירות הבתולים מבנותיהם כמאמרם ז"ל שלא היה להם דם בתולים|{{תנ"ך|במדבר|ז|עב|מפרש=אור החיים}}}} | אין [[אור החיים]] שטייט:{{ציטוט|ירמוז על פי דבריהם שאָשֵר הגיד לאחיו מעשה ראובן ונזפוהו וכשהודה ראובן הודו לדברי אשר וקרבוהו, והוא מאמר '''פגעי אל''' פירוש פגעו אליו אחיו אחר שעכרוהו. עוד ירצה, על דרך אומרו ברוך מבנים אשר. ואמרו רז"ל וזה לשונם אין לך בכל השבטים שנתברך בבנים כאשר, עד כאן, ומצינו שברכת הבנים תסובב משכונת הקדושה, והוא מאמר '''פגעי אל''' שפגע בו א-ל אשר מזה נתברך בבנים, ואומרו '''בן עכרן''' ירמוז לעכירות הבתולים מבנותיהם כמאמרם ז"ל שלא היה להם דם בתולים|{{תנ"ך|במדבר|ז|עב|מפרש=אור החיים}}}} | ||
רעדאגירונגען