אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "יארן ג'ק' - ג'קצ"ט"

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(פארברייטערט, {{לבריאה}})
(←‏געשעענישן: פארברייטערט)
שורה 19: שורה 19:
*'''ג'קפ"ח'''{{לבריאה}} – די אידן פון [[עבר הירדן]] ([[שבט גד]], [[שבט ראובן]], און האלב [[שבט מנשה]]) ווערן פארטריבן אין [[גלות]] דורך תגלת-פלאסר דער קעניג פון [[אשור]]
*'''ג'קפ"ח'''{{לבריאה}} – די אידן פון [[עבר הירדן]] ([[שבט גד]], [[שבט ראובן]], און האלב [[שבט מנשה]]) ווערן פארטריבן אין [[גלות]] דורך תגלת-פלאסר דער קעניג פון [[אשור]]
*'''ג'קפ"ח'''{{לבריאה}} – [[הושע בן אלה]] ברענגט אום פקח בן רמליהו, און קעניגט אויף [[מלכות ישראל]]{{הערה|שם=היילפרין}}
*'''ג'קפ"ח'''{{לבריאה}} – [[הושע בן אלה]] ברענגט אום פקח בן רמליהו, און קעניגט אויף [[מלכות ישראל]]{{הערה|שם=היילפרין}}
*'''ג'קצ"ו'''{{לבריאה}} – הושע בן אלה ווידערשפעניגט קעגן שלמנאסר דער קעניג פון אשור, וועלכער פארטרייבט די שבטים [[שבט זבולון|זבולון]] און [[שבט נפתלי|נפתלי]] אין גלות אלס שטראף


== געבוירן ==
== געבוירן ==

רעוויזיע פון 21:28, 26 אפריל 2023

יארן ג'ק' (3100) - ג'קצ"ט (3199) האבן זיך אנגעהויבן, לויט דער כראנאלאגיע באזירט אויף סדר עולם רבה, 2686 יאר צוריק און האבן זיך געענדיגט 2587 יאר צוריק.

געשעענישן

געבוירן

נפטר געווארן

פיל-יעריגער לוח

►► ג'ק' - ג'קצ"ט ◄◄
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'
תש'
טב'
ני'
תמ'

ג'ק'
 

ג'ק"א
 

ג'ק"ב
שמיטה

ג'ק"ג
יובל

ג'ק"ד
 

ג'ק"ה
 

ג'ק"ו
 

ג'ק"ז
 

ג'ק"ח
 

ג'ק"ט
 

ג'ק"י
שמיטה

ג'קי"א
 

ג'קי"ב
 

ג'קי"ג
 

ג'קי"ד
 

ג'קט"ו
 

ג'קט"ז
 

ג'קי"ז
שמיטה

ג'קי"ח
 

ג'קי"ט
 

ג'ק"כ
 

ג'קכ"א
 

ג'קכ"ב
 

ג'קכ"ג
 

ג'קכ"ד
שמיטה

ג'קכ"ה
 

ג'קכ"ו
 

ג'קכ"ז
 

ג'קכ"ח
 

ג'קכ"ט
 

ג'ק"ל
 

ג'קל"א
שמיטה

ג'קל"ב
 

ג'קל"ג
 

ג'קל"ד
 

ג'קל"ה
 

ג'קל"ו
 

ג'קל"ז
 

ג'קל"ח
שמיטה

ג'קל"ט
 

ג'ק"מ
 

ג'קמ"א
 

ג'קמ"ב
 

ג'קמ"ג
 

ג'קמ"ד
 

ג'קמ"ה
שמיטה

ג'קמ"ו
 

ג'קמ"ז
 

ג'קמ"ח
 

ג'קמ"ט
 

ג'ק"נ
 

ג'קנ"א
 

ג'קנ"ב
שמיטה

ג'קנ"ג
יובל

ג'קנ"ד
 

ג'קנ"ה
 

ג'קנ"ו
 

ג'קנ"ז
 

ג'קנ"ח
 

ג'קנ"ט
 

ג'ק"ס
שמיטה

ג'קס"א
 

ג'קס"ב
 

ג'קס"ג
 

ג'קס"ד
 

ג'קס"ה
 

ג'קס"ו
 

ג'קס"ז
שמיטה

ג'קס"ח
 

ג'קס"ט
 

ג'ק"ע
 

ג'קע"א
 

ג'קע"ב
 

ג'קע"ג
 

ג'קע"ד
שמיטה

ג'קע"ה
 

ג'קע"ו
 

ג'קע"ז
 

ג'קע"ח
 

ג'קע"ט
 

ג'ק"פ
 

ג'קפ"א
שמיטה

ג'קפ"ב
 

ג'קפ"ג
 

ג'קפ"ד
 

ג'קפ"ה
 

ג'קפ"ו
 

ג'קפ"ז
 

ג'קפ"ח
שמיטה

ג'קפ"ט
 

ג'ק"צ
 

ג'קצ"א
 

ג'קצ"ב
 

ג'קצ"ג
 

ג'קצ"ד
 

ג'קצ"ה
שמיטה

ג'קצ"ו
 

ג'קצ"ז
 

ג'קצ"ח
 

ג'קצ"ט
 

א אידישער יאר, מיט שמיטות און קביעות (פון ד'קי"ט*).
° = עיבור יאר
יוליאנישער יאר, פון 312 פצ"ר = אנהייב מחזור פון 28
יארן פון ברכת החמה

* א באשטימטע סדר צו רעכענען די קביעות פון די יארן איז איינגעפירט געווארן אין יאר ד'קי"ט דורך הלל נשיאה, פארדעם איז דער עיבור און ראשי חודשים באשטימט געווארן דורך בית דין.

היסטאָריע פון אידישן פאָלקגעשעענישן און דאטומען לויט תנ"ך און די מסורתציווילע רעכענונגחשמונאיםערשטער בית המקדשצווייטער בית המקדשגלות אשור (עשרת השבטים)גירוש שפאניע און פארטוגאלתקופת השופטיםתקופת המלכיםתקופת הזוגותתנאיםאמוראיםסבוראיםגאוניםראשוניםאחרוניםתקופת בית ראשוןגלות בבלתקופת בית שניסוף תקופת בית שני - פון חורבן בית המקדש (ג'תת"ל 70) ביז נאך בר כוכבא אויפשטאנד (ג'תתצ"ה 135)חורבן אייראפעגלות רומיתקופות ווען א גרויס חלק אידן האבן געלעבט אין גלותתקופות ווען א גרויס חלק אידן האבן געלעבט אין ארץ ישראלתקופות ווען דער בית המקדש איז געשטאנען
  1. 1.00 1.01 1.02 1.03 1.04 1.05 1.06 1.07 1.08 1.09 1.10 1.11 1.12 1.13 1.14 1.15 1.16 1.17 1.18 1.19 1.20 1.21 1.22 1.23 1.24 1.25 דער יאר איז לויט'ן ציילונג וואס איז היינט אנגענומען (אין וועלכע דער יעצטיגער יאר איז ה'תשפ"ו), וואס הייבט זיך אן פון ערשטן טאג צום בריאת העולם. אין ספר סדר הדורות און אויף אסאך אנדערע פלעצער ווערן די יארן גערעכנט אנדערש, אנגעהויבן פון טאג ווען אדם הראשון איז באשאפן געווארן, אין צווייטן יאר לבריאת העולם (דער ערשטער יאר לבריאת העולם, גערופן "שנת תוהו", האט אנטהאלטן בלויז פינף טעג). לויט די שיטה, דארף מען אראפרעכענען איין יאר פון חשבון.
    איבער די חילוקים אין חשבון, זעט אויך יאר ציילונגען אין דער לוח.
  2. 2.00 2.01 2.02 2.03 2.04 2.05 2.06 2.07 2.08 2.09 2.10 לויט רבי יחיאל היילפרין אין סדר הדורות, באזירט אויף סדר עולם. צווישן די מפרשים זענען פארהאן חילוקי דעות מיט אייניגע יארן.
  3. ישעיהו ו, א.