יארן ג'ת"ר - ג'תרצ"ט
יארן ג'ת' (3400) - ג'תצ"ט (3499) האבן זיך אנגעהויבן, לויט דער כראנאלאגיע באזירט אויף סדר עולם רבה, 2386 יאר צוריק און האבן זיך געענדיגט 2287 יאר צוריק.
די יארן ווערן דא גערעכנט לויטן ציילונג באניצט אין סדר הדורות און אין אנדערע ספרים אויף אידישע כראנאלאגיע. זיי רעכענען אדם הראשון הראשון איז באשאפן געווארן ראש שנה שנת 0, און שנת א' האט זיך אנגעהויבן ווען ער איז געווען איין יאר אלט. די רעכענונג וואס איז היינט אנגענומען (אין וועלכע דער יעצטיגער יאר איז ה'תשפ"ו), נעמט אן אז אדם הראשון איז באשאפן געווארן ראש השנה שנת ב' לבריאת העולם, און שנת א' האט אנטהאלטן בלויז די ערשטע פינף טעג פון ששת ימי בראשית. לויט דער רעכענונג דארף מען צולייגן צוויי יאר צו די חשבונות[1].
געשעענישן
- ג'תרכ"ב, כ"ה כסלו – נס חנוכה, ווען די חשמונאים און שפיץ פון יהודה המכבי באפרייען דעם בית המקדש און באנייען די עבודה[2]
- ג'תרמ"ח – די רוימער הייבן אן הערשן איבער די אידן
געבוירן
נפטר געווארן
- ג'תקצ"ו – מתתיהו בן יוחנן כהן גדול
פיל-יעריגער לוח
| ►► | ג'ת"ר - ג'תרצ"ט | ◄◄ |
ג'ת"ר |
ג'תר"א |
ג'תר"ב |
ג'תר"ג |
ג'תר"ד |
ג'תר"ה |
ג'תר"ו |
ג'תר"ז |
ג'תר"ח |
ג'תר"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 162 פצ"ר | 161 פצ"ר | 160 פצ"ר | 159 פצ"ר | 158 פצ"ר | 157 פצ"ר | 156 פצ"ר | 155 פצ"ר | 154 פצ"ר | 153 פצ"ר | 152 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"י |
ג'תרי"א |
ג'תרי"ב |
ג'תרי"ג☼ |
ג'תרי"ד |
ג'תרט"ו |
ג'תרט"ז |
ג'תרי"ז |
ג'תרי"ח |
ג'תרי"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 152 פצ"ר | 151 פצ"ר | 150 פצ"ר | 149 פצ"ר | 148 פצ"ר | 147 פצ"ר | 146 פצ"ר | 145 פצ"ר | 144 פצ"ר | 143 פצ"ר | 142 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"כ |
ג'תרכ"א |
ג'תרכ"ב |
ג'תרכ"ג |
ג'תרכ"ד |
ג'תרכ"ה |
ג'תרכ"ו |
ג'תרכ"ז |
ג'תרכ"ח |
ג'תרכ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 142 פצ"ר | 141 פצ"ר | 140 פצ"ר | 139 פצ"ר | 138 פצ"ר | 137 פצ"ר | 136 פצ"ר | 135 פצ"ר | 134 פצ"ר | 133 פצ"ר | 132 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"ל |
ג'תרל"א |
ג'תרל"ב |
ג'תרל"ג |
ג'תרל"ד |
ג'תרל"ה |
ג'תרל"ו |
ג'תרל"ז |
ג'תרל"ח |
ג'תרל"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 132 פצ"ר | 131 פצ"ר | 130 פצ"ר | 129 פצ"ר | 128 פצ"ר | 127 פצ"ר | 126 פצ"ר | 125 פצ"ר | 124 פצ"ר | 123 פצ"ר | 122 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"מ |
ג'תרמ"א☼ |
ג'תרמ"ב |
ג'תרמ"ג |
ג'תרמ"ד |
ג'תרמ"ה |
ג'תרמ"ו |
ג'תרמ"ז |
ג'תרמ"ח |
ג'תרמ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 122 פצ"ר | 121 פצ"ר | 120 פצ"ר | 119 פצ"ר | 118 פצ"ר | 117 פצ"ר | 116 פצ"ר | 115 פצ"ר | 114 פצ"ר | 113 פצ"ר | 112 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"נ |
ג'תרנ"א |
ג'תרנ"ב |
ג'תרנ"ג |
ג'תרנ"ד |
ג'תרנ"ה |
ג'תרנ"ו |
ג'תרנ"ז |
ג'תרנ"ח |
ג'תרנ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 112 פצ"ר | 111 פצ"ר | 110 פצ"ר | 109 פצ"ר | 108 פצ"ר | 107 פצ"ר | 106 פצ"ר | 105 פצ"ר | 104 פצ"ר | 103 פצ"ר | 102 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"ס |
ג'תרס"א |
ג'תרס"ב |
ג'תרס"ג |
ג'תרס"ד |
ג'תרס"ה |
ג'תרס"ו |
ג'תרס"ז |
ג'תרס"ח |
ג'תרס"ט☼ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 102 פצ"ר | 101 פצ"ר | 100 פצ"ר | 99 פצ"ר | 98 פצ"ר | 97 פצ"ר | 96 פצ"ר | 95 פצ"ר | 94 פצ"ר | 93 פצ"ר | 92 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"ע |
ג'תרע"א |
ג'תרע"ב |
ג'תרע"ג |
ג'תרע"ד |
ג'תרע"ה |
ג'תרע"ו |
ג'תרע"ז |
ג'תרע"ח |
ג'תרע"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 92 פצ"ר | 91 פצ"ר | 90 פצ"ר | 89 פצ"ר | 88 פצ"ר | 87 פצ"ר | 86 פצ"ר | 85 פצ"ר | 84 פצ"ר | 83 פצ"ר | 82 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"פ |
ג'תרפ"א |
ג'תרפ"ב |
ג'תרפ"ג |
ג'תרפ"ד |
ג'תרפ"ה |
ג'תרפ"ו |
ג'תרפ"ז |
ג'תרפ"ח |
ג'תרפ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 82 פצ"ר | 81 פצ"ר | 80 פצ"ר | 79 פצ"ר | 78 פצ"ר | 77 פצ"ר | 76 פצ"ר | 75 פצ"ר | 74 פצ"ר | 73 פצ"ר | 72 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ג'תר"צ |
ג'תרצ"א |
ג'תרצ"ב |
ג'תרצ"ג |
ג'תרצ"ד |
ג'תרצ"ה |
ג'תרצ"ו |
ג'תרצ"ז☼ |
ג'תרצ"ח |
ג'תרצ"ט | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 72 פצ"ר | 71 פצ"ר | 70 פצ"ר | 69 פצ"ר | 68 פצ"ר | 67 פצ"ר | 66 פצ"ר | 65 פצ"ר | 64 פצ"ר | 63 פצ"ר | 62 פצ"ר | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| א אידישער יאר, מיט שמיטות און קביעות (פון ד'קי"ט*). ° = עיבור יאר |
יוליאנישער יאר, פון 312 פצ"ר | ☼ = אנהייב מחזור פון 28 יארן פון ברכת החמה |
* א באשטימטע סדר צו רעכענען די קביעות פון די יארן איז איינגעפירט געווארן אין יאר ד'קי"ט דורך הלל נשיאה, פארדעם איז דער עיבור און ראשי חודשים באשטימט געווארן דורך בית דין.
צו ליינען מער
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:אוצר החכמה
פאראמעטער [ עמוד ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע אברהם עקביא, סדרי זמנים לפי המסרת, תל אביב, תש"ג
רעפערענצן
- ↑ זעט: אברהם עקביא, סדרי זמנים לפי המסרת, תל אביב, תש"ג, עמ' 4. פארהאן נאך צדדים אין דעם, זעט: רבי אברהם ישעיהו קארעליץ, חזון איש, אורח חיים, סימן ק"מ, ס"ק ג'.
- ↑ לויט מדרש "מעשה חנוכה" נוסח ב', און אזוי שרייבט דער ראב"ד אין סדר הקבלה, מאירי אין פתיחה צו אבות, און ספר היוחסין. לויט ספר חשמונאים א' פרק ד', איז עס פארגעקומען אין ג'תקצ"ז, און אזוי שטייט אויך אין סדר עולם זוטא.