אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "דרעפט:חנוכה ליכט"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏וויפיל צינדט מען: פארברייטערט)
(←‏וויפיל צינדט מען: רעדאגירונג)
שורה 21: שורה 21:


== וויפיל צינדט מען ==
== וויפיל צינדט מען ==
עס זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויפיל ליכט דארף מען צינדן יעדן טאג, ווי סשטייט אין [[גמרא]]: {{ציטוט|מצות חנוכה {{מונחון|נר איש וביתו|איין ליכט פאר אלא הויזגעזינד.}}, והמהדרין {{מונחון|נר לכל אחד ואחד|איין ליכט פאר יעדער פון די הויזגעזינד.}}, והמהדרין מן המהדרין, [[בית שמאי]] אומרים יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך {{מונחון|פוחת והולך|יעדן טאג איין ליכט ווינציגער.}} ובית הלל אומרים יום ראשון מדליק אחת מכאן ואילך {{מונחון|מוסיף והולך|יעדן טאג איין ליכט מער.}}...אמר [[עולא]] פליגי בה תרי אמוראי במערבא, ר' [[יוסי בר אבין]] ור' [[יוסי בר זבידא]], חד אמר טעמא דבית שמאי כנגד ימים הנכנסין וטעמא דבית הלל כנגד ימים היוצאין, וחד אמר טעמא דבית שמאי כנגד פרי החג, וטעמא דבית הלל ד[[מעלין בקודש ואין מורידין]]{{הערה|עס זענען פארהאן וואס האלטן אז סאיז א נפק"מ להלכה וואס די טעם איז, זעט {{אוצר החכמה||בית הלוי – סוגיות חנוכה עמוד 15|623101|עמוד=15}} דיבור המתחיל "בגמרא חד אמר טעמא", און נאך.}}.|מקור={{בבלי|שבת|כא|ב}}}}
אין [[גמרא]]{{הערה|{{בבלי|שבת|כא|ב}}.}} ווערט געברענגט אפר שטאפלען פון די צאהל ליכט צו צינדן.
*'''נר איש וביתו''' - איין ליכט פאר אלא הויזגעזינד מיטגלידער.
*'''מהדרין''' -  יעדער פון די הויזגעזינד מיטגלידער איין ליכט.
*'''מהדרין מן המהדרין''' - איזא [[מחלוקת]], [[בית שמאי]] האלטן אז די ערשטע טאג צינדט מען אכט ליכט און אין די קומענדיגע טעג '''פוחת והולך''' - יעדן טאג איין ליכט ווינציגער ווי די נעכטיגע טאג, און [[בית הלל]] האלטן אז די ערשטע טאג צינדט מען איין ליכט און אין די קומענדיגע טעג '''מוסיף והולך''' - יעדן טאג איין ליכט מער ווי די נעכטיגע טאג.{{ש}}די הלכה איז אז מזאהל צינדן ווי די מהדרין מן המהדרין לויט די גאנג פון בית הלל.
עס זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויפיל ליכט דארף מען צינדן יעדן טאג, ווי סשטייט אין [[גמרא]]: {{ציטוט|מצות חנוכה {{מונחון|נר איש וביתו|.}}, והמהדרין {{מונחון|נר לכל אחד ואחד|.}}, והמהדרין מן המהדרין, [[בית שמאי]] אומרים יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך {{מונחון|.}} ובית הלל אומרים יום ראשון מדליק אחת מכאן ואילך {{מונחון|.}}...אמר [[עולא]] פליגי בה תרי אמוראי במערבא, ר' [[יוסי בר אבין]] ור' [[יוסי בר זבידא]], חד אמר טעמא דבית שמאי כנגד ימים הנכנסין וטעמא דבית הלל כנגד ימים היוצאין, וחד אמר טעמא דבית שמאי כנגד פרי החג, וטעמא דבית הלל ד[[מעלין בקודש ואין מורידין]]{{הערה|עס זענען פארהאן וואס האלטן אז סאיז א נפק"מ להלכה וואס די טעם איז, זעט {{אוצר החכמה||בית הלוי – סוגיות חנוכה עמוד 15|623101|עמוד=15}} דיבור המתחיל "בגמרא חד אמר טעמא", און נאך.}}.|מקור=}}
מ'פירט זיך ווי די מהדרין מן המהדרין, אבער אויך דערין זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויאזוי פונקטליך זיך צו פירן:
מ'פירט זיך ווי די מהדרין מן המהדרין, אבער אויך דערין זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויאזוי פונקטליך זיך צו פירן:
* די [[תוספות]]{{הערה|{{בבלי|שבת|כא|ב|מפרש=תוספות|ד"ה=והמהדרין מן המהדרין}}.}} האלטן אז נאר די בעל הבית צינדט ליכט, און ער צינדט יעדן טאג מיט נאך איין ליכט מער{{הערה|ווי גע'פסק'נט ווי בית הלל.}} ווי די נעכטיגע{{ביאור|זיי האלטן אז מהדרין און מהדרין מן המהדרין זענען אויף די זעלבער שטאפל העכער פון נר איש וביתו, אדער יעדער איינער, אדער נאר די בעל הבית אבער מוסיף והולך.}}, און אזוי נעמט אן די [[שולחן ערוך]]{{שולחן ערוך|אורח חיים|תרעא|ב}}.}}, און אזוי פיהרן זיך די [[ספרדים]] און [[תימן|תימנ'ע]].
* די [[תוספות]]{{הערה|{{בבלי|שבת|כא|ב|מפרש=תוספות|ד"ה=והמהדרין מן המהדרין}}.}} האלטן אז נאר די בעל הבית צינדט ליכט, און ער צינדט יעדן טאג מיט נאך איין ליכט מער{{הערה|ווי גע'פסק'נט ווי בית הלל.}} ווי די נעכטיגע{{ביאור|זיי האלטן אז מהדרין און מהדרין מן המהדרין זענען אויף די זעלבער שטאפל העכער פון נר איש וביתו, אדער יעדער איינער, אדער נאר די בעל הבית אבער מוסיף והולך.}}, און אזוי נעמט אן די [[שולחן ערוך]]{{שולחן ערוך|אורח חיים|תרעא|ב}}.}}, און אזוי פיהרן זיך די [[ספרדים]] און [[תימן|תימנ'ע]].
אספקלריה רעדאקטארן
1,366

רעדאגירונגען

נאוויגאציע מעניו