אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "אשר"

2,657 בייטן צוגעלייגט ,  פֿאַר 1 יאָר
קיין רעדאגירונג באמערקונג
ק (צמא לדעת האט אריבערגעפירט בלאט באַניצער:אחד יחיד/אשר צו רוי:אשר אן לאזן א ווייטערפירונג)
אין תקציר עריכה
צייכן: רויע רעדאגירונג
שורה 29: שורה 29:
==אין מדרש==
==אין מדרש==
ער איז געווען פון די פינף ברידער וואס יוסף האט געצייגט פאר פרעה{{הערה|שם=ספרי|{{ספרי|דברים|לג|כד|שנה}}}}.
ער איז געווען פון די פינף ברידער וואס יוסף האט געצייגט פאר פרעה{{הערה|שם=ספרי|{{ספרי|דברים|לג|כד|שנה}}}}.
==נאמען==
==נאמען==
לויט די פסוק איז אשר א לשון פון "גליק" אדער "ברכה". די תורה דערציילט וואס לאה האט אויסגערופן ביי זיין געבורט: {{ציטוט|וַתֹּאמֶר לֵאָה בְּאָשְׁרִי, כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת; וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, אָשֵׁר|מרכאות=כן|{{תנ"ך|בראשית|ל|יג}}}}
לויט די פסוק איז אשר א לשון פון "גליק" אדער "ברכה". די תורה דערציילט וואס לאה האט אויסגערופן ביי זיין געבורט: {{ציטוט|וַתֹּאמֶר לֵאָה בְּאָשְׁרִי, כִּי אִשְּׁרוּנִי בָּנוֹת; וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, אָשֵׁר|מרכאות=כן|{{תנ"ך|בראשית|ל|יג}}}}
שורה 43: שורה 44:
משה האט געבענטשט אשר: "וּלְאָשֵׁר אָמַר בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר יְהִי רְצוּי אֶחָיו וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ׃"{{הערה|{{תנך|דברים|לג|כד}}}}. דאס הייסט אז אשר איז געווען די מערסטע געבענטשט מיט זין פון אלע שבטים. ער האט פארגינט זיינע ברידער מיט אנפיקנון אויל, און זיי האבן אין מיט תבואה. ווען ראובן האט געטון וואס ער האט געטון האט אשר דערציילט פאר זיינע ברידער איבער דעם, און זיינע ברידער האבן אים פארשריגן. אבער ווען ראובן האט מודה געווען האבן זיי זיך איבערגעבעטן. יעדער פון די ברידער האט אלע גע'טענה'ט אז די לויה קומט פאר אים, אבער אשר האט זיי אלע בארואיגט. וכו' וכו' וכו'{{הערה|שם=ספרי}}.
משה האט געבענטשט אשר: "וּלְאָשֵׁר אָמַר בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר יְהִי רְצוּי אֶחָיו וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ׃"{{הערה|{{תנך|דברים|לג|כד}}}}. דאס הייסט אז אשר איז געווען די מערסטע געבענטשט מיט זין פון אלע שבטים. ער האט פארגינט זיינע ברידער מיט אנפיקנון אויל, און זיי האבן אין מיט תבואה. ווען ראובן האט געטון וואס ער האט געטון האט אשר דערציילט פאר זיינע ברידער איבער דעם, און זיינע ברידער האבן אים פארשריגן. אבער ווען ראובן האט מודה געווען האבן זיי זיך איבערגעבעטן. יעדער פון די ברידער האט אלע גע'טענה'ט אז די לויה קומט פאר אים, אבער אשר האט זיי אלע בארואיגט. וכו' וכו' וכו'{{הערה|שם=ספרי}}.


<!-- == קינדער ==
* יִמְנָה. אבי משפחת הימנה. פירוש שמו: מנה, והיא הודאה לקל על מנת חלקו{{הערה|שם=כרך ג}} או בקשה על מנת חלקו של הילד{{הערה|ראו דעת מקרא ל{{תנ"ך|בראשית|מו|יז}}}}, או ששמו נגזר מ"מיומן", שמיומנת עליו ברכת אשר בהיותו בכורו המקבל כפליים בירושתו{{הערה|שם=תו"ש ויגש}}.
* יִשְׁוָה, יִשְׁוִי. ישוי הוא אבי משפחת הישוי. פירושים לשמותם: שווה, על שדעתם של אחיהם שווה עמהם{{הערה|שם=תו"ש ויגש}}, קיצור של איש ה',{{הערה|[[דעת מקרא]] בראשית מו יז}}, או שמקור שמו מערבית ופירושו שכן או התגורר{{הערה|ראו אנציקלופדיה מקראית כרך ג בערכו של החוקר ג. ריקמנס}}.
* בְּרִיעָה. אבי משפחת הבריעי. פירוש שמו: בדברי הימים, השם משמש כרמז לרעה<ref>{{תנ"ך|דברי הימים א|ז|כג}}</ref>. פרושים נוספים הם בן - ריעה, ע"ש יעקב שה' רעה אותו<ref>{{תנ"ך|בראשית|מח|טז}}</ref>, או מלשון רעות וידידות{{הערה|[[דעת מקרא]], בראשית מו יז}}.
** בְּנֵי בְּרִיעָה [[חבר בן בריעה|חֶבֶר]]. אבי משפחת החברי. יש המפרשים את שמו במשמעות חברות ושותפות{{הערה|ראו [[דעת מקרא]] על ספר בראשית פרק מו פסוק יז}}, ויש שאינם מסכימים לפרשנות זו{{הערה|שם=כרך ג}}. מַלְכִּיאֵל. אבי משפחת המלכיאלי. משפחתו התיישבה ב[[ברזית|בִּרְזָיִת]] ויתכן שמלכיאל עצמו משל בה{{הערה|{{תנ"ך|דברי הימים א|ז|לא}}, ראו שם פרושי [[פירוש רש"י לתורה|רש"י]] ו[[מלבי"ם]]}}. הישוב נקרא כך על שם שבנותיו של מלכיאל היו נאות כיון שמשחו עצמן בשמן, או שראויות לכהנים גדולים הנמשחים בשמן{{הערה|רש"י ל{{תנ"ך|דברי הימים א|ז|לא}}}}.
* [[שרח|שֶׂרַח]]. סיפרה ליעקב אבינו כי בנו יוסף [[מכירת יוסף#משמעות המכירה|חי]] ב[[מצרים העתיקה|מצרים]]. זכתה לאריכות ימים{{הערה|{{מדרש רבה|בראשית|צד|ט}}}} ולכניסה ל[[גן עדן]] בעודה בחיים{{הערה|[[מסכת דרך ארץ זוטא]]}}. -->


==משפחה בוים==
==משפחה בוים==