יארן ג'ק' - ג'קצ"ט
יארן ג'ק' (3100) - ג'קצ"ט (3199) האבן זיך אנגעהויבן, לויט דער כראנאלאגיע באזירט אויף סדר עולם רבה, 2686 יאר צוריק און האבן זיך געענדיגט 2587 יאר צוריק.
געשעענישן
- ג'ק"א[1] – זכריה בן יהוידע, דער כהן גדול און א נביא, ווערט אומגעברענגט אין בית המקדש אויפ'ן באפעל פון קעניג יהואש
- ג'ק"ב[1] – יהואש ווערט אומגעברענגט דורך זיינע קנעכט, און זיין זון אמציה קעניגט אויף מלכות יהודה[2]
- ג'קי"א[1] – עמוס הייבט אן נבואה זאגן
- ג'קי"ג[1] – אמציה מלך יהודה זיגט אין זיין מלחמה קעגן אדום
- ג'קט"ו[1] – ירבעם בן יואש קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קט"ז[1] – עוזיהו קעניגט אויף מלכות יהודה, נאך ביים לעבן פון זיין טאטן אמציה[2]
- ג'קמ"א[1] – ישעיהו הנביא הייבט אן נבואה זאגן[3]
- ג'קנ"ד[1] – זכריהו בן ירבעם קעניגט אויף מלכות ישראל פאר זעקס חדשים[2]
- ג'קנ"ה[1] – שלום בן יבש ברענגט אום זכריהו בן ירבעם, און קעניגט אויף מלכות ישראל פאר איין חודש[2]
- ג'קנ"ה[1] – מנחם בן גדי קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קס"א[1] – מיכה הייבט אן נבואה זאגן
- ג'קס"ה[1] – פקחיה קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קס"ז[1] – פקח בן רמליהו קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
- ג'קס"ח[1] – יותם בן עוזיהו קעניגט אויף מלכות יהודה[2]
- ג'קפ"ד[1] – אחז קעניגט אויף מלכות יהודה[2]
- ג'קפ"ח[1] – די אידן פון עבר הירדן (שבט גד, שבט ראובן, און האלב שבט מנשה) ווערן פארטריבן אין גלות דורך תגלת-פלאסר דער קעניג פון אשור
- ג'קפ"ח[1] – הושע בן אלה ברענגט אום פקח בן רמליהו, און קעניגט אויף מלכות ישראל[2]
געבוירן
נפטר געווארן
- ג'ק"א[1] – זכריה בן יהוידע
- ג'ק"ב[1] – יהואש
- ג'ק"י[1] – אלישע הנביא
- ג'ק"ל[1] – אמציה
- ג'קנ"ה[1] – זכריהו בן ירבעם
- ג'קפ"ח[1] – פקח בן רמליהו
פיל-יעריגער לוח
| ►► | ג'ק' - ג'קצ"ט | ◄◄ |
ג'ק' |
ג'ק"א |
ג'ק"ב |
ג'ק"ג |
ג'ק"ד |
ג'ק"ה |
ג'ק"ו |
ג'ק"ז |
ג'ק"ח |
ג'ק"ט☼ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"י |
ג'קי"א |
ג'קי"ב |
ג'קי"ג |
ג'קי"ד |
ג'קט"ו |
ג'קט"ז |
ג'קי"ז |
ג'קי"ח |
ג'קי"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"כ |
ג'קכ"א |
ג'קכ"ב |
ג'קכ"ג |
ג'קכ"ד |
ג'קכ"ה |
ג'קכ"ו |
ג'קכ"ז |
ג'קכ"ח |
ג'קכ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"ל |
ג'קל"א |
ג'קל"ב |
ג'קל"ג |
ג'קל"ד |
ג'קל"ה |
ג'קל"ו |
ג'קל"ז☼ |
ג'קל"ח |
ג'קל"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"מ |
ג'קמ"א |
ג'קמ"ב |
ג'קמ"ג |
ג'קמ"ד |
ג'קמ"ה |
ג'קמ"ו |
ג'קמ"ז |
ג'קמ"ח |
ג'קמ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"נ |
ג'קנ"א |
ג'קנ"ב |
ג'קנ"ג |
ג'קנ"ד |
ג'קנ"ה |
ג'קנ"ו |
ג'קנ"ז |
ג'קנ"ח |
ג'קנ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"ס |
ג'קס"א |
ג'קס"ב |
ג'קס"ג |
ג'קס"ד |
ג'קס"ה☼ |
ג'קס"ו |
ג'קס"ז |
ג'קס"ח |
ג'קס"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"ע |
ג'קע"א |
ג'קע"ב |
ג'קע"ג |
ג'קע"ד |
ג'קע"ה |
ג'קע"ו |
ג'קע"ז |
ג'קע"ח |
ג'קע"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"פ |
ג'קפ"א |
ג'קפ"ב |
ג'קפ"ג |
ג'קפ"ד |
ג'קפ"ה |
ג'קפ"ו |
ג'קפ"ז |
ג'קפ"ח |
ג'קפ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'ק"צ |
ג'קצ"א |
ג'קצ"ב |
ג'קצ"ג☼ |
ג'קצ"ד |
ג'קצ"ה |
ג'קצ"ו |
ג'קצ"ז |
ג'קצ"ח |
ג'קצ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| א אידישער יאר, מיט שמיטות און קביעות (פון ד'קי"ט*). ° = עיבור יאר |
יוליאנישער יאר, פון 312 פצ"ר | ☼ = אנהייב מחזור פון 28 יארן פון ברכת החמה |
* א באשטימטע סדר צו רעכענען די קביעות פון די יארן איז איינגעפירט געווארן אין יאר ד'קי"ט דורך הלל נשיאה, פארדעם איז דער עיבור און ראשי חודשים באשטימט געווארן דורך בית דין.
- ↑ 1.00 1.01 1.02 1.03 1.04 1.05 1.06 1.07 1.08 1.09 1.10 1.11 1.12 1.13 1.14 1.15 1.16 1.17 1.18 1.19 1.20 1.21 1.22 1.23 1.24 דער יאר איז לויט'ן ציילונג וואס איז היינט אנגענומען (אין וועלכע דער יעצטיגער יאר איז ה'תשפ"ו), וואס הייבט זיך אן פון ערשטן טאג צום בריאת העולם. אין ספר סדר הדורות און אויף אסאך אנדערע פלעצער ווערן די יארן גערעכנט אנדערש, אנגעהויבן פון טאג ווען אדם הראשון איז באשאפן געווארן, אין צווייטן יאר לבריאת העולם (דער ערשטער יאר לבריאת העולם, גערופן "שנת תוהו", האט אנטהאלטן בלויז פינף טעג). לויט די שיטה, דארף מען אראפרעכענען איין יאר פון חשבון.
איבער די חילוקים אין חשבון, זעט אויך יאר ציילונגען אין דער לוח. - ↑ 2.00 2.01 2.02 2.03 2.04 2.05 2.06 2.07 2.08 2.09 2.10 לויט רבי יחיאל היילפרין אין סדר הדורות, באזירט אויף סדר עולם. צווישן די מפרשים זענען פארהאן חילוקי דעות מיט אייניגע יארן.
- ↑ ישעיהו ו, א.