אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "פרשת תצוה"

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(רעדאגירונג)
(רעדאגירונג)
שורה 19: שורה 19:
די פרשה ווערט געליינט צווישן די דאטומען [[ח' אדר]] און [[ט"ו אדר]] (אין אן [[עיבור יאר]], [[אדר א']]).
די פרשה ווערט געליינט צווישן די דאטומען [[ח' אדר]] און [[ט"ו אדר]] (אין אן [[עיבור יאר]], [[אדר א']]).


==שם הפרשה==
הפרשה פותחת בפנייה ל[[משה]] "ואתה תצווה את בני ישראל" מבלי לציין את שמו, וזו הפרשה היחידה בחומשים שמות-ויקרא-במדבר שלא מוזכר בה שמו של משה. מקובל לקשר זאת לבקשתו של משה מה' לאחר [[חטא העגל]] המופיעה בפרשה הבאה, [[פרשת כי תשא]]: "וְעַתָּה אִם תִּשָּׂא חַטָּאתָם, וְאִם אַיִן - מְחֵנִי נָא מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ".{{הערה|1=[[אברהם אלקנה כהנא שפירא|הרב אברהם שפירא]], [http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=4484 גדלות משה רבנו ומסירותו למען ישראל], באתר ישיבה}}


==תוכן הפרשה==
==פרשה אינהאלט==
בתחילת הפרשה מובא ציווי ל[[משה]] לקחת [[שמן]] לצורך [[הדלקת הנרות במקדש|הדלקת המנורה]] בכל יום ויום.
אין אנהייב ווערט משה באפעלט פון באשעפער צו נעמען אויל פאר [[הדלקת הנרות במקדש|הדלקת המנורה]] טאג טעגליך.


החצי הראשון של הפרשה עוסק בציווי על הכנת [[בגדי כהונה|בגדי הכהונה]] של [[אהרן]] ובניו ה[[כהן|כהנים]]. בגדי [[כהן גדול|הכהן הגדול]] הם ה[[חושן]], ה[[אפוד]], ה[[ציץ]], [[מעיל (בגד כהונה)|מעיל]], [[כתונת (בגד כהונה)|כתונת]], [[מצנפת (בגד כהונה)|מצנפת]], [[אבנט (בגד כהונה)|אבנט]] ו[[מכנסיים (בגד כהונה)|מכנסיים]]. לכהנים הפשוטים ([[כהן הדיוט|הדיוטות]]) היו רק ארבעה בגדים: כתונת, אבנט, מגבעת ומכנסיים.
די ערשטע האלב פרשה האנדלט מיט די בפעל'ן איבער די [[בגדי כהונה]] פון [[אהרן]] און זיינע קינדער די [[כהן|כהנים]]. די בגדי [[כהן גדול]] זענען ווי פאלגנד: די [[חושן]], די [[אפוד]], די [[ציץ]], די [[מעיל (בגד כהונה)|מעיל]], די [[כתונת (בגד כהונה)|כתונת]], די [[מצנפת (בגד כהונה)|מצנפת]], די [[אבנט (בגד כהונה)|אבנט]] און די [[מכנסיים (בגד כהונה)|מכנסיים]]. פאר די אנדערע כהנים ([[כהן הדיוט]]) זענען פארהאן נאר פיר בגדי כהונה, ווי פאלגנד: כתונת, אבנט, מגבעת און מכנסיים.


החצי השני של הפרשה עוסק בציווי על [[קרבן המילואים]], שיוקרב לשם חנוכת [[המשכן]]. לאחר מכן באים ציוויים על [[קרבן התמיד]], ועל הכנת [[מזבח הזהב]] המיועד להקטרת [[קטורת הסמים]]. בפסוקים האחרונים של הפרשה אף מרומז על יום הכיפורים שיכלול חיוב מיוחד ויתבצע אחת לשנה.
החצי השני של הפרשה עוסק בציווי על [[קרבן המילואים]], שיוקרב לשם חנוכת [[המשכן]]. לאחר מכן באים ציוויים על [[קרבן התמיד]], ועל הכנת [[מזבח הזהב]] המיועד להקטרת [[קטורת הסמים]]. בפסוקים האחרונים של הפרשה אף מרומז על יום הכיפורים שיכלול חיוב מיוחד ויתבצע אחת לשנה.
שורה 50: שורה 48:
{{מיזמים|ויקיטקסט=פרשת תצוה}}
{{מיזמים|ויקיטקסט=פרשת תצוה}}
{{קישורי פרשה|פרשה=תצוה|ממרא=0208|תורת אמת ספר=00761|תורת אמת פרשה=0007|נחמה=20|בית חב"ד=480806|ישיבה=33|בינינו=7397|אתר פרשת השבוע=2011/02/tezave|בר-אילן=tetzaveh}}
{{קישורי פרשה|פרשה=תצוה|ממרא=0208|תורת אמת ספר=00761|תורת אמת פרשה=0007|נחמה=20|בית חב"ד=480806|ישיבה=33|בינינו=7397|אתר פרשת השבוע=2011/02/tezave|בר-אילן=tetzaveh}}
==שם הפרשה==
הפרשה פותחת בפנייה ל[[משה]] "ואתה תצווה את בני ישראל" מבלי לציין את שמו, וזו הפרשה היחידה בחומשים שמות-ויקרא-במדבר שלא מוזכר בה שמו של משה. מקובל לקשר זאת לבקשתו של משה מה' לאחר [[חטא העגל]] המופיעה בפרשה הבאה, [[פרשת כי תשא]]: "וְעַתָּה אִם תִּשָּׂא חַטָּאתָם, וְאִם אַיִן - מְחֵנִי נָא מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ".{{הערה|1=[[אברהם אלקנה כהנא שפירא|הרב אברהם שפירא]], [http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=4484 גדלות משה רבנו ומסירותו למען ישראל], באתר ישיבה}}


==הערות שוליים==
==הערות שוליים==

רעוויזיע פון 13:44, 14 פעברואר 2023


פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:פרשת שבוע

פאראמעטער [ הפטרה1 ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע

Arrow r.svg תצוה Arrow l.svg
פסוקים
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך

פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע
לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".שמות כז, כ -
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך

פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע
לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".ל, י
צאל פסוקים 101
צאל ווערטער 1412
אינהאלט די מצוות פון הדלקת הנרות במקדש, בגדי כהונה, קרבן המילואים
מצוות אין דער פרשה לויטן ספר החינוך
עשה (4)  לא תעשה (4)
הדלקת הנרות במקדש, בגדי כהונה, אכילת קודשי קודשים לכהנים, קטורת הסמים ארפצונעמען די חושן פון די אפוד, צורייסן די מעיל פון די כהן גדול, א זר צו עסן קדשי קדשים, מקטיר צו זיין נישט קיין קטורת אויף די מזבח הזהב
בגדי כהן גדול

פרשת תְּצַוֶּה איז די אכטע פרשה אין ספר שמות, די פרשה גייט פון כז, כ, ביז ל, י, לויטן אנגענומענעם וועג פון רעכענען די קאפיטלען.

אין די פרשה גייט וויטער אהן די אנייזונגען פון אייבישטער צו משה רבינו איבער די אויפשטעלן פון די משכן.

די פרשה ווערט געליינט צווישן די דאטומען ח' אדר און ט"ו אדר (אין אן עיבור יאר, אדר א').


פרשה אינהאלט

אין אנהייב ווערט משה באפעלט פון באשעפער צו נעמען אויל פאר הדלקת המנורה טאג טעגליך.

די ערשטע האלב פרשה האנדלט מיט די בפעל'ן איבער די בגדי כהונה פון אהרן און זיינע קינדער די כהנים. די בגדי כהן גדול זענען ווי פאלגנד: די חושן, די אפוד, די ציץ, די מעיל, די כתונת, די מצנפת, די אבנט און די מכנסיים. פאר די אנדערע כהנים (כהן הדיוט) זענען פארהאן נאר פיר בגדי כהונה, ווי פאלגנד: כתונת, אבנט, מגבעת און מכנסיים.

החצי השני של הפרשה עוסק בציווי על קרבן המילואים, שיוקרב לשם חנוכת המשכן. לאחר מכן באים ציוויים על קרבן התמיד, ועל הכנת מזבח הזהב המיועד להקטרת קטורת הסמים. בפסוקים האחרונים של הפרשה אף מרומז על יום הכיפורים שיכלול חיוב מיוחד ויתבצע אחת לשנה.

דאטומען

דער שבת ווען מ'ליינט די פרשה, קען געפאלן אין צען אנדערע דאטומען, ווי פאלגנד:

מפטיר והפטרה

דרויסנדע לינקס


פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:פרשה לינקס

פאראמעטער [ בר-אילן, ממרא, ישיבה, תורת אמת פרשה, נחמה, תורת אמת ספר, פרשה ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע
טעקסט:

טייטש

  • מאיר הלוי לעטעריס, "פרשת תצוה", חמשה חומשי תורה אין אידיש, ניו יארק, תרע"ד

פארברייטערונג:

שם הפרשה

הפרשה פותחת בפנייה למשה "ואתה תצווה את בני ישראל" מבלי לציין את שמו, וזו הפרשה היחידה בחומשים שמות-ויקרא-במדבר שלא מוזכר בה שמו של משה. מקובל לקשר זאת לבקשתו של משה מה' לאחר חטא העגל המופיעה בפרשה הבאה, פרשת כי תשא: "וְעַתָּה אִם תִּשָּׂא חַטָּאתָם, וְאִם אַיִן - מְחֵנִי נָא מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ".[1]

הערות שוליים


תצווה *

טיילן פון דער ארטיקל זענען מעגליך איבערגעזעצט פון העברעאישער וויקיפעדיע
cc-by-sa 3.0 ערלויבענישאריגינעלער בלאטביישטייערער