אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "רוי:בארג סיני"

283 בייטן צוגעלייגט ,  פֿאַר 2 יאָר
←‏די שטיינער: פארברייטערט
(←‏די שטיינער: רעדאגירונג)
(←‏די שטיינער: פארברייטערט)
שורה 94: שורה 94:


== די שטיינער ==
== די שטיינער ==
עס זענען פארהאן שטיינער פון דעם בערגיגן געגנט{{הבהרה|לכאורה נאר אין די געגנט פון די דזשאבעל מוסא בארג}} וואס האבן אין זיך אזעלכע שטריכן און צייכענעס אין א פארעם וואס זעט אויס ווי די צווייגן פון די דארנבוים 'סנה', די שטריכן פילן אן דעם גאנצן אינהאלט פונעם שטיין, אזוי אז אפילו מען צושפאלט די שטיין אויף קלענערע שטיקלעך פארבלייבט נאך אלס דערויף די צייכן פון א סנה, שוין פאריגע האבן דאס צוזאמגעשטעלט מיט דעם וואס די התגלות פון באשעפער צו [[משה רבינו]] איז געווען אויף די בארג סיני "מתוך הסנה". ככל הידוע, המקור הקדום ביותר שמציין עובדה זו הוא הספר [[עג'אא'ב אלמחלוקאת]] {{אנ|ʿAjā'ib al-makhlūqāt wa gharā'ib al-mawjūdāt}} של ה[[גאוגרף]] הפרסי [[זכריא אל-קזוויני]] בן [[המאה ה-13]]{{הערה|{{פעמים|[[זהר עמר]]|האבנים המופלאות מהר סיני|52.11(1)|52, תשמ"ט}}}}. גם ההיסטוריון הערבי [[אבו אל-פידאא]] כותב על כך בתחילת [[המאה ה-14]], וכך גם הנוסע הנוצרי גוצ'י מ[[טוסקנה]] שביקר באזור בסוף המאה ה-14.
עס זענען פארהאן שטיינער פון דעם בערגיגן געגנט{{הבהרה|לכאורה נאר אין די געגנט פון די דזשאבעל מוסא בארג}} וואס האבן אין זיך אזעלכע שטריכן און צייכענעס אין א פארעם וואס זעט אויס ווי די צווייגן פון די דארנבוים 'סנה', די שטריכן פילן אן דעם גאנצן אינהאלט פונעם שטיין, אזוי אז אפילו מען צושפאלט די שטיין אויף קלענערע שטיקלעך פארבלייבט נאך אלס דערויף די צייכן פון א סנה, שוין פאריגע האבן דאס צוזאמגעשטעלט מיט דעם וואס די התגלות פון באשעפער צו [[משה רבינו]] איז געווען אויף די בארג סיני "מתוך הסנה", און ס'זענען דא וואס זאגן אז די נאמען פון דעם בארג "סיני", איז אויפן נאמען פון אט די דאזיגע דארטיגע 'סנה' שטיינער{{הערה|פירוש שם טוב אויף [[מורה נבוכים]], פרק סו.}}. ככל הידוע, המקור הקדום ביותר שמציין עובדה זו הוא הספר [[עג'אא'ב אלמחלוקאת]] {{אנ|ʿAjā'ib al-makhlūqāt wa gharā'ib al-mawjūdāt}} של ה[[גאוגרף]] הפרסי [[זכריא אל-קזוויני]] בן [[המאה ה-13]]{{הערה|{{פעמים|[[זהר עמר]]|האבנים המופלאות מהר סיני|52.11(1)|52, תשמ"ט}}}}. גם ההיסטוריון הערבי [[אבו אל-פידאא]] כותב על כך בתחילת [[המאה ה-14]], וכך גם הנוסע הנוצרי גוצ'י מ[[טוסקנה]] שביקר באזור בסוף המאה ה-14.


רבי [[משה נרבוני]] כותב בפירושו על [[מורה הנבוכים]] שחיבר באמצע המאה ה-14, כי הראו לו מאותם אבנים שהובאו מהר סיני, וראה את הסנה מצויר בהם ושמח בזה{{הערה|פירוש הנרבוני למורה נבוכים, [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=31594#p=30&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= חלק א' פרק ס"ו]}}. גם רבי [[שמואל אבן צרצה]] אחריו, טרח לבדוק ולאמת את המידע הזה{{הערה|{{פעמים|רפאל ישפה|האבן והסנה|48.1|48, תשמ"ח}}}}, וכן פרשנים נוספים של מורה הנבוכים כמו [[פרופייט דוראן|האפודי]] ורבי [[שם טוב אבן שם טוב (השני)|שם טוב אבן שם טוב]] כתבו על אותן אבנים מהר סיני. לעומתם, רבי [[יעקב עמדין]] תוקף בחריפות{{הערה|"בירת מגדל עוז" [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=30778#p=224&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= עמוד 240]}} את הניסיון למצוא תופעות טבעיות שמאמתות את הידוע על פי המסורת.
רבי [[משה נרבוני]] כותב בפירושו על [[מורה הנבוכים]] שחיבר באמצע המאה ה-14, כי הראו לו מאותם אבנים שהובאו מהר סיני, וראה את הסנה מצויר בהם ושמח בזה{{הערה|פירוש הנרבוני למורה נבוכים, [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=31594#p=30&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= חלק א' פרק ס"ו]}}. גם רבי [[שמואל אבן צרצה]] אחריו, טרח לבדוק ולאמת את המידע הזה{{הערה|{{פעמים|רפאל ישפה|האבן והסנה|48.1|48, תשמ"ח}}}}, וכן פרשנים נוספים של מורה הנבוכים כמו [[פרופייט דוראן|האפודי]] ורבי [[שם טוב אבן שם טוב (השני)|שם טוב אבן שם טוב]] כתבו על אותן אבנים מהר סיני. לעומתם, רבי [[יעקב עמדין]] תוקף בחריפות{{הערה|"בירת מגדל עוז" [https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=30778#p=224&fitMode=fitwidth&hlts=&ocr= עמוד 240]}} את הניסיון למצוא תופעות טבעיות שמאמתות את הידוע על פי המסורת.
אספקלריה רעדאקטארן
1,366

רעדאגירונגען