יארן ג'ת"ש - ג'תשצ"ט

פון המכלול
(אַריבערגעפירט פון ג'תש"ס)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

יארן ג'ת"ש (3700) - ג'תשצ"ט (3799) האבן זיך אנגעהויבן, לויט דער כראנאלאגיע באזירט אויף סדר עולם רבה, 2086 יאר צוריק און האבן זיך געענדיגט 1987 יאר צוריק.

די יארן ווערן דא גערעכנט לויטן ציילונג באניצט אין סדר הדורות און אין אנדערע ספרים אויף אידישע כראנאלאגיע. זיי רעכענען אדם הראשון הראשון איז באשאפן געווארן ראש שנה שנת 0, און שנת א' האט זיך אנגעהויבן ווען ער איז געווען איין יאר אלט. די רעכענונג וואס איז היינט אנגענומען (אין וועלכע דער יעצטיגער יאר איז ה'תשפ"ו), נעמט אן אז אדם הראשון איז באשאפן געווארן ראש השנה שנת ב' לבריאת העולם, און שנת א' האט אנטהאלטן בלויז די ערשטע פינף טעג פון ששת ימי בראשית. לויט דער רעכענונג דארף מען צולייגן צוויי יאר צו די חשבונות[1].

געשעענישן

געבוירן

נפטר געווארן

פיל-יעריגער לוח

►► ג'ת"ש - ג'תשצ"ט ◄◄
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'

ג'ת"ש
 

ג'תש"א
 

ג'תש"ב
 

ג'תש"ג
שמיטה

ג'תש"ד
 

ג'תש"ה
 

ג'תש"ו
 

ג'תש"ז
 

ג'תש"ח
 

ג'תש"ט
 

62 פצ"ר 61 פצ"ר 60 פצ"ר 59 פצ"ר 58 פצ"ר 57 פצ"ר 56 פצ"ר 55 פצ"ר 54 פצ"ר 53 פצ"ר 52 פצ"ר

ג'תש"י
שמיטה

ג'תשי"א
 

ג'תשי"ב
 

ג'תשי"ג
 

ג'תשי"ד
 

ג'תשט"ו
 

ג'תשט"ז
 

ג'תשי"ז
שמיטה

ג'תשי"ח
 

ג'תשי"ט
 

52 פצ"ר 51 פצ"ר 50 פצ"ר 49 פצ"ר 48 פצ"ר 47 פצ"ר 46 פצ"ר 45 פצ"ר 44 פצ"ר 43 פצ"ר 42 פצ"ר

ג'תש"כ
 

ג'תשכ"א
 

ג'תשכ"ב
 

ג'תשכ"ג
 

ג'תשכ"ד
שמיטה

ג'תשכ"ה
 

ג'תשכ"ו
 

ג'תשכ"ז
 

ג'תשכ"ח
 

ג'תשכ"ט
 

42 פצ"ר 41 פצ"ר 40 פצ"ר 39 פצ"ר 38 פצ"ר 37 פצ"ר 36 פצ"ר 35 פצ"ר 34 פצ"ר 33 פצ"ר 32 פצ"ר

ג'תש"ל
 

ג'תשל"א
שמיטה

ג'תשל"ב
 

ג'תשל"ג
 

ג'תשל"ד
 

ג'תשל"ה
 

ג'תשל"ו
 

ג'תשל"ז
 

ג'תשל"ח
שמיטה

ג'תשל"ט
 

32 פצ"ר 31 פצ"ר 30 פצ"ר 29 פצ"ר 28 פצ"ר 27 פצ"ר 26 פצ"ר 25 פצ"ר 24 פצ"ר 23 פצ"ר 22 פצ"ר

ג'תש"מ
 

ג'תשמ"א
 

ג'תשמ"ב
 

ג'תשמ"ג
 

ג'תשמ"ד
 

ג'תשמ"ה
שמיטה

ג'תשמ"ו
 

ג'תשמ"ז
 

ג'תשמ"ח
 

ג'תשמ"ט
 

22 פצ"ר 21 פצ"ר 20 פצ"ר 19 פצ"ר 18 פצ"ר 17 פצ"ר 16 פצ"ר 15 פצ"ר 14 פצ"ר 13 פצ"ר 12 פצ"ר

ג'תש"נ
 

ג'תשנ"א
 

ג'תשנ"ב
שמיטה

ג'תשנ"ג
 

ג'תשנ"ד
 

ג'תשנ"ה
 

ג'תשנ"ו
 

ג'תשנ"ז
 

ג'תשנ"ח
 

ג'תשנ"ט
שמיטה

12 פצ"ר 11 פצ"ר 10 פצ"ר 9 פצ"ר 8 פצ"ר 7 פצ"ר 6 פצ"ר 5 פצ"ר 4 פצ"ר 3 פצ"ר 2 פצ"ר

ג'תש"ס
 

ג'תשס"א
 

ג'תשס"ב
 

ג'תשס"ג
 

ג'תשס"ד
 

ג'תשס"ה
 

ג'תשס"ו
שמיטה

ג'תשס"ז
 

ג'תשס"ח
 

ג'תשס"ט
 

2 פצ"ר 1 פצ"ר 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ג'תש"ע
 

ג'תשע"א
 

ג'תשע"ב
 

ג'תשע"ג
שמיטה

ג'תשע"ד
 

ג'תשע"ה
 

ג'תשע"ו
 

ג'תשע"ז
 

ג'תשע"ח
 

ג'תשע"ט
 

9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ג'תש"פ
שמיטה

ג'תשפ"א
 

ג'תשפ"ב
 

ג'תשפ"ג
 

ג'תשפ"ד
 

ג'תשפ"ה
 

ג'תשפ"ו
 

ג'תשפ"ז
שמיטה

ג'תשפ"ח
 

ג'תשפ"ט
 

19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

ג'תש"צ
 

ג'תשצ"א
 

ג'תשצ"ב
 

ג'תשצ"ג
 

ג'תשצ"ד
שמיטה

ג'תשצ"ה
 

ג'תשצ"ו
 

ג'תשצ"ז
 

ג'תשצ"ח
 

ג'תשצ"ט
 

29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
א אידישער יאר, מיט שמיטות און קביעות (פון ד'קי"ט*).
° = עיבור יאר
יוליאנישער יאר, פון 312 פצ"ר = אנהייב מחזור פון 28
יארן פון ברכת החמה

* א באשטימטע סדר צו רעכענען די קביעות פון די יארן איז איינגעפירט געווארן אין יאר ד'קי"ט דורך הלל נשיאה, פארדעם איז דער עיבור און ראשי חודשים באשטימט געווארן דורך בית דין.

היסטאָריע פון אידישן פאָלקגעשעענישן און דאטומען לויט תנ"ך און די מסורתציווילע רעכענונגחשמונאיםערשטער בית המקדשצווייטער בית המקדשגלות אשור (עשרת השבטים)גירוש שפאניע און פארטוגאלתקופת השופטיםתקופת המלכיםתקופת הזוגותתנאיםאמוראיםסבוראיםגאוניםראשוניםאחרוניםתקופת בית ראשוןגלות בבלתקופת בית שניסוף תקופת בית שני - פון חורבן בית המקדש (ג'תת"ל 70) ביז נאך בר כוכבא אויפשטאנד (ג'תתצ"ה 135)חורבן אייראפעגלות רומיתקופות ווען א גרויס חלק אידן האבן געלעבט אין גלותתקופות ווען א גרויס חלק אידן האבן געלעבט אין ארץ ישראלתקופות ווען דער בית המקדש איז געשטאנען


צו ליינען מער

רעפערענצן

  1. זעט: אברהם עקביא, סדרי זמנים לפי המסרת, תל אביב, תש"ג, עמ' 4. פארהאן נאך צדדים אין דעם, זעט: רבי אברהם ישעיהו קארעליץ, חזון איש, אורח חיים, סימן ק"מ, ס"ק ג'.
  2. מגילת תענית פרק ט.
  3. זעט: ורד נעם, מגילת תענית: הנוסחים, פשרם ותולדותיהם, הוצאת יד בן צבי, תשס"ד, עמודים 260-261 און 280-282.
  4. ספר יוחסין, מאמר ה' זמן ו'. לויט אנדערע דעות איז ער געווען אין אנדערע צייטן, אדער זענען געווען צוויי. זעט רבי יחיאל היילפרין, סדר הדורות, ימות עולם, ג'תרע"א.
  5. רבי עקיבא איז אלט געווען 120 יאר ווען ער איז אומגעברענגט געווארן (ספרי, פרשת וזאת הברכה, פסקה שנ"ז), וואס איז פארגעקומען נאך וואס דער אויפשטאנד פון בר כוכבא איז דערשטיקט געווארן. איבער די פארשידענע שיטות ווען דאס איז געווען, זעט: צבי אריה זילבער, קורות הדורות - ב (באגרעניצט צו באַצאָלטע אַבאָנענטן).