אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "דרעפט:שמעון כיפא"

225 בייטן צוגעלייגט ,  פֿאַר 7 חדשים
קיין רעדאגירונג באמערקונג
אין תקציר עריכה
שורה 69: שורה 69:


==רבינו תם==
==רבינו תם==
*מחזור ויטרי הלכות ראש השנה סי' שכה: מימות שמעון כיפה שיסד סדר של יום הכיפורים, אתן תהלה{{הערה|{{היברובוקס|שמחה בן שמואל, מויטרי|מחזור ויטרי - חלק א|9377|page=570}} ר' שמעון הלוי איש הורוויץ, סי' שכ"ה, הערה ה, עמ' 362: "דברים זרים ומתמיהים המה. לכאורה לפי מה שהביא המחבר לעיל בהל' פסח אות ס"ו ע"ש, ונראה ששם כתב לדעת רש"י ז"ל וכמו שנמצא ג"כ בספר איסור והיתר. לרש"י ז"ל כתיבת יד, וכאן מביא דעת ר"ת שלא כדעת רש"י בזה, ושהוא תיקן הפיוט אתן תהלה ולא הי' מעולם מאמין באמונה חדשה, ושהיה כוונתו בכל אשר עשה לש"ש".}}.
*מחזור ויטרי הלכות ראש השנה סי' שכה ציטירט פון א תשובה פון רבינו תם וואס באהויפטעט דאס זאגן [[קרובות]] ביי חזרת הש"ץ, און אלס ראי' רעכנט ער אויס "רבותינו אנשי השם" וועלכע האבן איבערגעגעבן קרובות און תפילות, אנהייבנדיג "מימות שמעון כיפה שיסד סדר של יום הכיפורים, אתן תהלה"{{הערה|{{היברובוקס|שמחה בן שמואל, מויטרי|מחזור ויטרי - חלק א|9377|page=570}} ר' שמעון הלוי איש הורוויץ, סי' שכ"ה, הערה ה, עמ' 362: "דברים זרים ומתמיהים המה. לכאורה לפי מה שהביא המחבר לעיל בהל' פסח אות ס"ו ע"ש, ונראה ששם כתב לדעת רש"י ז"ל וכמו שנמצא ג"כ בספר איסור והיתר. לרש"י ז"ל כתיבת יד, וכאן מביא דעת ר"ת שלא כדעת רש"י בזה, ושהוא תיקן הפיוט אתן תהלה ולא הי' מעולם מאמין באמונה חדשה, ושהיה כוונתו בכל אשר עשה לש"ש".}}.


*******וואו איז דער מקור אז רבינו תם האט אזוי געהאלטן?!******


----
----