אספקלריה רעדאקטארן
1,366
רעדאגירונגען
(פארברייטערט) |
(פארברייטערט) |
||
| שורה 7: | שורה 7: | ||
|תוכן= | |תוכן= | ||
<poem> | <poem> | ||
"'''הַ'''מַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ" | "'''הַ'''מַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ".</poem> | ||
|מקור={{תנ"ך|בראשית|מח|טז}} | |מקור={{תנ"ך|בראשית|מח|טז}} | ||
|ניקוד=כן}} | |ניקוד=כן}} | ||
| שורה 13: | שורה 13: | ||
'''המלאך הגואל''' איז א פסוק וואס שטייט אין צענטער פון די ברכות וואס [[יעקב אבינו]] האט אנגעוואונטשן פאר [[מנשה]] און [[אפרים]]. גאר אסאך סגולות זענען אנגעהאנגען אין די פסוק ווי די פסוק ווערט געזאגט ביי [[קריאת שמע שעל המיטה]] אדער מיט קינדער אין געוויסע אומשטענדן און נאך. | '''המלאך הגואל''' איז א פסוק וואס שטייט אין צענטער פון די ברכות וואס [[יעקב אבינו]] האט אנגעוואונטשן פאר [[מנשה]] און [[אפרים]]. גאר אסאך סגולות זענען אנגעהאנגען אין די פסוק ווי די פסוק ווערט געזאגט ביי [[קריאת שמע שעל המיטה]] אדער מיט קינדער אין געוויסע אומשטענדן און נאך. | ||
== די ווערטער == | |||
די פסוק איז: {{ציטוט|תוכן=הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ.|מקור={{תנ"ך|בראשית|מח|טז}}}} | |||
די טייטש דערפון שרייבט [[רש"י]]{{רעפערענצן|{{תנ"ך|בראשית|מח|טז|מפרש=רש"י}}.}} | |||
בפירוש הברכה כתב [[רש"י]] ש"המלאך הגואל אתי" זה המלאך שרגיל להשתלח אלי בצרתי, "יברך את הנערים" - מנשה ואפרים, "וידגו" הפירוש כ[[דגים]] שפרים ורבים ואין [[עין הרע]] שולטת בהם. | |||
בטעם שהוזכר בפסוק "המלאך" ולא "האלוקים", אף על פי שבפרשה כולה הוזכר "האלוקים", ביאר [[רבי יעקב צבי מקלנבורג]] על פי הנאמר בזוהר (פרשת משפטים) {{ציטוטון|המלאך הגואל דא שכינתא}}, מפני ש"מלאך" הוא אחד מכינויי ה[[שכינה]], וככתוב "ויסע מלאך האלקים".{{הבהרה|אך מדוע השינוי משאר האיזכורים בפרשה?}} | |||