אספקלריה רעדאקטארן
1,366
רעדאגירונגען
(←ביאגראפיע: רעדאגירונג) |
(←ביאגראפיע: פארהאן פאלגנד) |
||
| שורה 35: | שורה 35: | ||
ווען די רוסישע רעגירונג האָט פארלאנגט אירע איינוואוינער זיי זאָלן זיך רופן אויך מיט א פאַמיליע נאמען, האָט רבי מרדכי אויסגעקליבן דעם נאָמען טווערסקי באווייזנדיג אויף דער שטאָט [[טבריה]], וואו ס'האבן זיך באזעצט די [[חסיד]]ים וואס זענען ארויף קיין [[ארץ ישראל]]. | ווען די רוסישע רעגירונג האָט פארלאנגט אירע איינוואוינער זיי זאָלן זיך רופן אויך מיט א פאַמיליע נאמען, האָט רבי מרדכי אויסגעקליבן דעם נאָמען טווערסקי באווייזנדיג אויף דער שטאָט [[טבריה]], וואו ס'האבן זיך באזעצט די [[חסיד]]ים וואס זענען ארויף קיין [[ארץ ישראל]]. | ||
ר' מרדכי האט געהאט גאר אסאך חסידים, און אסאך שטעט האבן אים באשטימט פאר זייער [[מגיד מישרים | ר' מרדכי האט געהאט גאר אסאך חסידים, און אסאך שטעט האבן אים באשטימט פאר זייער [[מגיד מישרים]]. די ווערטער פון זיין תורה זענען פארעפנטלעכט געווארן אינעם ספר ליקוטי תורה, וואס איז באשטעטיגט געווארן דורך די מנהיגי החסידות. אין [[תשנ"א]] איז דאָס בוך איבערגעדרוקט געוואָרן אין אַ רעוויזירטער אויסגאַבע און מיט צוגאב פון שליסלען אונטערן נאָמען "די אוסף התורה המלא".לרבי מרדכי היו חסידים רבים ועיירות רבות מינו אותו כ"[[דרשן|מגיד מישרים]]" שלהם. בין תלמידיו רבי [[ישראל דב מווילדניק]] ורבי [[אברהם דב מאבריטש]]. דברי תורתו התפרסמו בספר ליקוטי תורה אשר זכה ל[[הסכמה|הסכמות]] ממנהיגי החסידות. ב[[תשס"א]] הודפס הספר מחדש במהדורה מתוקנת ובתוספת מפתחות בשם "ליקוטי תורה השלם". | ||
אחיינו (נכד גיסו רבי אברהם מקוריסצ'וב) רבי [[ישראל מרוז'ין]] קרא לאחד מבניו (רבי [[מרדכי שרגא פרידמן|מרדכי פייבוש מהוסיאטין]]) בשם מרדכי, עוד בחייו של רבי מרדכי מצ'רנוביל, בניגוד למנהג יהודי אשכנז, שלא קוראים שם לילדים אחרי אנשים חיים. כשנשאל על כך, ענה: "הדוד שלנו מצ'רנוביל הוא כבר כמה שנים מעל העולם הזה, כאילו אינו בעולם הזה". | אחיינו (נכד גיסו רבי אברהם מקוריסצ'וב) רבי [[ישראל מרוז'ין]] קרא לאחד מבניו (רבי [[מרדכי שרגא פרידמן|מרדכי פייבוש מהוסיאטין]]) בשם מרדכי, עוד בחייו של רבי מרדכי מצ'רנוביל, בניגוד למנהג יהודי אשכנז, שלא קוראים שם לילדים אחרי אנשים חיים. כשנשאל על כך, ענה: "הדוד שלנו מצ'רנוביל הוא כבר כמה שנים מעל העולם הזה, כאילו אינו בעולם הזה". | ||