אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "מתנות לאביונים"

77 בייטן אראפגענומען ,  פֿאַר 2 יאָר
ק (←‏די מתנות: טעות סופר)
שורה 27: שורה 27:
דער [[רמב"ם]] פסק'נט:{{ציטוט|תוכן=וחייב לחלק לעניים ביום הפורים, אין פחות משני עניים; נותן לכל אחד מתנה אחת, או מעות או מיני תבשיל או מיני אוכלין, שנאמר 'ומתנות לאביונים' - שתי מתנות לשני עניים. ואין מדקדקין במעות פורים, אלא כל הפושט ידו ליטול, נותנין לו; ואין משנין מעות פורים לצדקה אחרת.|מקור={{רמב"ם||מגילה|ב|טז}}}}
דער [[רמב"ם]] פסק'נט:{{ציטוט|תוכן=וחייב לחלק לעניים ביום הפורים, אין פחות משני עניים; נותן לכל אחד מתנה אחת, או מעות או מיני תבשיל או מיני אוכלין, שנאמר 'ומתנות לאביונים' - שתי מתנות לשני עניים. ואין מדקדקין במעות פורים, אלא כל הפושט ידו ליטול, נותנין לו; ואין משנין מעות פורים לצדקה אחרת.|מקור={{רמב"ם||מגילה|ב|טז}}}}


פארהאן וואס זאגן אז די מתנות דארפן גיין דווקא צו צוויי באזונדערע ארעמעלייט, און אויב האט מען געגעבן די צוויי מתנות פאר איין ארעמאן, אפילו אין צוויי באזונדערע נתינות, האט מען נישט יוצא געווען{{הערה|שערי תשובה, סימן תרצ"ד סק"א. דער הלכות קטנות, חלק ב', סימן לט, איז מסופק דערין}}.
עס איז אנגענומען צווישן די פוסקים אז אויב האט מען געגעבן די צוויי מתנות פאר איין ארעמאן, אפילו אין צוויי באזונדערע נתינות, האט מען נישט יוצא געווען{{הערה|שערי תשובה, סימן תרצ"ד סק"א. דער הלכות קטנות, חלק ב', סימן לט, איז מסופק דערין}}.
 
=== די צייט פון געבן ===
=== די צייט פון געבן ===
די צייט פון דער מצוה איז אינעם טאג ווען מען ליינט די מגילה, דעריבער ווען מען ליינט נישט די מגילה אין פורים, ווי אין פאל פון [[פורים משולש]], איז די מצוה אויסצוטיילן די מתנות אין [[י"ד אדר]] - דער טאג ווען מען ליינט די מגילה, ווי חז"ל זאגן: {{ציטוטון|מפני שעיניהם של עניים נשואות למקרא מגילה}}{{הערה|{{בבלי|מגילה|ד|ב}}}}.
די צייט פון דער מצוה איז אינעם טאג ווען מען ליינט די מגילה, דעריבער ווען מען ליינט נישט די מגילה אין פורים, ווי אין פאל פון [[פורים משולש]], איז די מצוה אויסצוטיילן די מתנות אין [[י"ד אדר]] - דער טאג ווען מען ליינט די מגילה, ווי חז"ל זאגן: {{ציטוטון|מפני שעיניהם של עניים נשואות למקרא מגילה}}{{הערה|{{בבלי|מגילה|ד|ב}}}}.