יארן ג'ק' - ג'קצ"ט
יארן ג'ק' (3100) - ג'קצ"ט (3199) האבן זיך אנגעהויבן, לויט דער כראנאלאגיע באזירט אויף סדר עולם רבה, 2686 יאר צוריק און האבן זיך געענדיגט 2587 יאר צוריק.
די יארן ווערן דא גערעכנט לויט'ן ציילונג וואס איז היינט אנגענומען (אין וועלכע דער יעצטיגער יאר איז ה'תשפ"ו), וועלכע נעמט אן אז אדם הראשון איז באשאפן געווארן ראש השנה שנת ב' לבריאת העולם, און שנת א' האט אנטהאלטן בלויז די ערשטע פינף טעג פון ששת ימי בראשית. דער ספר סדר הדורות און אין אנדערע ספרים אויף אידישע כראנאלאגיע רעכענען אנדערש[1].
געשעענישן
- ג'ק"א – זכריה בן יהוידע, דער כהן גדול און א נביא, ווערט אומגעברענגט אין בית המקדש אויפ'ן באפעל פון קעניג יהואש
- ג'ק"ב – יהואש ווערט אומגעברענגט דורך זיינע קנעכט, און זיין זון אמציה קעניגט אויף מלכות יהודה[2]
- ג'קי"א – עמוס הייבט אן נבואה זאגן
- ג'קי"ג – אמציה מלך יהודה זיגט אין זיין מלחמה קעגן אדום
- ג'קט"ו – ירבעם בן יואש קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קט"ז – עוזיהו קעניגט אויף מלכות יהודה, נאך ביים לעבן פון זיין טאטן אמציה[2]
- ג'קמ"א – ישעיהו הנביא הייבט אן נבואה זאגן[3]
- ג'קנ"ד – זכריהו בן ירבעם קעניגט אויף מלכות ישראל פאר זעקס חדשים[2]
- ג'קנ"ה – שלום בן יבש ברענגט אום זכריהו בן ירבעם, און קעניגט אויף מלכות ישראל פאר איין חודש[2]
- ג'קנ"ה – מנחם בן גדי קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קס"א – מיכה הייבט אן נבואה זאגן
- ג'קס"ה – פקחיה קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קס"ז – פקח בן רמליהו קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קס"ח – יותם בן עוזיהו קעניגט אויף מלכות יהודה[2]
- ג'קפ"ד – אחז קעניגט אויף מלכות יהודה[2]
- ג'קפ"ח – די אידן פון עבר הירדן (שבט גד, שבט ראובן, און האלב שבט מנשה) ווערן פארטריבן אין גלות דורך תגלת-פלאסר דער קעניג פון אשור
- ג'קפ"ח – הושע בן אלה ברענגט אום פקח בן רמליהו, און קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קצ"ו – הושע בן אלה ווידערשפעניגט קעגן שלמנאסר דער קעניג פון אשור, וועלכער פארטרייבט די שבטים זבולון און נפתלי אין גלות אלס שטראף
געבוירן
נפטר געווארן
- ג'ק"א – זכריה בן יהוידע
- ג'ק"ב – יהואש
- ג'ק"י – אלישע הנביא
- ג'ק"ל – אמציה
- ג'קנ"ה – זכריהו בן ירבעם
- ג'קפ"ח – פקח בן רמליהו
פיל-יעריגער לוח
| ►► | ג'ק' - ג'קצ"ט | ◄◄ |
ג'ק' |
ג'ק"א |
ג'ק"ב |
ג'ק"ג |
ג'ק"ד |
ג'ק"ה |
ג'ק"ו |
ג'ק"ז |
ג'ק"ח |
ג'ק"ט☼ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"י |
ג'קי"א |
ג'קי"ב |
ג'קי"ג |
ג'קי"ד |
ג'קט"ו |
ג'קט"ז |
ג'קי"ז |
ג'קי"ח |
ג'קי"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"כ |
ג'קכ"א |
ג'קכ"ב |
ג'קכ"ג |
ג'קכ"ד |
ג'קכ"ה |
ג'קכ"ו |
ג'קכ"ז |
ג'קכ"ח |
ג'קכ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"ל |
ג'קל"א |
ג'קל"ב |
ג'קל"ג |
ג'קל"ד |
ג'קל"ה |
ג'קל"ו |
ג'קל"ז☼ |
ג'קל"ח |
ג'קל"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"מ |
ג'קמ"א |
ג'קמ"ב |
ג'קמ"ג |
ג'קמ"ד |
ג'קמ"ה |
ג'קמ"ו |
ג'קמ"ז |
ג'קמ"ח |
ג'קמ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"נ |
ג'קנ"א |
ג'קנ"ב |
ג'קנ"ג |
ג'קנ"ד |
ג'קנ"ה |
ג'קנ"ו |
ג'קנ"ז |
ג'קנ"ח |
ג'קנ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"ס |
ג'קס"א |
ג'קס"ב |
ג'קס"ג |
ג'קס"ד |
ג'קס"ה☼ |
ג'קס"ו |
ג'קס"ז |
ג'קס"ח |
ג'קס"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"ע |
ג'קע"א |
ג'קע"ב |
ג'קע"ג |
ג'קע"ד |
ג'קע"ה |
ג'קע"ו |
ג'קע"ז |
ג'קע"ח |
ג'קע"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"פ |
ג'קפ"א |
ג'קפ"ב |
ג'קפ"ג |
ג'קפ"ד |
ג'קפ"ה |
ג'קפ"ו |
ג'קפ"ז |
ג'קפ"ח |
ג'קפ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"צ |
ג'קצ"א |
ג'קצ"ב |
ג'קצ"ג☼ |
ג'קצ"ד |
ג'קצ"ה |
ג'קצ"ו |
ג'קצ"ז |
ג'קצ"ח |
ג'קצ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| א אידישער יאר, מיט שמיטות און קביעות (פון ד'קי"ט*). ° = עיבור יאר |
יוליאנישער יאר, פון 312 פצ"ר | ☼ = אנהייב מחזור פון 28 יארן פון ברכת החמה |
* א באשטימטע סדר צו רעכענען די קביעות פון די יארן איז איינגעפירט געווארן אין יאר ד'קי"ט דורך הלל נשיאה, פארדעם איז דער עיבור און ראשי חודשים באשטימט געווארן דורך בית דין.
רעפערענצן
- ↑ נעמליך, אז אדם הראשון הראשון איז באשאפן געווארן ראש שנה שנת 0, און שנת א' האט זיך אנגעהויבן ווען ער איז געווען איין יאר אלט. לויט די שיטה, דארף מען אראפרעכענען צוויי יאר פון די חשבונות. זעט: אברהם עקביא, סדרי זמנים לפי המסרת, תל אביב, תש"ג, עמ' 4. פארהאן הסברים פאר דער שיטה, זעט: רבי אברהם ישעיהו קארעליץ, חזון איש, אורח חיים, סימן ק"מ, ס"ק ג'; יצחק מאיר גולדשטיין, סדרי פרשיות, קרית ספר, תשע"ו, עמ' מד-מו (פארלאנגט אומזיסטע רעגיסטראַציע).
- ↑ 2.00 2.01 2.02 2.03 2.04 2.05 2.06 2.07 2.08 2.09 2.10 לויט רבי יחיאל היילפרין אין סדר הדורות, באזירט אויף סדר עולם. צווישן די מפרשים זענען פארהאן חילוקי דעות מיט אייניגע יארן.
- ↑ ישעיהו ו, א.