אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "המכלול:פארלאמענט/אריינפיר"

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ק (צמא לדעת האט באוועגט בלאט המכלול:מועצת/אריינפיר צו המכלול:פארלאמענט/אריינפיר אן לאזן א ווייטערפירונג: אידיש)
ק (היימישע שפראך, טיילווייזע ארבייט)
שורה 12: שורה 12:
|}
|}
{{קיצור דרך|[[מכ:מ]]}}
{{קיצור דרך|[[מכ:מ]]}}
'''מועצת המכלול''' הוא המקום שבו נערכות ההצבעות על המדיניות של [[המכלול]], חוץ ממדיניות שנקבעת ע"פ [[המכלול:ועדה רוחנית|הועדה הרוחנית]], בעוד שדיונים אחרים מתקיימים ב[[המכלול:אולם דיונים|אולם הדיונים]] או בדף אחר. התפיסה הכללית של המכלול גורסת שיש למעט בהצבעות ככל האפשר ולנסות להגיע להסכמה רחבה שלא באמצעות ההצבעה, שכן יש בה כפייה של רוב על המיעוט. ברם, לעתים יש ויכוחים חשובים ומהותיים שלא ניתן להכריעם באמצעות דיון בלבד, ועל כן יש לקיים הצבעה.
דער '''המכלול פארלאמענט''' איז דאס פלאץ וואו עס ווערן אפגעהאלטן אפשטימונגען אויף די פרינציפן פון [[המכלול]], אויסער די פרינציפן וואס זענען געווארן אוועקגעשטעלט דורך די [[המכלול:ועדה רוחנית|וועד הרוחני]], אין די צייט וואס אנדערע אפהאנדלונגען ווערן אפגעהאלטן אין [[המכלול:דיסקוסיע זאַל|דיסקוסיע זאַל]] אדער אין אנדערע בלעטער. דער אלגעמיינער בליק פון המכלול איז צו פארמיידן אפשטימונגען ווי ווייט מעגליך און פרובירן צו קומען צו א ברייטע צושטימונג אן אפהאלטן וואַלן, ווייל דאס באצווינגט דעם דעה פונעם מאיריטעט איבער'ן מינאריטעט. דאך, מאכן זיך צומאל עלעמענטארע מיינונגס פארשידנהייטן וואס מען קען נישט אנטשיידן זיין בלויז דורך א דיסקוסיע, און דאן פארלאנגט זיך אן אפשטימונג.


הדיונים נועדו לקבוע את מדיניותה של המכלול. בסיום הדיון נערכת הצבעה. תוצאות ההצבעה מחייבות את כולם ועל פיהן נקבעת המדיניות. בתחילת ההצבעה יש להכריז עליה. הדיונים וההצבעות ייערכו ב"אולם המליאה" בתת-פסקה.
די דיסקוסיעס זענען געמאכט צו אוועקשטעלן די פרינציפן פון המכלול. ווען מען פארענדיגט א דיסקוסיע ווערט אפגעהאלטן אן אפשטימונג. די אויסגאנג פון די וואלן איז מחייב יעדעם און לויט זיי ווערט אוועקגעשטעלט די פרינציפן. ווען מען הייבט אָן אַן אפשטימונג דארף מען דאס אויסרופן. די דיסקוסיעס און אפשטימונגען וועלן ווערן אפגעהאלטן ב"אולם המליאה" בתת-פסקה.


== [[המכלול:מועצת/כללים ונהלים|כללי הצבעות]] ==
== [[המכלול:מועצת/כללים ונהלים|כללי הצבעות]] ==
* '''דיון מקדים''' - הצעה תועבר למועצת רק לאחר דיון מקדים ממושך (כמפורט למטה).
* '''פריע דיסקוסיע''' - פארשלאג וועט ווערן אריבערגעפירט צו די מועצת נאר נאך א לענגערע דיסקוסיע פון פריער (ווי פריער אויסגעשמועסט).
* '''פתיחת הצבעה''' - עם פתיחת ההצבעה, יש לציין בראשה את התאריך והשעה של פתיחת ההצבעה.
* '''עפענען אפשטימונג''' - ביים עפענען אן אפשטימונג, דארף ווערן אנגעצייכענט פון אנהייב די דאטום און צייט פון די עפענונג.
* '''בעלי זכות ההצבעה''' - רק [[המכלול:עורך מהחבורה#משתמש רשום|משתמש רשום]] בעל 100 עריכות במרחב הראשי או ב[[המכלול:נהלים/הגדרות#מרחבים משיקים למרחב הערכים|מרחבים המשיקים לו]] במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה - אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר ב[[המכלול:בובת קש|בובת קש]] או [[המכלול:התמודדות עם טרולים|טרול]].
* '''שטום בארעכטיגטע''' - נאר [[המכלול:עורך מהחבורה#משתמש רשום|משתמש רשום]] בעל 100 עריכות במרחב הראשי או ב[[המכלול:נהלים/הגדרות#מרחבים משיקים למרחב הערכים|מרחבים המשיקים לו]] במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה - אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר ב[[המכלול:בובת קש|בובת קש]] או [[המכלול:התמודדות עם טרולים|טרול]].
* '''מינימום משתתפים''' - על מנת שההחלטה תהיה מחייבת, חייבים להצביע בה לפחות 5 [[המכלול:עורך מהחבורה|עורכים]].
* '''מינימום משתתפים''' - על מנת שההחלטה תהיה מחייבת, חייבים להצביע בה לפחות 5 [[המכלול:עורך מהחבורה|עורכים]].
* '''משך ההצבעה''' - משך ההצבעה הוא שבוע בדיוק.
* '''משך ההצבעה''' - משך ההצבעה הוא שבוע בדיוק.

רעוויזיע פון 04:50, 27 נאוועמבער 2022


מועצת ארכיון הדיונים וההצבעות רשימת הצבעות
המועצת

דער המכלול פארלאמענט איז דאס פלאץ וואו עס ווערן אפגעהאלטן אפשטימונגען אויף די פרינציפן פון המכלול, אויסער די פרינציפן וואס זענען געווארן אוועקגעשטעלט דורך די וועד הרוחני, אין די צייט וואס אנדערע אפהאנדלונגען ווערן אפגעהאלטן אין דיסקוסיע זאַל אדער אין אנדערע בלעטער. דער אלגעמיינער בליק פון המכלול איז צו פארמיידן אפשטימונגען ווי ווייט מעגליך און פרובירן צו קומען צו א ברייטע צושטימונג אן אפהאלטן וואַלן, ווייל דאס באצווינגט דעם דעה פונעם מאיריטעט איבער'ן מינאריטעט. דאך, מאכן זיך צומאל עלעמענטארע מיינונגס פארשידנהייטן וואס מען קען נישט אנטשיידן זיין בלויז דורך א דיסקוסיע, און דאן פארלאנגט זיך אן אפשטימונג.

די דיסקוסיעס זענען געמאכט צו אוועקשטעלן די פרינציפן פון המכלול. ווען מען פארענדיגט א דיסקוסיע ווערט אפגעהאלטן אן אפשטימונג. די אויסגאנג פון די וואלן איז מחייב יעדעם און לויט זיי ווערט אוועקגעשטעלט די פרינציפן. ווען מען הייבט אָן אַן אפשטימונג דארף מען דאס אויסרופן. די דיסקוסיעס און אפשטימונגען וועלן ווערן אפגעהאלטן ב"אולם המליאה" בתת-פסקה.

כללי הצבעות

  • פריע דיסקוסיע - פארשלאג וועט ווערן אריבערגעפירט צו די מועצת נאר נאך א לענגערע דיסקוסיע פון פריער (ווי פריער אויסגעשמועסט).
  • עפענען אפשטימונג - ביים עפענען אן אפשטימונג, דארף ווערן אנגעצייכענט פון אנהייב די דאטום און צייט פון די עפענונג.
  • שטום בארעכטיגטע - נאר משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה - אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה. כל קול שווה למשנהו, אלא אם כן ברור שמדובר בבובת קש או טרול.
  • מינימום משתתפים - על מנת שההחלטה תהיה מחייבת, חייבים להצביע בה לפחות 5 עורכים.
  • משך ההצבעה - משך ההצבעה הוא שבוע בדיוק.
  • פרק זמן מינימלי בין הצבעות חוזרות - פרק הזמן המינימלי להצבעה חוזרת הוא חודשיים.
  • הצבעות הדורשות רוב מיוחס - לשם שינוי או ביטול מדיניות שנקבעה במועצת בעבר דרוש רוב מיוחס של 65% ממשתתפי ההצבעה (למעט נמנעים). הצבעות אחרות במועצת דורשות רוב רגיל. במקרה של תיקו ההצעה נופלת.

אופן ההצבעה

בהכרעה בין יותר משתי אפשרויות משתמשים בחציון או בשיטת שולצה, על פי ההסברים בהמכלול:מועצת/הכרעה.

כללים לפתיחת הצבעה במועצת
לפני שהצעה מועלית למועצת, יש לגבש את הנוסח שלה באולם דיונים ולגייס 4 חתימות של עורכים בעלי זכות הצבעה שיצהירו על הסכמתם להצעה ככתבה. מרגע תיוג {{בעלי זכות הצבעה}} באולם הדיונים, יינתן פרק זמן של לפחות שלושה ימים (72 שעות; מבלי לכלול שבתות וחגים) לעורכים להעיר הערות על נוסח ההצעה. ההערות יצביעו למשל על מקרי קצה שלא נלקחו בחשבון, על אפשרויות סותרות בהצעה, על תקינות שיטת ההצבעה ביחס לנהלים (למשל, איזה רוב דרוש כדי לקבוע שהיא התקבלה) וכדומה. רק בתנאי שלא נמצאו בעיות מהותיות בנוסח ההצעה, וההצעה נמצאה תקינה מבחינה ניסוחית, יוכל מפעיל מערכת לפתוח את ההצבעה במועצת. יוצאים מן הכלל הם מפעילי מערכת שיכולים לפתוח הצבעה במועצת בלי תהליך זה.