אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "באַניצער:למאי נ"מ/שבט ראובן"

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(רעדאגירונג)
(←‏דער שבט אין מדבר: רעדאגירונג)
שורה 12: שורה 12:
==דער שבט אין מדבר==
==דער שבט אין מדבר==
===סימבאלן פון שבט: אבן ה[[חושן]] און דער דגל===
===סימבאלן פון שבט: אבן ה[[חושן]] און דער דגל===
לויטן פירוש{{הערה|1=[[רבינו בחיי]], ביי זיין פירוש אויף פרשת תצוה, פרק כ"ח}},
 
איז די שטיין וואס סימבאליזירט די שבט איז דער [[אודם (אבן חן מקראית)|אודם]] וואס [[אהרן]] הכהן האט געטראגן אויפן [[חושן]].
די שטיין וואס סימבאליזירט די שבט איז דער [[אודם (אבן חן מקראית)|אודם]] וואס [[אהרן]] הכהן האט געטראגן אויפן [[חושן]]{{הערה|1=[[רבינו בחיי]], ביי זיין פירוש אויף פרשת תצוה, פרק כ"ח}}, .


די "[[דגל]]" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הונטערגרונט{{מקור}}.
די "[[דגל]]" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הונטערגרונט{{מקור}}.
[[קובץ:Flag of Reuben.svg|ממוזער|250px|דגל מחנה ראובן]]
[[קובץ:Flag of Reuben.svg|ממוזער|250px|דגל מחנה ראובן]]
ישנם המקשרים באופן סמלי בין שנים עשר השבטים לשנים עשר החודשים. כאשר מתחילים הקישורים לפי סדר האמהות החל מתשרי, מקושר ראובן ל[[תשרי]] – והסמליות היא בכך שראובן עשה [[חזרה בתשובה|תשובה]] על חטאו. כאשר מתחילים מניסן לפי סדר החניה במדבר, ראובן מקושר ל[[תמוז]] חודש התחלת החורבן, המתאים לחוטא אשר סולק מהבכורה.
די צוועלף שבטים זענען אקעגן די צוועלף [[חודש|חדשים]] פון יאר. ווען מען הייבט אן צו פארבינדן לויטן סדר פון די [[אמהות]] און די חדשים פון תשרי, איז ראובן אקעגן [[תשרי]] – און דאס סימבאליזירט אז ראובן האט [[תשובה]] געטון אויף זיין חטא. טאמער פאנגט מען צו ציילן פון [[ניסן]] לויט די סדר החניה אין מדבר, איז ראובן אקעגן [[תמוז]] - די חודש ווען דער [[חורבן]] האט זיך אנגעהויבן, דאס איז אויך געשען צו ראובן וואס די בכרוה איז אוועקגענומען געווארן פון אים{{מקור}}.
כתוב בגמרא{{הערה|{{בבלי|שבת|נה|ב}}}} {{ציטוטון|אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|לה|כב}}}} ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת}}.
עס שטייט אין גמרא{{הערה|{{בבלי|שבת|נה|ב}}}} {{ציטוטון|אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|לה|כב}}}} ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת}}.


===[[נשיאי שבטי ישראל|נשיאי השבט]] ===
===[[נשיאי שבטי ישראל|נשיאי השבט]] ===

רעוויזיע פון 10:54, 20 נאוועמבער 2023

א פאסט-סטעמפל געווידמעט פאר שבט ראובן

שֵׁבֶט רְאוּבֵן איז איינס פון די צוועלף שבטי ישראל וואס ווערן דעמאנט אין תנ"ך. ער ווערט אנגערופן נאכן טאטן פונעם שבט ראובן בן יעקב ולאה . ראובן איז געווען דער בכור פון יעקב און דער בכור פון די שבטים.

ברכות פארן שבט

ברכת יעקב

”רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת, וְיֶתֶר עָז; פַּחַז כַּמַּיִם אַל-תּוֹתַר, כִּי עָלִיתָ מִשְׁכְּבֵי אָבִיךָ אָז חִלַּלְתָּ יְצוּעִי עָלָה;”.

ברכת משה

ביי ברכת משה פאר די שבטים אין פרשת וזאת הברכה שטייט ”יְחִי רְאוּבֵן וְאַל יָמֹת וִיהִי מְתָיו מִסְפָּר”[1]

דער שבט אין מדבר

סימבאלן פון שבט: אבן החושן און דער דגל

די שטיין וואס סימבאליזירט די שבט איז דער אודם וואס אהרן הכהן האט געטראגן אויפן חושן[2], .

די "דגל" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הונטערגרונט[מקור פארלאנגט].

דגל מחנה ראובן

די צוועלף שבטים זענען אקעגן די צוועלף חדשים פון יאר. ווען מען הייבט אן צו פארבינדן לויטן סדר פון די אמהות און די חדשים פון תשרי, איז ראובן אקעגן תשרי – און דאס סימבאליזירט אז ראובן האט תשובה געטון אויף זיין חטא. טאמער פאנגט מען צו ציילן פון ניסן לויט די סדר החניה אין מדבר, איז ראובן אקעגן תמוז - די חודש ווען דער חורבן האט זיך אנגעהויבן, דאס איז אויך געשען צו ראובן וואס די בכרוה איז אוועקגענומען געווארן פון אים[מקור פארלאנגט]. עס שטייט אין גמרא[3] ”אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר[4] ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת”.

נשיאי השבט

במפקד הראשון מוזכר אֱלִיצוּר בֶּן שְׁדֵיאוּר היה נשיא שבט ראובן בתקופת דור המדבר. הוא מוזכר בספר במדבר 4 פעמים. על אף ששבט ראובן הוא בכור השבטים, אליצור בן שדיאור, נשיא השבט, הקריב את קורבנו בקורבנות הנשיאים רק ביום הרביעי.

במרגלים שַׁמּוּעַ בֶּן-זַכּוּר (
שגיאות פרמטריות במוסטער:תנ"ך

פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע
לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".במדבר יג, טו). ובמפקד השני בסוף ספר במדבר, בפרשת מסעי: מרשימה זו נשמטו נשיאי ראובן וגד, מאחר שהרשימה נועדה לפרט את הנשיאים שיהיו נציגי השבטים בחלוקת ארץ כנען, ואילו שבטי ראובן וגד כבר קיבלו נחלה בעבר הירדן המזרחי.

המסע במדבר

שבט ראובן חנה במדבר ראשון בדרום מחנה ישראל, בצמידות לשבט שמעון. כשם שחנייתם במדבר הייתה בדרום, כן הייתה נחלתם בארץ ישראל: ראובן בדרום עבר הירדן ושמעון בדרום הארץ.

  • במפקד הראשון שערך משה רבנו במדבר הוא מנה 46,500 איש.
  • במפקד השני שערך משה רבנו במדבר הוא מנה 43,730 איש.

די נחלה פונעם שבט

נחלתו של שבט ראובן הייתה בצד המזרחי של עבר לירדן, לצידם של שבט גד וחצי שבט המנשה, וזאת לבקשתם האישית של אותם שבטים.

צו ליינען מער

דרויסנדע לינקס

רעפערענצן

  1. דברים לג, ו
  2. רבינו בחיי, ביי זיין פירוש אויף פרשת תצוה, פרק כ"ח
  3. שבת נה, ב
  4. בראשית לה, כב

מוסטער:שבטי ישראל

ראובן [[{{{1}}}|ו{{{1}}}]]