אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "דרעפט:פרשת קדושים"

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(מסדר געווען אביסל)
(עטוואס פארבעסערט [דארף נאך א באנטש ארבייט])
שורה 2: שורה 2:
|קודם=פרשת אחרי מות
|קודם=פרשת אחרי מות
|הבא=פרשת אמור
|הבא=פרשת אמור
|פסוקים={{תנ"ך|ויקרא|יט|א|קצר=כן}} - {{תנ"ך|ויקרא|כ|כז|קצר=כן|ללא=ספר}}
|פסוקים={{תנ"ך|ויקרא|יט|א}} - {{תנ"ך|ויקרא|כ|כז|ללא=ספר}}
|מספר פסוקים=64
|מספר פסוקים=64
|תוכן=רשימה ארוכה של מצוות
|תוכן=רשימה ארוכה של מצוות
|מספר עשה חינוך=13
|מספר עשה חינוך=13
|מספר לא תעשה חינוך=38
|מספר לא תעשה חינוך=38
|עשה חינוך=[[כיבוד הורים|מורא הורים]], [[מתנות עניים#פאה|הותרת פאה]], [[מתנות עניים#לקט ופרט|הותרת לקט]], [[מתנות עניים#עוללות|הותרת עוללות]], [[מתנות עניים#לקט ופרט|הותרת פרט]], שפיטה בצדק, [[מצוות תוכחה|תוכחה]], [[אהבת ישראל (מצווה)|אהבת הרֵע]], [[נטע רבעי|נטע רבעי ואכילתו]], [[מורא מקדש]], [[והדרת פני זקן|כבוד חכמים והידור זקן]], [[מידות ומשקולות בהלכה|תיקון מידות מדויקות]], [[ארבע מיתות בית דין|בית דין - מיתת שריפה]]
|עשה חינוך=[[כיבוד אב ואם|מורא אב ואם]], [[מתנות עניים#פאה|איבערלאזן פאה]], [[מתנות עניים#לקט ופרט|איבערלאזן לקט]], [[מתנות עניים#עוללות|איבערלאזן עוללות]], [[מתנות עניים#לקט ופרט|איבערלאזן פרט]], שפיטה בצדק, [[מצות תוכחה|תוכחה]], [[אהבת ישראל (מצוה)|אהבת חבירים]], [[נטע רבעי|נטע רבעי ואכילתו]], [[מורא מקדש]], [[והדרת פני זקן|כבוד חכמים והידור זקן]], [[מידות ומשקולות בהלכה|תיקון מידות מדויקות]], [[ארבע מיתות בית דין|בית דין - מיתת שריפה]]
|לא תעשה חינוך=[[עבודה זרה|פנייה לאלוהים אחרים]], [[איסור עשיית פסל|עשיית פסל]], אכילת [[נותר]], [[מתנות עניים#פאה|לקיחת פאה]] או [[מתנות עניים#לקט ופרט|לקט]] או [[מתנות עניים#עוללות|עוללות]] או [[מתנות עניים#לקט ופרט|פרט]], [[גזל|גניבה]], [[דיני שומרים|הכחשת ממון]] ושבועה עליה, [[שבועת שווא ושבועת שקר|שבועת שקר]], [[גזל|עשיקה, גזילה]], [[הלנת שכר (הלכה)|הלנת שכר]], [[קללה|קללת]] אדם מישראל, [[לפני עיוור לא תיתן מכשול|הכשלת אדם]], [[הזכות להליך הוגן|עשיית עוול במשפט]], [[לא תהדר פני גדול|משוא פנים]], [[איסור לשון הרע|רכילות]], [[לא תעמוד על דם רעך|הפקרת חיי הזולת]], [[לא תשנא את אחיך בלבבך|שנאת יהודי]], [[איסור הלבנת פנים|הלבנת פנים]], [[לא תיקום ולא תיטור|נקימה ונטירה]], [[כלאי בהמה]], [[כלאי זרעים]], אכילת [[איסור ערלה|ערלה]], [[לא תאכלו על הדם|אכילה כזולל וסובא]], [[איסורי כישוף ביהדות#ניחוש|ניחוש]], [[איסורי כישוף ביהדות#עינון|עינון]], [[הקפת הראש]], [[השחתת הזקן]], [[איסור כתובת קעקע|קעקוע]], [[איסורי כישוף ביהדות#העלאה באוב|העלאה באוב]], [[איסורי כישוף ביהדות#מעשה יידעוני|מעשה יידעוני]], הונאה ב[[מידות ומשקולות בהלכה|מידות]], [[איסור קללת הורים]], [[דרכי האמורי|הליכה בחוקות הגויים]]
|לא תעשה חינוך=[[עבודה זרה|פנייה לאלוהים אחרים]], [[איסור עשיית פסל|עשיית פסל]], אכילת [[נותר]], [[מתנות עניים#פאה|לקיחת פאה]] או [[מתנות עניים#לקט ופרט|לקט]] או [[מתנות עניים#עוללות|עוללות]] או [[מתנות עניים#לקט ופרט|פרט]], [[גזל|גניבה]], [[דיני שומרים|הכחשת ממון]] ושבועה עליה, [[שבועת שוא ושבועת שקר|שבועת שקר]], [[גזל|עשיקה, גזילה]], [[הלנת שכר (הלכה)|הלנת שכר]], [[קללה|קללת]] אדם מישראל, [[לפני עור לא תתן מכשול|הכשלת אדם]], [[הזכות להליך הוגן|עשיית עוול במשפט]], [[לא תהדר פני גדול|משוא פנים]], [[איסור לשון הרע|רכילות]], [[לא תעמוד על דם רעך|הפקרת חיי הזולת]], [[לא תשנא את אחיך בלבבך|שנאת יהודי]], [[איסור הלבנת פנים|הלבנת פנים]], [[לא תיקום ולא תיטור|נקימה ונטירה]], [[כלאי בהמה]], [[כלאי זרעים]], אכילת [[איסור ערלה|ערלה]], [[לא תאכלו על הדם|אכילה כזולל וסובא]], [[איסורי כישוף ביהדות#ניחוש|ניחוש]], [[איסורי כישוף ביהדות#עינון|עינון]], [[הקפת הראש]], [[השחתת הזקן]], [[איסור כתובת קעקע|קעקוע]], [[איסורי כישוף ביהדות#העלאה באוב|העלאה באוב]], [[איסורי כישוף ביהדות#מעשה יידעוני|מעשה יידעוני]], הונאה ב[[מידות ומשקולות בהלכה|מידות]], [[איסור קללת הורים]], [[דרכי האמורי|הליכה בחוקות הגויים]]
|עדה1=רוב אשכנזים
|עדה1=רוב אשכנזים
|הפטרה1={{תנ"ך|יחזקאל|כב|א|טז|קצר=כן}}
|הפטרה1={{תנ"ך|יחזקאל|כב|א|טז}}
|עדה2=מעט מאשכנזים
|עדה2=מעט מאשכנזים
|הפטרה2={{תנ"ך|עמוס|ט|ז|טו|קצר=כן}}
|הפטרה2={{תנ"ך|עמוס|ט|ז|טו}}
|עדה3=איטלקים ורוב התימנים
|עדה3=איטלקים ורוב התימנים
|הפטרה3={{תנ"ך|יחזקאל|כ|א|כ|קצר=כן}}
|הפטרה3={{תנ"ך|יחזקאל|כ|א|כ}}
|עדה4=תימנים "דרדעים"
|עדה4=תימנים "דרדעים"
|הפטרה4={{תנ"ך|יחזקאל|כ|א|טו|קצר=כן}}
|הפטרה4={{תנ"ך|יחזקאל|כ|א|טו}}
|עדה5=ספרדים וחב"ד
|עדה5=ספרדים וחב"ד
|הפטרה5={{תנ"ך|יחזקאל|כ|ב|כ|קצר=כן}}
|הפטרה5={{תנ"ך|יחזקאל|כ|ב|כ}}
}}'''פרשת קדושים''' איז די זיבעטע פרשה אין [[רוי:ספר ויקרא|חומש ויקרא]]. עס הייבט זיך אן אין {{תנך|ויקרא|יט|א}} און ענדיקט זאך אין {{תנך|ויקרא|כ|כז}}
}}'''פרשת קדושים''' איז די זיבעטע פרשה אין [[ספר ויקרא|חומש ויקרא]]. עס הייבט זיך אן אין {{תנך|ויקרא|יט|א}} און ענדיקט זאך אין {{תנך|ויקרא|כ|כז}}.


אין אן יאר ואס איז נישט א [[רוי:עיבור יאר|עיבור־יאר]] ליינט  מען פרשת קדושים צוזאמען מיט [[פרשת אחרי מות]].
אין א יאר ואס איז נישט א [[עיבור יאר|עיבור־יאר]] ליינט  מען פרשת קדושים צוזאמען מיט [[פרשת אחרי מות]].


==אינהאַלט פון דער עפּיזאָד==
==אינהאַלט==
פרשת קדושים איז פון די [[פרשת השבוע|פרשות]] וואס עס איז דא ביי דעם די מערסטע [[רוי:מצוה|מצוות]] אין פארשידענע נושאים. אויף זייער פּראסט דענאמינאַטאר איז מעיד די פסוק אין די אנהייב פון די פרשה {{ציטוטון|וידבר ה' אל משה לאמר, דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם.}} אויך דעם פסוק זאגט די [[רוי:מדרש|מדרש]] אז די פרשה איז געזאגט געווארן ביי מעמד [[הקהל]] אין דעם בייזיין פון גאנץ [[כלל ישראל]] ווייל אין די פרשה איז דא אסאך יסודות פון תורה.
פרשת קדושים איז פון די [[פרשת השבוע|פרשות]] וואס עס איז דא ביי דעם די מערסטע [[מצוה|מצוות]] אין פארשידענע נושאים. אויף זייער פּראסט דענאמינאַטאר איז מעיד די פסוק אין די אנהייב פון די פרשה {{ציטוטון|וידבר ה' אל משה לאמר, דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלקיכם.}} אויך דעם פסוק זאגט די [[מדרש]] אז די פרשה איז געזאגט געווארן ביי מעמד [[הקהל]] אקעגן גאנץ [[כלל ישראל]] ווייל אין די פרשה איז דא אסאך יסודות פון תורה.


===צווישן די מצוות אין דער פרשה===
===צווישן די מצוות אין דער פרשה===


*'''[[/www.hamichlol.org.il/מצוות שבין אדם למקום|מצוות שבין אדם למקום]]''': דער איסור פון [[רוי:אפגאט|עבודה זרה]]; [[שמירת שבת]]; די איסור זיך [[שבועת שקר|שווערן אויף ליגן]]; און איסורים פון [[כלאיים]] און [[שעטנז]].
*'''[[מצוות שבין אדם למקום]]''': דער איסור פון [[אפגאט|עבודה זרה]]; [[שמירת שבת]]; די איסור זיך [[שבועת שקר|שווערן אויף ליגן]]; און איסורים פון [[כלאים]] און [[שעטנז]].
*'''מצוות שבין אדם לחבירו''': די מצוה " [[ואבת לרעך כמוך|ואהבת לרעך כמוך]] "; די מצוות פון [[מורא אב ואם|מורא פון פאטער און מוטער]] , איסורים קעגן גנבה, [[ליגן|שקר]] און [[/www.hamichlol.org.il/רכילות|רכילות]]; מצוות [[/www.hamichlol.org.il/תוכחה|תוכחה]] און [[לא תקום ולא תטור]]; " [[והדרת פני זקן]] " , [[איסור קללה|איסור פון אַ קללה]] .
*'''[[מצוות שבין אדם לחבירו]]''': די מצוה "[[ואהבת לרעך כמוך]]"; די מצוות פון [[מורא אב ואם|מורא פון פאטער און מוטער]], איסורים קעגן [[גניבה]], [[ליגן|שקר]] און [[רכילות]]; מצוות [[תוכחה]] און [[לא תקום ולא תטור]]; "[[והדרת פני זקן]]" , [[איסור קללה|איסור פון אַ קללה]] .
*'''געזעלשאפטלעכע גערעכטיקייט''': פארבאט [[הלנת שכר|פון צוריקהאלטן לוין]]; [[לפני עיוור לא תיתן מכשול|לפני עיוור לא תיתן מכשול]]; פארבאט צו [[רוי:כאבאר|נעמען שוחד]]; די געבאט ואהבתם את ה[[רוי:גיור|גר]]; מצוה ניט צו אָפּנאַרן מיט מידות און [[רוי:ווייץ|ווייץ]] ("מאזני צדק").
*'''געזעלשאפטלעכע גערעכטיקייט''': פארבאט [[הלנת שכר|פון צוריקהאלטן לוין]]; [[לפני עור לא תתן מכשול]]; פארבאט צו [[כאבאר|נעמען שוחד]]; די געבאט ואהבתם את ה[[גיור|גר]]; מצוה ניט צו אָפּנאַרן מיט מידות און [[ווייץ]] ("מאזני צדק").
*'''[[מורא מקדש|בית המקדש מורא]] הלכות און [[רוי:קרבן|די קרבנות]]''': די צייט פון עסן דעם קרבן; איסור [[פיגול|שטאקן]] .
*'''הלכות פון [[מורא מקדש|מורא פון בית המקדש]] און [[קרבן|די קרבנות]]''': די צייט פון עסן דעם קרבן; איסור [[פיגול]].
*'''[[מצוות התלויות בארץ|מצוות וואָס אָפענגען אויף ישראל]]''': [[איסור ערלה|איסור פאָרהויפט]]; [[מתנות עניים|גיפס פֿאַר די אָרעם]] ( [[לקט, שכחה ופאה|קלייַבן, פאַרגעסן און באַצאָלן]] ).
*'''[[מצוות התלויות בארץ|מצוות וואָס אָפענגען אויף ישראל]]''': [[איסור ערלה|איסור פאָרהויפט]]; [[מתנות עניים|גיפס פֿאַר די אָרעם]] ([[לקט, שכחה ופאה|קלייַבן, פאַרגעסן און באַצאָלן]]).
*'''איסור זיך צו פירן אזוי וי מנהגים פון די גוים''': [[הקפת הראש]] און [[השחתת הזקן|פאַרשוועכטן די באָרד]] , [[רוי:טאטואירונג|טאטואירונג]] , אַדרעסן אַן [[העלאה באוב|אוב]] און [[ידעוני|א ידעוני]]; איסור [[עבודת המולך]] .
*'''איסור זיך צו פירן אזוי ווי מנהגים פון די גוים''': [[הקפת הראש]] און [[השחתת הזקן|פאַרשוועכן די באָרד]]; [[טאטואירונג]] , אַדרעסן אַן [[העלאה באוב|אוב]] און [[ידעוני|א ידעוני]]; איסור [[עבודת המולך]].
*דעטאַילס פון [[מיתת בית דין|מיתות בית דין]] און [[רוי:כרת|כרת]] פון '''[[איסור עריות|איסורי עריות]]''' , וואָס זענען געשריבן אין  [[פרשת אחרי מות]] .
*דעטאַילס פון [[מיתת בית דין|מיתות בית דין]] און [[כרת]] פון '''[[איסור עריות|איסורי עריות]]''', וואָס זענען געשריבן אין  [[פרשת אחרי מות]].


==די לייענען דאַטעס==
==די לייענען דאַטעס==
דער שבת, וואס מען לייענט פרשת קדושים, קען אויסקומען אויף ניין פאַרשידענע דאַטעס.
דער שבת, וואס מען לייענט פרשת קדושים, קען אויסקומען אויף ניין פאַרשידענע דאַטעס.


צוזאמען מיט [[אחרי מות|פרשת אחרי מות]]:
צוזאמען מיט [[פרשת אחרי מות]]:


*[[שנת השא|שנת השא]] און [[שנת זחא|שנת זחא]] - [[י"ב באייר|י"ב אייר]].
*[[שנת השא]] און [[שנת זחא]] - [[י"ב אייר]].
*[[שנת זשג|שנת זשג]] און [[שנת בחג|שנת בחג]] - [[י' באייר|י' אייר]].
*[[שנת זשג]] און [[שנת בחג]] - [[י' אייר]].
*[[שנת בשה|שנת בשה]] און [[שנת גכה|שנת גכה]] - [[ח' באייר|ח' אייר]].
*[[שנת בשה]] און [[שנת גכה]] - [[ח' באייר|ח' אייר]].
*[[שנת הכז|שנת הכז]] [[רוי:ארץ ישראל|ארץ ישראל]] [[ו' באייר|ו' אייר]] , 2 [[חוץ לארץ|חוץ לארץ]] [[י"ג באייר|י"ג אייר]].
*[[שנת הכז]] [[ארץ ישראל]] [[ו' אייר]] , 2 [[חוץ לארץ]] [[י"ג אייר]].


באַזונדער:
באַזונדער:


*[[שנת החא|שנת החא]] - [[כ"ח בניסן|כ"ח ניסן]].
*[[שנת החא]] - [[כ"ח ניסן]].
*[[שנת השג|שנת השג]] - [[כ"ו בניסן|כ"ו ניסן]].
*[[שנת השג]] - [[כ"ו ניסן]].
*[[שנת זחג|שנת זחג]] - [[ג' באייר|ג' אייר]].
*[[שנת זחג]] - [[ג' אייר]].
*[[שנת זשה|שנת זשה]] און [[שנת בחה|שנת בחה]] - [[א' באייר|א' אייר]].
*[[שנת זשה]] און [[שנת בחה]] - [[א' אייר]].
*[[שנת בשז|שנת בשז]] און [[שנת גכז|שנת גכז]] אין [[רוי:ארץ ישראל|ארץ ישראל]] [[כ"ט בניסן|כ"ט ניסן]] , אין [[חוץ לארץ]] [[ו' באייר|ו' אייר]] .
*[[שנת בשז]] און [[שנת גכז]] אין [[ארץ ישראל]] [[כ"ט ניסן]] , אין [[חוץ לארץ]] [[ו' אייר]].


==די הפטוירה==
==די הפטורה==
די [[/www.hamichlol.org.il/יהדות ספרד|ספרדים]] , און די [[יהדות תימן|תימענערס']] און די [[נוסח איטליה|איטאַליענישן]] זענען [[הפטרה|מפטיר]] אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ}}, (די ספרדים אָנהייבן אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|ב}} , און די תימענערס', [[יהדות בבל|די עיראַקים]] , [[יהדות תוניסיה|די טוניסיאַן]] , [[יהדות לוב|די ליביאַן]] און די איטאַליענישן אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|א}}; די תימנים שטעלן זאך אפ אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|טו}}, און די ספרדים און די איטאַליענישן אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|כ}} ). אין דעם קאַפּיטל שילדערט יחזקאל ווי דער אויבערשטער האָט באַפֿוילן די יידן , נאָך [[רוי:יציאת מצרים|יציאת מצרים]] , "את חוקותיי ואת משפטי הודעתי אותם, אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", "און ווי אזוי די יידן האָבן נישט געהאלטן די מצוות.
די [[ספרדים]] , און די [[יהדות תימן|תימנער]] און די [[נוסח איטליה|איטאַליענער]] זענען [[הפטורה|מפטיר]] אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ}} (די ספרדים הייבן אן אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|ב}}, און די תימנער, [[יהדות בבל|די עיראַקים]], [[יהדות תוניסיה|די טוניסיאַן]] , [[יהדות לוב|די ליביאַן]] און די איטאַליענער אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|א}}; די תימנים שטעלן זאך אפ אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|טו}}, און די ספרדים און די איטאַליענער אין {{תנ"ך|יחזקאל|כ|כ}}). אין דעם קאַפּיטל שילדערט יחזקאל ווי דער אויבערשטער האָט באַפֿוילן די יידן , נאָך [[יציאת מצרים]] , "את חוקותי ואת משפטי הודעתי אותם, אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", און ווי אזוי די יידן האָבן נישט געהאלטן די מצוות.


די [[יהדות אשכנז|אשכנעיזישע]] זאגן אין {{תנ"ך|עמוס|ט|ז|טו}} , אין דעם פּרק שילדערט עמוס דעם חילוק צווישן די יידן און די גויים, און באשרייבט די צוקונפטיגע [[רוי:גאולה|גאולה]] .
די [[יהדות אשכנז|אשכנזישע]] זאגן אין {{תנ"ך|עמוס|ט|ז|טו}}, אין דעם פּרק שילדערט עמוס דעם חילוק צווישן די יידן און די גויים, און באשרייבט די צוקונפטיגע [[גאולה]] .


אין דער [[נוסח רומניא|רומענישער ווערסיע,]] האָבן זיי מפטיר געווען אין {{תנ"ך|ישעיהו|ג|ד}} ביז {{תנ"ך|ישעיהו|ג|יז}} .
אין דער [[נוסח רומניא|רומענישער ווערסיע]], האָבן זיי מפטיר געווען אין {{תנ"ך|ישעיהו|ג|ד}} ביז {{תנ"ך|ישעיהו|ג|יז}} .


ווען מען לייענט פרשת קדושים אויף [[רוי:ראש חודש|ראש חודש]] [[אייר]] לייענט מען די הפטרת ראש חודש{{הערה|עס געשעט ביי [[שנת זשה]] און [[שנת בחה]], ארום 10.5% פון אלע יארן.}}. ווען מען ליינט עס ערב ראש חודש אייר, זאגט מען די הפטרת [[מחר חודש]]{{הערה|עס געשעט אין [[ארץ ישראל]] ביי [[שנת בשז]] און [[שנת גכז]], ארום 10% פון אלע יארן.}}.
ווען מען לייענט פרשת קדושים אויף [[ראש חודש]] [[אייר]] לייענט מען די הפטרת ראש חודש{{הערה|עס געשעט ביי [[שנת זשה]] און [[שנת בחה]], ארום 10.5% פון אלע יארן.}}. ווען מען ליינט עס ערב ראש חודש אייר, זאגט מען די הפטרת [[מחר חודש]]{{הערה|עס געשעט אין [[ארץ ישראל]] ביי [[שנת בשז]] און [[שנת גכז]], ארום 10% פון אלע יארן.}}.


==פונדרויסנדיק לינקס==
==פונדרויסנדיק לינקס==
{{מיזמים|ימין|ויקיטקסט=פרשת קדושים|שם ויקיטקסט=מאמרים ומקורות לפרשה}}'''דער טעקסט''' :{{קישורי פרשה|פרשה=קדשים|ממרא=0307|תורת אמת ספר=00762|תורת אמת פרשה=0006|נחמה=32|בית חב"ד=662716|ישיבה=43|בינינו=7378|אתר פרשת השבוע=2011/04/kdoshim|בר-אילן=kedoshim}}
{{מיזמים|ימין|ויקיטקסט=פרשת קדושים|שם ויקיטקסט=מאמרים ומקורות לפרשה}}'''דער טעקסט''' :{{קישורי פרשה|פרשה=קדשים|ממרא=0307|תורת אמת ספר=00762|תורת אמת פרשה=0006|נחמה=32|בית חב"ד=662716|ישיבה=43|בינינו=7378|אתר פרשת השבוע=2011/04/kdoshim|בר-אילן=kedoshim}}


==פאָאָטנאָטעס==
==רעפערענצן==
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}




{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
! colspan="3" |[[/www.hamichlol.org.il/פרשת השבוע|די ענינים פון דער וואָך]]
! colspan="3" |[[פרשות השבוע]]
|-
|-
|[[ספר בראשית|ספר בראשית]]
|[[ספר בראשית|ספר בראשית]]
שורה 89: שורה 89:
|[[פרשת דברים|דברים]] • [[פרשת ואתחנן|ואתחנן]] • [[פרשת עקב|עקב]] • [[פרשת ראה|ראה]] • [[פרשת שופטים|שופטים]] • [[פרשת כי תצא|כי תצא]] • [[פרשת כי תבא|כי תבא]] • [[פרשת נצבים|נצבים]] • [[פרשת וילך|וילך]] • [[פרשת האזינו|האזינו]] • [[פרשת וזאת הברכה|וזאת הברכה]]
|[[פרשת דברים|דברים]] • [[פרשת ואתחנן|ואתחנן]] • [[פרשת עקב|עקב]] • [[פרשת ראה|ראה]] • [[פרשת שופטים|שופטים]] • [[פרשת כי תצא|כי תצא]] • [[פרשת כי תבא|כי תבא]] • [[פרשת נצבים|נצבים]] • [[פרשת וילך|וילך]] • [[פרשת האזינו|האזינו]] • [[פרשת וזאת הברכה|וזאת הברכה]]
|}
|}
[[קאטעגאריע:ספר ויקרא|קדושים]] [[קאטעגאריע:פרשיות השבוע|קדושים]] [[קאטעגאריע:פרשת קדושים|*]]
[[קאטעגאריע:פרשות ספר ויקרא]]
{{קרד/ויקי/יידיש}}


 
[[he:פרשת קדושים]]
[[/www.hamichlol.org.il/המכלול:קטגוריה|קאַטעגאָריעס]] :
 
[[רוי:ספר ויקרא|קדושים]] [[קטגוריה:פרשות השבוע|קדושים]] [[קטגוריה:פרשת קדושים|*]]
 
*[[/www.hamichlol.org.il/קטגוריה:פרשות ספר ויקרא|פרשת ספר ויקרא]]
*[[/www.hamichlol.org.il/קטגוריה:פרשות השבוע|די ענינים פון דער וואָך]]
*[[/www.hamichlol.org.il/קטגוריה:פרשת קדושים|פרשת קדושים]]
{{קרד/ויקי/יידיש}}

רעוויזיע פון 05:50, 1 יאנואר 2024

Arrow r.svg קדושים Arrow l.svg
פסוקים ויקרא יט, א - כ, כז
מצוות אין דער פרשה לויטן ספר החינוך
עשה (13)  לא תעשה (38)
מורא אב ואם, איבערלאזן פאה, איבערלאזן לקט, איבערלאזן עוללות, איבערלאזן פרט, שפיטה בצדק, תוכחה, אהבת חבירים, נטע רבעי ואכילתו, מורא מקדש, כבוד חכמים והידור זקן, תיקון מידות מדויקות, בית דין - מיתת שריפה פנייה לאלוהים אחרים, עשיית פסל, אכילת נותר, לקיחת פאה או לקט או עוללות או פרט, גניבה, הכחשת ממון ושבועה עליה, שבועת שקר, עשיקה, גזילה, הלנת שכר, קללת אדם מישראל, הכשלת אדם, עשיית עוול במשפט, משוא פנים, רכילות, הפקרת חיי הזולת, שנאת יהודי, הלבנת פנים, נקימה ונטירה, כלאי בהמה, כלאי זרעים, אכילת ערלה, אכילה כזולל וסובא, ניחוש, עינון, הקפת הראש, השחתת הזקן, קעקוע, העלאה באוב, מעשה יידעוני, הונאה במידות, איסור קללת הורים, הליכה בחוקות הגויים

פרשת קדושים איז די זיבעטע פרשה אין חומש ויקרא. עס הייבט זיך אן אין ויקרא יט, א און ענדיקט זאך אין ויקרא כ, כז.

אין א יאר ואס איז נישט א עיבור־יאר ליינט מען פרשת קדושים צוזאמען מיט פרשת אחרי מות.

אינהאַלט

פרשת קדושים איז פון די פרשות וואס עס איז דא ביי דעם די מערסטע מצוות אין פארשידענע נושאים. אויף זייער פּראסט דענאמינאַטאר איז מעיד די פסוק אין די אנהייב פון די פרשה ”וידבר ה' אל משה לאמר, דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלקיכם.” אויך דעם פסוק זאגט די מדרש אז די פרשה איז געזאגט געווארן ביי מעמד הקהל אקעגן גאנץ כלל ישראל ווייל אין די פרשה איז דא אסאך יסודות פון תורה.

צווישן די מצוות אין דער פרשה

די לייענען דאַטעס

דער שבת, וואס מען לייענט פרשת קדושים, קען אויסקומען אויף ניין פאַרשידענע דאַטעס.

צוזאמען מיט פרשת אחרי מות:

באַזונדער:

די הפטורה

די ספרדים , און די תימנער און די איטאַליענער זענען מפטיר אין יחזקאל כ (די ספרדים הייבן אן אין יחזקאל כ, ב, און די תימנער, די עיראַקים, די טוניסיאַן , די ליביאַן און די איטאַליענער אין יחזקאל כ, א; די תימנים שטעלן זאך אפ אין יחזקאל כ, טו, און די ספרדים און די איטאַליענער אין יחזקאל כ, כ). אין דעם קאַפּיטל שילדערט יחזקאל ווי דער אויבערשטער האָט באַפֿוילן די יידן , נאָך יציאת מצרים , "את חוקותי ואת משפטי הודעתי אותם, אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", און ווי אזוי די יידן האָבן נישט געהאלטן די מצוות.

די אשכנזישע זאגן אין עמוס ט, ז–טו, אין דעם פּרק שילדערט עמוס דעם חילוק צווישן די יידן און די גויים, און באשרייבט די צוקונפטיגע גאולה .

אין דער רומענישער ווערסיע, האָבן זיי מפטיר געווען אין ישעיהו ג, ד ביז ישעיהו ג, יז .

ווען מען לייענט פרשת קדושים אויף ראש חודש אייר לייענט מען די הפטרת ראש חודש[1]. ווען מען ליינט עס ערב ראש חודש אייר, זאגט מען די הפטרת מחר חודש[2].

פונדרויסנדיק לינקס

דער טעקסט :טעקסט:

טייטש

  • מאיר הלוי לעטעריס, "פרשת קדושים", חמשה חומשי תורה אין אידיש, ניו יארק, תרע"ד

פארברייטערונג:

רעפערענצן

  1. עס געשעט ביי שנת זשה און שנת בחה, ארום 10.5% פון אלע יארן.
  2. עס געשעט אין ארץ ישראל ביי שנת בשז און שנת גכז, ארום 10% פון אלע יארן.


פרשות השבוע
ספר בראשית בראשיתנחלך לךויראחיי שרהתולדותויצאוישלחוישב מקץויגשויחי
ספר שמות שמותואראבאבשלחיתרומשפטיםתרומהתצוהכי תשאויקהלפקודי
ספר ויקרא ויקראצושמיניתזריעמצורעאחרי מות • קדושים • אמורבהרבחוקותי
ספר במדבר במדברנשאבהעלותךשלח לךקרחהקתבלקפנחסמטותמסעי
ספר דברים דבריםואתחנןעקבראהשופטיםכי תצאכי תבאנצביםוילךהאזינווזאת הברכה