אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "דרעפט:חנוכה ליכט"

←‏וויפיל צינדט מען: פארברייטערט
(←‏וויפיל צינדט מען: פארברייטערט)
(←‏וויפיל צינדט מען: פארברייטערט)
שורה 21: שורה 21:


== וויפיל צינדט מען ==
== וויפיל צינדט מען ==
עס זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויפיל ליכט דארף מען צינדן יעדן טאג, ווי סשטייט אין [[גמרא]]: {{ציטוט|מצות חנוכה {{מונחון|נר איש וביתו|איין ליכט פאר אלא הויזגעזינד.}}, והמהדרין {{מונחון|נר לכל אחד ואחד|איין ליכט פאר יעדער פון די הויזגעזינד.}}, והמהדרין מן המהדרין, [[בית שמאי]] אומרים יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך {{מונחון|פוחת והולך|יעדן טאג איין ליכט ווינציגער.}} ובית הלל אומרים יום ראשון מדליק אחת מכאן ואילך {{מונחון|מוסיף והולך|יעדן טאג איין ליכט מער.}}.|מקור={{בבלי|שבת|כא|ב}}}}
עס זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויפיל ליכט דארף מען צינדן יעדן טאג, ווי סשטייט אין [[גמרא]]: {{ציטוט|מצות חנוכה {{מונחון|נר איש וביתו|איין ליכט פאר אלא הויזגעזינד.}}, והמהדרין {{מונחון|נר לכל אחד ואחד|איין ליכט פאר יעדער פון די הויזגעזינד.}}, והמהדרין מן המהדרין, [[בית שמאי]] אומרים יום ראשון מדליק שמנה מכאן ואילך {{מונחון|פוחת והולך|יעדן טאג איין ליכט ווינציגער.}} ובית הלל אומרים יום ראשון מדליק אחת מכאן ואילך {{מונחון|מוסיף והולך|יעדן טאג איין ליכט מער.}}...אמר [[עולא]] פליגי בה תרי אמוראי במערבא, ר' [[יוסי בר אבין]] ור' [[יוסי בר זבידא]], חד אמר טעמא דבית שמאי כנגד ימים הנכנסין וטעמא דבית הלל כנגד ימים היוצאין, וחד אמר טעמא דבית שמאי כנגד פרי החג, וטעמא דבית הלל ד[[מעלין בקודש ואין מורידין]]{{הערה|עס זענען פארהאן וואס האלטן אז סאיז א נפק"מ להלכה וואס די טעם איז, זעט {{אוצר החכמה||בית הלוי – סוגיות חנוכה עמוד 15|623101|עמוד=15}} דיבור המתחיל "בגמרא חד אמר טעמא", און נאך.}}.|מקור={{בבלי|שבת|כא|ב}}}}
מ'פירט זיך ווי די מהדרין מן המהדרין, אבער אויך דערין זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויאזוי פונקטליך זיך צו פירן:
מ'פירט זיך ווי די מהדרין מן המהדרין, אבער אויך דערין זענען פארהאן אפאר מיינונגען וויאזוי פונקטליך זיך צו פירן:
* די [[תוספות]]{{הערה|{{בבלי|שבת|כא|ב|מפרש=תוספות|ד"ה=והמהדרין מן המהדרין}}.}} האלטן אז נאר די בעל הבית צינדט ליכט, און ער צינדט יעדן טאג מיט נאך איין ליכט מער{{הערה|ווי גע'פסק'נט ווי בית הלל.}} ווי די נעכטיגע{{ביאור|זיי האלטן אז מהדרין און מהדרין מן המהדרין זענען אויף די זעלבער שטאפל העכער פון נר איש וביתו, אדער יעדער איינער, אדער נאר די בעל הבית אבער מוסיף והולך.}}, און אזוי נעמט אן די [[שולחן ערוך]]{{שולחן ערוך|אורח חיים|תרעא|ב}}.}}, און אזוי פיהרן זיך די [[ספרדים]] און [[תימן|תימנ'ע]].
* די [[תוספות]]{{הערה|{{בבלי|שבת|כא|ב|מפרש=תוספות|ד"ה=והמהדרין מן המהדרין}}.}} האלטן אז נאר די בעל הבית צינדט ליכט, און ער צינדט יעדן טאג מיט נאך איין ליכט מער{{הערה|ווי גע'פסק'נט ווי בית הלל.}} ווי די נעכטיגע{{ביאור|זיי האלטן אז מהדרין און מהדרין מן המהדרין זענען אויף די זעלבער שטאפל העכער פון נר איש וביתו, אדער יעדער איינער, אדער נאר די בעל הבית אבער מוסיף והולך.}}, און אזוי נעמט אן די [[שולחן ערוך]]{{שולחן ערוך|אורח חיים|תרעא|ב}}.}}, און אזוי פיהרן זיך די [[ספרדים]] און [[תימן|תימנ'ע]].
אספקלריה רעדאקטארן
1,366

רעדאגירונגען