יארן ג'תת"ק - ג'תתקצ"ט
יארן ג'תת"ק (3900) - ג'תתקצ"ט (3999) האבן זיך אנגעהויבן, לויט דער כראנאלאגיע באזירט אויף סדר עולם רבה, 1886 יאר צוריק און האבן זיך געענדיגט 1787 יאר צוריק.
די יארן ווערן דא גערעכנט לויטן ציילונג באניצט אין סדר הדורות און אין אנדערע ספרים אויף אידישע כראנאלאגיע. זיי רעכענען אדם הראשון הראשון איז באשאפן געווארן ראש שנה שנת 0, און שנת א' האט זיך אנגעהויבן ווען ער איז געווען איין יאר אלט. די רעכענונג וואס איז היינט אנגענומען (אין וועלכע דער יעצטיגער יאר איז ה'תשפ"ו), נעמט אן אז אדם הראשון איז באשאפן געווארן ראש השנה שנת ב' לבריאת העולם, און שנת א' האט אנטהאלטן בלויז די ערשטע פינף טעג פון ששת ימי בראשית. לויט דער רעכענונג דארף מען צולייגן צוויי יאר צו די חשבונות[1].
געשעענישן
- ג'תתק"ט – רבי שמעון בר יוחאי באהאלט זיך אין א הייל, ווערנדיג געזוכט דורך די רוימער
- ג'תתקכ"ה – רבי יהודה הנשיא ווערט דער אפיציעלער נשיא, אנערקענט דורך און באפריינדעט מיט דער רוימישער קייסער אנטונינוס
- ג'תתקמ"ט – חתימת המשנה דורך רבי יהודה הנשיא
- ג'תתקע"ח – רב פארט אראפ קיין בבל און באזעצט זיך דארט
- אנהייב פון תקופת האמוראים, אין שפיץ פון רב און שמואל אין בבל און רבי יוחנן אין ארץ ישראל
געבוירן
- ג'תתק"מ בערך – רבי יוחנן
נפטר געווארן
- ג'תתקכ"ג בערך[2] – רבי שמעון בר יוחאי
- ג'תתקכ"ה בערך – רבן שמעון בן גמליאל
- ג'תתקנ"ג, ט"ו כסלו[3] – רבי יהודה הנשיא
פיל-יעריגער לוח
| ►► | ג'תת"ק - ג'תתקצ"ט | ◄◄ |
ג'תת"ק |
ג'תתק"א |
ג'תתק"ב |
ג'תתק"ג |
ג'תתק"ד |
ג'תתק"ה |
ג'תתק"ו |
ג'תתק"ז |
ג'תתק"ח |
ג'תתק"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"י |
ג'תתקי"א |
ג'תתקי"ב |
ג'תתקי"ג |
ג'תתקי"ד |
ג'תתקט"ו |
ג'תתקט"ז |
ג'תתקי"ז |
ג'תתקי"ח |
ג'תתקי"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"כ |
ג'תתקכ"א☼ |
ג'תתקכ"ב |
ג'תתקכ"ג |
ג'תתקכ"ד |
ג'תתקכ"ה |
ג'תתקכ"ו |
ג'תתקכ"ז |
ג'תתקכ"ח |
ג'תתקכ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"ל |
ג'תתקל"א |
ג'תתקל"ב |
ג'תתקל"ג |
ג'תתקל"ד |
ג'תתקל"ה |
ג'תתקל"ו |
ג'תתקל"ז |
ג'תתקל"ח |
ג'תתקל"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"מ |
ג'תתקמ"א |
ג'תתקמ"ב |
ג'תתקמ"ג |
ג'תתקמ"ד |
ג'תתקמ"ה |
ג'תתקמ"ו |
ג'תתקמ"ז |
ג'תתקמ"ח |
ג'תתקמ"ט☼ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"נ |
ג'תתקנ"א |
ג'תתקנ"ב |
ג'תתקנ"ג |
ג'תתקנ"ד |
ג'תתקנ"ה |
ג'תתקנ"ו |
ג'תתקנ"ז |
ג'תתקנ"ח |
ג'תתקנ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"ס |
ג'תתקס"א |
ג'תתקס"ב |
ג'תתקס"ג |
ג'תתקס"ד |
ג'תתקס"ה |
ג'תתקס"ו |
ג'תתקס"ז |
ג'תתקס"ח |
ג'תתקס"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206 | 207 | 208 | 209 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"ע |
ג'תתקע"א |
ג'תתקע"ב |
ג'תתקע"ג |
ג'תתקע"ד |
ג'תתקע"ה |
ג'תתקע"ו |
ג'תתקע"ז☼ |
ג'תתקע"ח |
ג'תתקע"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 209 | 210 | 211 | 212 | 213 | 214 | 215 | 216 | 217 | 218 | 219 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"פ |
ג'תתקפ"א |
ג'תתקפ"ב |
ג'תתקפ"ג |
ג'תתקפ"ד |
ג'תתקפ"ה |
ג'תתקפ"ו |
ג'תתקפ"ז |
ג'תתקפ"ח |
ג'תתקפ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 219 | 220 | 221 | 222 | 223 | 224 | 225 | 226 | 227 | 228 | 229 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תתק"צ |
ג'תתקצ"א |
ג'תתקצ"ב |
ג'תתקצ"ג |
ג'תתקצ"ד |
ג'תתקצ"ה |
ג'תתקצ"ו |
ג'תתקצ"ז |
ג'תתקצ"ח |
ג'תתקצ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 229 | 230 | 231 | 232 | 233 | 234 | 235 | 236 | 237 | 238 | 239 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| א אידישער יאר, מיט שמיטות און קביעות (פון ד'קי"ט*). ° = עיבור יאר |
יוליאנישער יאר, פון 312 פצ"ר | ☼ = אנהייב מחזור פון 28 יארן פון ברכת החמה |
* א באשטימטע סדר צו רעכענען די קביעות פון די יארן איז איינגעפירט געווארן אין יאר ד'קי"ט דורך הלל נשיאה, פארדעם איז דער עיבור און ראשי חודשים באשטימט געווארן דורך בית דין.
רעפערענצן
- ↑ זעט: אברהם עקביא, סדרי זמנים לפי המסרת, תל אביב, תש"ג, עמ' 4. פארהאן נאך צדדים אין דעם, זעט: רבי אברהם ישעיהו קארעליץ, חזון איש, אורח חיים, סימן ק"מ, ס"ק ג'.
- ↑ הרב רפאל הירשמן, "האור והחושך בגזירות הרומאים", קולמוס - מוסף לעיתון משפחה, גליון 111 (חג הפסח תשע"ב)
- ↑ הרב רפאל הירשמן, "גולה אחר גולה גלתה הסנהדרין", קולמוס - מוסף לעיתון משפחה, גליון 103 (אלול תשע"א)