יארן ג'תת"ק - ג'תתקצ"ט
יארן ג'תת"ק (3900) - ג'תתקצ"ט (3999) האבן זיך אנגעהויבן, לויט די אנגענומענע כראנאלאגיע וואס איז באזירט אויף סדר עולם רבה, 1885 יאר צוריק און האבן זיך געענדיגט 1786 יאר צוריק.
די יארן ווערן דא גערעכנט לויטן ציילונג באניצט אין סדר הדורות און אין אנדערע ספרים אויף אידישע כראנאלאגיע, וועלכע הייבן אן פון טאג ווען אדם הראשון איז באשאפן געווארן, אין צווייטן יאר לבריאת העולם (דער ערשטער יאר לבריאת העולם, גערופן "שנת תוהו", האט אנטהאלטן בלויז פינף טעג). לויט די רעכענונג וואס איז היינט אנגענומען (אין וועלכע דער יעצטיגער יאר איז ה'תשפ"ה), וואס הייבט זיך אן פון ערשטן טאג צום בריאת העולם, דארף מען צולייגן איין יאר צום חשבון.
ביי טייל פון די יארן דארף מען מעגליך צולייגן נאך איין צום חשבון, געוואנדן אויב די יארן אין די תורה רעכענען זיך ווען זיי הייבן זיך אן אדער ווען זיי זענען געענדיגט[1].
געשעענישן
- ג'תתק"ט – רבי שמעון בר יוחאי באהאלט זיך אין א הייל, ווערנדיג געזוכט דורך די רוימער
- ג'תתקכ"ה – רבי יהודה הנשיא ווערט דער אפיציעלער נשיא, אנערקענט דורך און באפריינדעט מיט דער רוימישער קייסער אנטונינוס
- ג'תתקמ"ט – חתימת המשנה דורך רבי יהודה הנשיא
- ג'תתקע"ח – רב פארט אראפ קיין בבל און באזעצט זיך דארט
- אנהייב פון תקופת האמוראים, אין שפיץ פון רב און שמואל אין בבל און רבי יוחנן אין ארץ ישראל
געבוירן
- ג'תתק"מ בערך – רבי יוחנן
נפטר געווארן
- ג'תתקכ"ג בערך[2] – רבי שמעון בר יוחאי
- ג'תתקכ"ה בערך – רבן שמעון בן גמליאל
- ג'תתקנ"ג, ט"ו כסלו[3] – רבי יהודה הנשיא
פיל-יעריגער לוח
►► | ג'תת"ק - ג'תתקצ"ט | ◄◄ |
טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי | טבת | ניסן | תמוז | תשרי |
ג'תת"ק (3900) |
ג'תתק"א (3901) |
ג'תתק"ב (3902) |
ג'תתק"ג (3903) |
ג'תתק"ד (3904) |
ג'תתק"ה (3905) |
ג'תתק"ו ⑦ (3906) |
ג'תתק"ז (3907) |
ג'תתק"ח (3908) |
ג'תתק"ט (3909) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"י (3910) |
ג'תתקי"א (3911) |
ג'תתקי"ב (3912) |
ג'תתקי"ג ⑦ (3913) |
ג'תתקי"ד (3914) |
ג'תתקט"ו (3915) |
ג'תתקט"ז (3916) |
ג'תתקי"ז (3917) |
ג'תתקי"ח (3918) |
ג'תתקי"ט (3919) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"כ ⑦ (3920) |
ג'תתקכ"א ☼ (3921) |
ג'תתקכ"ב (3922) |
ג'תתקכ"ג (3923) |
ג'תתקכ"ד (3924) |
ג'תתקכ"ה (3925) |
ג'תתקכ"ו (3926) |
ג'תתקכ"ז ⑦ (3927) |
ג'תתקכ"ח (3928) |
ג'תתקכ"ט (3929) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"ל (3930) |
ג'תתקל"א (3931) |
ג'תתקל"ב (3932) |
ג'תתקל"ג (3933) |
ג'תתקל"ד ⑦ (3934) |
ג'תתקל"ה (3935) |
ג'תתקל"ו (3936) |
ג'תתקל"ז (3937) |
ג'תתקל"ח (3938) |
ג'תתקל"ט (3939) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"מ (3940) |
ג'תתקמ"א ⑦ (3941) |
ג'תתקמ"ב (3942) |
ג'תתקמ"ג (3943) |
ג'תתקמ"ד (3944) |
ג'תתקמ"ה (3945) |
ג'תתקמ"ו (3946) |
ג'תתקמ"ז (3947) |
ג'תתקמ"ח ⑦ (3948) |
ג'תתקמ"ט ☼ (3949) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"נ (3950) |
ג'תתקנ"א (3951) |
ג'תתקנ"ב (3952) |
ג'תתקנ"ג (3953) |
ג'תתקנ"ד (3954) |
ג'תתקנ"ה ⑦ (3955) |
ג'תתקנ"ו (3956) |
ג'תתקנ"ז (3957) |
ג'תתקנ"ח (3958) |
ג'תתקנ"ט (3959) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"ס (3960) |
ג'תתקס"א (3961) |
ג'תתקס"ב ⑦ (3962) |
ג'תתקס"ג (3963) |
ג'תתקס"ד (3964) |
ג'תתקס"ה (3965) |
ג'תתקס"ו (3966) |
ג'תתקס"ז (3967) |
ג'תתקס"ח (3968) |
ג'תתקס"ט ⑦ (3969) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"ע (3970) |
ג'תתקע"א (3971) |
ג'תתקע"ב (3972) |
ג'תתקע"ג (3973) |
ג'תתקע"ד (3974) |
ג'תתקע"ה (3975) |
ג'תתקע"ו ⑦ (3976) |
ג'תתקע"ז ☼ (3977) |
ג'תתקע"ח (3978) |
ג'תתקע"ט (3979) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"פ (3980) |
ג'תתקפ"א (3981) |
ג'תתקפ"ב (3982) |
ג'תתקפ"ג ⑦ (3983) |
ג'תתקפ"ד (3984) |
ג'תתקפ"ה (3985) |
ג'תתקפ"ו (3986) |
ג'תתקפ"ז (3987) |
ג'תתקפ"ח (3988) |
ג'תתקפ"ט (3989) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"צ ⑦ (3990) |
ג'תתקצ"א (3991) |
ג'תתקצ"ב (3992) |
ג'תתקצ"ג (3993) |
ג'תתקצ"ד (3994) |
ג'תתקצ"ה (3995) |
ג'תתקצ"ו (3996) |
ג'תתקצ"ז ⑦ (3997) |
ג'תתקצ"ח (3998) |
ג'תתקצ"ט (3999) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
א יאר אין אידישן לוח בעפאר ד'קי"ט * | אן עיבור יאר | פשוטע יאר | יוליאנישער יאר | ☼ = אנהייב מחזור פון 28 יארן פון ברכת החמה |
⑦ = שמיטה יאר אנגעהויבן פון ג'ת"נ |
* א באשטימטע סדר צו רעכענען עיבור יארן איז איינגעפירט געווארן אין יאר ד'קי"ט דורך הלל נשיאה, בעפאר דעם איז דער עיבור באשטימט געווארן דורך בית דין אנהייב יאר .
רעפערענצן
- ↑ איבער דעם ספק, זעט: רבי אברהם ישעיהו קארעליץ, חזון איש, אורח חיים, סימן ק"מ, ס"ק ג'.
- ↑ הרב רפאל הירשמן, "האור והחושך בגזירות הרומאים", קולמוס - מוסף לעיתון משפחה, גליון 111 (חג הפסח תשע"ב)
- ↑ הרב רפאל הירשמן, "גולה אחר גולה גלתה הסנהדרין", קולמוס - מוסף לעיתון משפחה, גליון 103 (אלול תשע"א)