רבי שמואל בערעזאווסקי

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Gnome-colors-emblem-development-2.svg
דער ארטיקל איז אינמיטן די ארבעט: צו פאַרמיידן רעדאגיר קאנפליקטן און דאָפּלטע אַרבעט, ביטע נישט רעדאַגירן דעם ארטיקל איידער דער מעלדונג איז אַוועקגענומען, סיידן איר האט דאס קאארדינירט מיט דער וואס האט עס געשטעלט.
אויב דער ארטיקל איז נישט רעדאגירט געווארן פאר א וואך קענט איר אַראָפּנעמען דעם מוסטער, אבער פאַרדעם איז כדי צו דערמאנען דעם באניצער וואס האט עס געשטעלט, דורך א מעלדונג אין זיין שמועס בלאט.
דער ארטיקל איז אינמיטן די ארבעט: צו פאַרמיידן רעדאגיר קאנפליקטן און דאָפּלטע אַרבעט, ביטע נישט רעדאַגירן דעם ארטיקל איידער דער מעלדונג איז אַוועקגענומען, סיידן איר האט דאס קאארדינירט מיט דער וואס האט עס געשטעלט.
אויב דער ארטיקל איז נישט רעדאגירט געווארן פאר א וואך קענט איר אַראָפּנעמען דעם מוסטער, אבער פאַרדעם איז כדי צו דערמאנען דעם באניצער וואס האט עס געשטעלט, דורך א מעלדונג אין זיין שמועס בלאט.

רבי שמואל ברזובסקי (ארויסגעזאגט בערעזאָווסקי) איז דער היינטיגער סלונימער רבי, בעל מחבר ספרי הדרכי נועם.

ביאגראפייע

רבי שמואל איז געבוירען אין ירושלים צו זיין פאטער רבי שלום נח, ואס האט דעמאלס געדונט אלס ראש ישיבה פון ישיבת בית אברהם סלאנים. און צו זיין מאמע מרת חוה מרים טאכטער פון רבי אברהם וויינבערג, דער סלאנים'ער רבי בעל הברכת אברהם. אלס בחור האט ער געלערנט אין ישיבת בית אברהם, ווי ער איז געווען פארכענט אלס איינע פון דו חשובע תלמידים און דעמאלס בולט געווען מיט זיין התמדה בתורה און עבודת ה'. ער האט זיך מסתופף געווען בצל קדשו פון זיין גרויסן זיידען דער ברכת אברהם. ער האט חתונה געהאט[1] צו זיין רעבעצין מרת שיינא רחל (תרצ"ט - כ"ב בטבת תשס"ו) טאכטער פון רבי נפתלי חיים אדלער א איידעם פון אמרי חיים פון וויזשניץ, רבי חיים מאיר האגער וואס האט איהם זייער מחשיב געווען[2]. נאך פארן חתונה האט ער געדונט אלס א מגיד שיעור אין ישיבת בית אברהם.

ווען זיין טאטען איז אויפגענומען אלס סלונים'ער רבי נאך זיין שווערס פטירה, ביום י"ב סיון תשמ"א, איז רבי שמואל אויף גענומען אלס ממלא מקום אביו צו שטיין אין שפיץ פון ישיבת בית אברהם, דאס האט ער ממשיך געווען ביזן אויף גענומען ווערן אלס רבי, נאך זיין טאטען'ס הסתלקות.

זיינע שיעורים וואס ער האט געגעבן אין ישיבה איז שפעטער געדרוקט געווארן אינעם ספרים "דרכי נועם על הש"ס".

נאך זיין טאטען'ס פטירה ביום ז' אב תש"ס איז ער על פי צוואת אביו נתמנה געווארן אלס ממלא מקומו באדמו"רות אין נשיאות פון ישיבת בית אברהם.

ער האט עטוואס געטאשט אביסל פון זיין טאטען'ס הנהגה בנוגע חניוק'ישקייט[3], ווי אויך האט ער פראהבירט אריין ברענגען דעם יודיש'ן שפראך בקרב חסידיו.

ער איז א שארפע מתנגד קעגן דעם טעכנעלאגישע כלים:

מלכתחילה, עוד בטרם התחילו לדבר על האינטרנט וסכנותיו, הרגשתי רגש שנאה כלפי המחשב. בשעתו הציעו לי להשתמש בו לשם עיון וחיפוש בספרים, כידוע שהוא מאד מסייע ומקל בחיפוש ומציאת מקורות. אך לעצמי לא רציתי שום מגע עם המכשיר הזה, רצוני לעבור את העולם מבלי שידי תגע אפילו פעם אחת במקשי המחשב.

דרכי נעם ז' אייר תשע"ז

ער לויזט נישט אריין ברענגען צו זיין הויז א קאמפייאטער[2]. עס איז פאראן א וועדה פון פגעי הטעכנעלאגייע אינראלב דו חסידות.

שיחותיו וספריו

בשיחותיו הוא מרבה לעסוק בפסוקים מהנ"ך ובדברי הספר "המספיק לעובדי השם" לרבי אברהם בן הרמב"ם, וכן מרבה לשלב ציטוטים מספר הזוהר. כאביו, הוא מדגיש את ערכי "שמירת הברית" וה"קדושה", וכן מרבה לעסוק בעניין השבת.

שיחותיו ודברי תורתו נערכים ויוצאים לאור מדי שנה בשם "דרכי נעם", על ידי מכון "דרכי נעם" בירושלים. עד כה כבר נדפסו מעל מעשרים כרכים.

בשנת תשע"ה יצאו שני כרכי "דרכי נועם בעבודת ה'" מסודרים לפי נושאים, הכוללים גם את שיחותיו שמסר כשכיהן כראש ישיבת בית אברהם סלונים.

בשנת תשע"ט יצא לאור הכרך הראשון מתוך הסדרה "דרכי נועם - מועדים" על מועדי השנה, הכרך עוסק בעניינים: בשערי הימים הנוראים חודש אלול, ראש השנה. בשנת תשפ"א יצא הכרך השני העוסק בענייני עשרת ימי תשובה יום הכיפורים זמן שמחתנו.

בשנת תשפ"ב יצאו לאור שלושה כרכים "דרכי נועם - על הש"ס" מתוך שיעורי הגמרא שמסר כשכיהן כראש ישיבה על המסכתות הנלמדות בישיבות, יבמות כתובות, נדרים, גיטין, קידושין, בבא קמא, בבא מציעא, ובבא בתרא.

השפעה ציבורית

בשנות הנהגתו הראשונות מיעט להתערב בענייני הכלל. היה מראשוני החותמים למען ועדת הרבנים לענייני תקשורת והסלולרי הכשר.

בשנת תשס"ה, בזמן תוכנית ההתנתקות, יצא בצורה חריפה כנגד התוכנית ולא הורה לחסידיו להצביע לרשימת יהדות התורה - עקב תמיכת חברי הכנסת יעקב ליצמן וישראל אייכלר בתוכנית[4].

בשנת תשע"ג, עם הקמתה מחדש של מועצת גדולי התורה הצטרף אליה, ומאז גדלה מאד השפעתו הציבורית.

בית הספר בית יעקב בעמנואל

בשנת תש"ע (2010) התפרסם בפרשת בג"ץ בית הספר בית יעקב בעמנואל שבה היה לחסידיו תפקיד מרכזי. הוא הנחה את ההורים של בנות "המגמה החסידית" לסרב לקיום פסק הדין וליווה את האבות לכלא[5].

בין השאר התבטא בפרשה זו בחריפות ומכתב שפרסם כתב: ”אילו הייתי חושב ששופטי בית המשפט מאמינים במה שהם אומרים, שבית הספר בעמנואל יסודו באפליה גזענית, נראה לי שהייתי נוהג אחרת, אך מאחר שאין לי כל שמץ של ספק שהם יודעים את האמת, שכל דבריהם בשקר יסודם, אם כן אין זה אלא מאבק בין אמונה לכפירה, בין כח הקדושה לכח הטומאה של הסטרא אחרא... ובמאבק על קידוש השם גם אם יעמידו אותנו מול כיתת יורים, לא נוותר ולא נתפשר כמלוא נימה”[6].

עם זאת, בהמשך הסכים למתווה שלפיו נערכו במשך שלושת הימים שנותרו עד לסיום שנת הלימודים ימי עיון בנושא אהבת ישראל עבור כל הבנות בעמנואל יחד. על ההצעה שהוגשה לפני בית המשפט והתקבלה, היו חתומים עו"ד גרין בשם האדמו"ר מסלונים ואלי ישי בשם רבי עובדיה יוסף. הוא הסכים למתווה לאחר שהתקבלה דרישתו למחוק ממנו את המילים "על פי החלטת בית המשפט".

משפחתו

לאדמו"ר מסלונים 14 ילדים:

בניו

בנותיו

מוסטער:נבמ

קישורים חיצוניים

רעפערענצן