מייבאים כמותיים, בדוקי עריכות אוטומטית, ביוראקראטן, אינטערפעיס רעדאקטארן, emailconfirmed, אינטערפעיס אדמיניסטראַטאָרן, מנטרים, סיסאפן, צוות טכני, מייבאים, מעדכנים, אספקלריה רעדאקטארן
102,362
רעדאגירונגען
ק (הגהה) |
ק (←הוספות: הגהה) |
||
| שורה 25: | שורה 25: | ||
==הוספות== | ==הוספות== | ||
===האדרת והאמונה=== | ===האדרת והאמונה=== | ||
אין סידור ה[[רוקח]]{{הערה|{{היברובוקס||פירושי סידור התפילה לרוקח|49925|זייט מו|עמוד=68}}}} שטייט אז ברוך שאמר איז נתקן געווארן קעגן "[[האדרת והאמונה]]", ווייל אזוי שטייט אין ספר רקמה פון די שריפט פון מלאכים, אז 'האדרת והאמונה' איז זייער שיר | אין סידור ה[[רוקח]]{{הערה|{{היברובוקס||פירושי סידור התפילה לרוקח|49925|זייט מו|עמוד=68}}}} שטייט אז ברוך שאמר איז נתקן געווארן קעגן "[[האדרת והאמונה]]", ווייל אזוי שטייט אין ספר רקמה פון די שריפט פון מלאכים, אז 'האדרת והאמונה' איז זייער שיר. אין סידור רבי הירץ ווערט געברענגט אז 'האדרת והאמונה' האט אויך 87 ווערטער, ווי אין ברוך שאמר און ווי די אותיות אין [[ברכת כהנים]]; ער פירט אבער אויס אז ער קען נישט מכוון זיין דעם חשבון{{הערה|{{היברובוקס||סידור ר' הירץ|42312|ביי די תפילות פון יום כיפור|עמוד=407}}}}. | ||
אין [[פרי עץ חיים]]<ref>שער הזמירות פ"ד</ref> שטייט אז יעדן שבת זאל מען זאגן דעם פיוט האדרת והאמונה אלס א הכנה פאר ברוך שאמר, און אזוי איז דער מנהג ביי [[חסידים]] אין יעדן שבת און יום טוב. | אין [[פרי עץ חיים]]<ref>שער הזמירות פ"ד</ref> שטייט אז יעדן שבת זאל מען זאגן דעם פיוט האדרת והאמונה אלס א הכנה פאר ברוך שאמר, און אזוי איז דער מנהג ביי [[חסידים]] אין יעדן שבת און יום טוב. | ||
===הריני מזמן את פי=== | ===הריני מזמן את פי=== | ||
אין סידורים איז געדרוקט צו זאגן בעפאר | אין סידורים איז געדרוקט צו זאגן בעפאר ברוך שאמר: "הריני מזמן את פי להודות ולהלל ולשבח את בוראי, לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה על ידי ההוא טמיר ונעלם בשם כל ישראל". | ||
===שבת און יום טוב=== | ===שבת און יום טוב=== | ||
אין די [[ | אין די [[ישיבות ארץ ישראל (מיטל אלטער)|ישיבות פון ארץ ישראל]] אין דער תקופה פון די [[גאונים]] האט מען געזאגט דעם אנפאנג פון "ברוך שאמר" נאר אום [[שבת]] און [[יום טוב]], און אין די וואכן טעג האט מען אנגעהויבן מיט די ברכה זעלבסט (ברוך אתה ה' וכו'). אזוי שטייט אויך אין [[סידור רב סעדיה גאון]]. אין [[סדר רב עמרם גאון]] שטייט אז שבת לייגט מען צו: {{ציטוטון|ברוך אשר נתן מנוחה לעמו ישראל}}, און יום טוב: {{ציטוטון|ברוך אשר נתן מועדי שמחה וחגי נדבה לעמו ישראל}}. | ||
אינעם אמאליגן נוסח פון די [[ספרדים]] לייגט מען צו אום שבת: {{ציטוטון|ברוך המנחיל מנוחה לעמו ישראל ביום שבת קודש}}, און אין יום טוב: {{ציטוטון|ברוך שנתן לעמו ישראל את יום חג [פלוני] הזה, את יום טוב מקרא קודש הזה}}.{{ש}}[[רבי יוסף אבן אביתור|רבי יוסף בן אבִיתוּר]] האט פארפאסט פיוטים צו זאגן ביים אנפאנג פון "ברוך שאמר" אויף ספעציעלע טעג. למשל, אויף [[פסח]]: "ברוך אשר א-ל עליון נקרא, יושב על שבעה רקיעים וסובלם כו'", אויף [[יום כיפור]]: "ברוך אשר אִשש דוק וחוג בעשרה מאמרות וכיללם", וואס זעצט פאר דערנאך מיט א לאנגע פיוט וועגן די עשרה מאמרות{{הערה|זעט [http://maagarim.hebrew-academy.org.il/Pages/PMain.aspx?mishibbur=990021&page=2 "מאגרים" - מפעל המילון ההיסטורי]}}. | |||
== נוסח ספרד == | == נוסח ספרד == | ||
רעדאגירונגען