אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "אלישמע בן עמיהוד"

1,348 בייטן אראפגענומען ,  פֿאַר 2 יאָר
פארברייטערט
(פארברייטערט)
(פארברייטערט)
שורה 4: שורה 4:
| מקום לידה = [[מצרים]]
| מקום לידה = [[מצרים]]
| אב = עמיהוד
| אב = עמיהוד
| צאצאים =
| צאצאים = נון מיט זיין זוהן [[יהושע בן נון|יהושע]]
| תקופה = יציאת מצרים, דור המדבר
| תקופה = יציאת מצרים, דור המדבר
| בתנ"ך =  
| בתנ"ך =  
שורה 20: שורה 20:


== קרבנות הנשיאים ==
== קרבנות הנשיאים ==
אליאב בן חילון איז געווען דער דריטער אין די רייע צו מקריב זיין ביי די [[קרבנות הנשיאים]]. ער האט מקריב געווען זיין [[קרבן]] אום [[ג' ניסן]] אינעם צווייטן יאָר צו [[יציאת מצרים]] ({{לינק צו אידיש יאר|2449}}).{{ש}}
אלישמע בן עמיהוד איז געווען דער זיבעטער אין די רייע צו מקריב זיין ביי די [[קרבנות הנשיאים]]. ער האט מקריב געווען זיין [[קרבן]] אום [[ז' ניסן]] אינעם צווייטן יאָר צו [[יציאת מצרים]] ({{לינק צו אידיש יאר|2449}}).
אנדערע ערקלערן אז די סדר איז געגאנגען לויט'ן סדר פון די דגלים ביי די מסעות{{הערה|[[ילקוט שמעוני]], [[פרשת נשא]], רמז תשטו}}.
==תרומותיו==
יחד עם שאר הנשיאים, תרם אלישמע את אבני ה[[אפוד]] ו[[החושן]] ל[[משכן]], ואת השמן והבשמים ל[[שמן המשחה]] [[שמן המאור]] ו[[קטורת הסמים|הקטורת]].{{ש}}
לכבוד [[חנוכת המשכן]] תרם בשותפות עם נשיא נוסף עגלה ל[[עבודת הלווים]] וכל אחד מהם תרם שור לנשיאת העגלה.


==קרבנו בקרבנות הנשיאים==
די סדר איז געגאנגען לויט'ן סדר פון די דגלים ביי די מסעות{{הערה|[[ילקוט שמעוני]], [[פרשת נשא]], רמז תשטו}}.
אלישמע הקריב את קרבנו ביום השביעי ל[[חנוכת המשכן]] ביום [[שבת]] [[ז' בניסן]], לאחר [[אליסף בן דעואל]] נשיא שבט גד, כסדר חניית השבטים סביב המשכן{{הערה|הכתוב ב{{תנ"ך|במדבר|ז}}, וכך פירש רבנו בחיי (במדבר ב ב).}}.  
 
===ביאור קרבנותיו בחז"ל===
ער האט מקריב געווען די קרבנות, אנטקעגן יעקב וואס האט מקדים געווען אפרים צו מנשה, און יוסף וואס האט שוין געהיטן שבת נאך פאר סאיז געגעבן געווארן פאר די אידן{{הערה|{{מדרש רבה|במדבר|יד|ה}}.}}.
המדרש{{הערה|מדרש רבה שם.}} מבאר שקרבנותיו רומזים לכך שהקדימו [[יעקב]] לאפרים לפני [[מנשה]]{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|מח}}.}}, וכן על [[יוסף]], שמפני אהבת יעקב אותו ברך את בניו: {{ציטוטון|הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ}}, ועוד ברכן: {{ציטוטון|בְּךָ יְבָרֵךְ יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר: יְשִׂמְךָ אֱלֹקִים כְּאֶפְרַיִם וְכִמְנַשֶּׁה}}{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|מח}}.}}


במדרש נאמר שיומו של אלישמע חל להיות בשבת, כנגד יוסף ששמר את השבת עוד לפני שנתנה, שכך למדו מן הפסוק {{ציטוטון|וטבח טבח והכן}}{{הערה|{{תנך|בראשית|מג|טז}}.}} - שהכנה זו היא לשבת{{הערה|מדרש אגדה (בובר) במדבר, פרק ז סימן מח.}}, וכסימן לכך ש[[יהושע בן נון|יהושע]] יחלל את השבת בעת [[כיבוש יריחו]]{{הערה|[[מדרש תנחומא]], פרשה כ"ח.}}.
במדרש נאמר שיומו של אלישמע חל להיות בשבת, כנגד יוסף ששמר את השבת עוד לפני שנתנה, שכך למדו מן הפסוק {{ציטוטון|וטבח טבח והכן}}{{הערה|{{תנך|בראשית|מג|טז}}.}} - שהכנה זו היא לשבת{{הערה|מדרש אגדה (בובר) במדבר, פרק ז סימן מח.}}, וכסימן לכך ש[[יהושע בן נון|יהושע]] יחלל את השבת בעת [[כיבוש יריחו]]{{הערה|[[מדרש תנחומא]], פרשה כ"ח.}}.
אספקלריה רעדאקטארן
1,366

רעדאגירונגען