אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "באַניצער:למאי נ"מ/שבט ראובן"
(רעדאגירונג) |
(←דער שבט אין מדבר: רעדאגירונג) |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
==דער שבט אין מדבר== | ==דער שבט אין מדבר== | ||
===סימבאלן פון שבט: אבן ה[[חושן]] און דער דגל=== | ===סימבאלן פון שבט: אבן ה[[חושן]] און דער דגל=== | ||
די שטיין וואס סימבאליזירט די שבט איז דער [[אודם (אבן חן מקראית)|אודם]] וואס [[אהרן]] הכהן האט געטראגן אויפן [[חושן]]{{הערה|1=[[רבינו בחיי]], ביי זיין פירוש אויף פרשת תצוה, פרק כ"ח}}, . | |||
די "[[דגל]]" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הונטערגרונט{{מקור}}. | די "[[דגל]]" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הונטערגרונט{{מקור}}. | ||
[[קובץ:Flag of Reuben.svg|ממוזער|250px|דגל מחנה ראובן]] | [[קובץ:Flag of Reuben.svg|ממוזער|250px|דגל מחנה ראובן]] | ||
די צוועלף שבטים זענען אקעגן די צוועלף [[חודש|חדשים]] פון יאר. ווען מען הייבט אן צו פארבינדן לויטן סדר פון די [[אמהות]] און די חדשים פון תשרי, איז ראובן אקעגן [[תשרי]] – און דאס סימבאליזירט אז ראובן האט [[תשובה]] געטון אויף זיין חטא. טאמער פאנגט מען צו ציילן פון [[ניסן]] לויט די סדר החניה אין מדבר, איז ראובן אקעגן [[תמוז]] - די חודש ווען דער [[חורבן]] האט זיך אנגעהויבן, דאס איז אויך געשען צו ראובן וואס די בכרוה איז אוועקגענומען געווארן פון אים{{מקור}}. | |||
עס שטייט אין גמרא{{הערה|{{בבלי|שבת|נה|ב}}}} {{ציטוטון|אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|לה|כב}}}} ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת}}. | |||
===[[נשיאי שבטי ישראל|נשיאי השבט]] === | ===[[נשיאי שבטי ישראל|נשיאי השבט]] === |
רעוויזיע פון 10:54, 20 נאוועמבער 2023
שֵׁבֶט רְאוּבֵן איז איינס פון די צוועלף שבטי ישראל וואס ווערן דעמאנט אין תנ"ך. ער ווערט אנגערופן נאכן טאטן פונעם שבט ראובן בן יעקב ולאה . ראובן איז געווען דער בכור פון יעקב און דער בכור פון די שבטים.
ברכות פארן שבט
ברכת יעקב
”רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת, וְיֶתֶר עָז; פַּחַז כַּמַּיִם אַל-תּוֹתַר, כִּי עָלִיתָ מִשְׁכְּבֵי אָבִיךָ אָז חִלַּלְתָּ יְצוּעִי עָלָה;”.
ברכת משה
ביי ברכת משה פאר די שבטים אין פרשת וזאת הברכה שטייט ”יְחִי רְאוּבֵן וְאַל יָמֹת וִיהִי מְתָיו מִסְפָּר”[1]
דער שבט אין מדבר
סימבאלן פון שבט: אבן החושן און דער דגל
די שטיין וואס סימבאליזירט די שבט איז דער אודם וואס אהרן הכהן האט געטראגן אויפן חושן[2], .
די "דגל" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הונטערגרונט[מקור פארלאנגט].
די צוועלף שבטים זענען אקעגן די צוועלף חדשים פון יאר. ווען מען הייבט אן צו פארבינדן לויטן סדר פון די אמהות און די חדשים פון תשרי, איז ראובן אקעגן תשרי – און דאס סימבאליזירט אז ראובן האט תשובה געטון אויף זיין חטא. טאמער פאנגט מען צו ציילן פון ניסן לויט די סדר החניה אין מדבר, איז ראובן אקעגן תמוז - די חודש ווען דער חורבן האט זיך אנגעהויבן, דאס איז אויך געשען צו ראובן וואס די בכרוה איז אוועקגענומען געווארן פון אים[מקור פארלאנגט]. עס שטייט אין גמרא[3] ”אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר[4] ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת”.
נשיאי השבט
במפקד הראשון מוזכר אֱלִיצוּר בֶּן שְׁדֵיאוּר היה נשיא שבט ראובן בתקופת דור המדבר. הוא מוזכר בספר במדבר 4 פעמים. על אף ששבט ראובן הוא בכור השבטים, אליצור בן שדיאור, נשיא השבט, הקריב את קורבנו בקורבנות הנשיאים רק ביום הרביעי.
במרגלים שַׁמּוּעַ בֶּן-זַכּוּר (
שגיאות פרמטריות במוסטער:תנ"ך
פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".במדבר יג, טו).
ובמפקד השני בסוף ספר במדבר, בפרשת מסעי: מרשימה זו נשמטו נשיאי ראובן וגד, מאחר שהרשימה נועדה לפרט את הנשיאים שיהיו נציגי השבטים בחלוקת ארץ כנען, ואילו שבטי ראובן וגד כבר קיבלו נחלה בעבר הירדן המזרחי.
המסע במדבר
שבט ראובן חנה במדבר ראשון בדרום מחנה ישראל, בצמידות לשבט שמעון. כשם שחנייתם במדבר הייתה בדרום, כן הייתה נחלתם בארץ ישראל: ראובן בדרום עבר הירדן ושמעון בדרום הארץ.
- במפקד הראשון שערך משה רבנו במדבר הוא מנה 46,500 איש.
- במפקד השני שערך משה רבנו במדבר הוא מנה 43,730 איש.
די נחלה פונעם שבט
נחלתו של שבט ראובן הייתה בצד המזרחי של עבר לירדן, לצידם של שבט גד וחצי שבט המנשה, וזאת לבקשתם האישית של אותם שבטים.
צו ליינען מער
- יהודה אליצור ויהודה קיל, אטלס דעת מקרא, ירושלים: הוצאת מוסד הרב קוק, ירושלים 1993.
- זכריה קלעי, נחלות שבטי ישראל, ירושלים: הוצאת מוסד ביאליק, 1967.
דרויסנדע לינקס
וויקימעדיע פונדאציע פּראיעקטן |
---|
ווערטערבוך ארטיקל אויף וויקיווערטערבוך: ראובן |
- זאב ארליך, ערי גד וראובן בכיבוש ובהתנחלות, אויף "דעת", בתוך: מזרח הירדן במבט יהודי, דפוס מוריה, התשנ"ו
רעפערענצן
ראובן [[{{{1}}}|ו{{{1}}}]]