אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "ביטול חמץ"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
6 בייטן אראפגענומען ,  פֿאַר 2 יאָר
ק
רמב"ם מוסטער
(שוין געלינקט אויבן)
ק (רמב"ם מוסטער)
שורה 4: שורה 4:
|תלמוד בבלי=
|תלמוד בבלי=
|תלמוד ירושלמי=
|תלמוד ירושלמי=
|משנה תורה לרמב"ם={{רמב"ם|זמנים|חמץ ומצה|ב|ללא=שם}}
|משנה תורה לרמב"ם={{רמב"ם|חמץ ומצה|ב|ללא=שם|ספר=זמנים}}
|שולחן ערוך=[[אורח חיים (שולחן ערוך)|אורח חיים]], {{ויקיטקסט|שולחן ערוך הלכות פסח|סימנים תל"א-תמ"א}}
|שולחן ערוך=[[אורח חיים (שולחן ערוך)|אורח חיים]], {{ויקיטקסט|שולחן ערוך הלכות פסח|סימנים תל"א-תמ"א}}
|ספרי מניין המצוות={{ספר המצוות|עשה|קנו}}{{ש}}{{ספר החינוך|ט}}
|ספרי מניין המצוות={{ספר המצוות|עשה|קנו}}{{ש}}{{ספר החינוך|ט}}
שורה 22: שורה 22:
דער [[רמב"ן]] אין זיינע חידושים אויף [[מסכת פסחים]] ערקלערט: "ביטול כשמו, שיבטלו בלבו מתורת חמץ ואינו רוצה בקיומו, און דאס איז דער באדייט פון השבתה איבעראל, ווי וְלֹא תַשְׁבִּית מֶלַח בְּרִית אֱלֹקֶיךָ, זאלסט נישט מבטל זיין, און אזוי  אויך דער באדייט פון 'שביתה' איז ביטול, און אזוי איז [[אונקלוס]] מתרגם 'תבטלון חמירא'"{{הערה|[[ש:Chiddushei_Ramban_on_Pesachim/4b|חידושי רמב"ן למסכת פסחים]], ד' ב, אויף [[שיתופתא]]}}.
דער [[רמב"ן]] אין זיינע חידושים אויף [[מסכת פסחים]] ערקלערט: "ביטול כשמו, שיבטלו בלבו מתורת חמץ ואינו רוצה בקיומו, און דאס איז דער באדייט פון השבתה איבעראל, ווי וְלֹא תַשְׁבִּית מֶלַח בְּרִית אֱלֹקֶיךָ, זאלסט נישט מבטל זיין, און אזוי  אויך דער באדייט פון 'שביתה' איז ביטול, און אזוי איז [[אונקלוס]] מתרגם 'תבטלון חמירא'"{{הערה|[[ש:Chiddushei_Ramban_on_Pesachim/4b|חידושי רמב"ן למסכת פסחים]], ד' ב, אויף [[שיתופתא]]}}.


אויך דער [[רמב"ם]] לערנט ווי רש"י: {{ציטוטון|ומה היא השבתה זו האמורה בתורה, היא שיבטל החמץ בלבו ויחשוב אותו כעפר, וישים בלבו שאין ברשותו חמץ כלל ושכל חמץ שברשותו הרי הוא כעפר וכדבר שאין בו צורך כלל}}{{הערה|{{רמב"ם|2=חמץ ומצה|3=ב|4=ב}}}}.
אויך דער [[רמב"ם]] לערנט ווי רש"י: {{ציטוטון|ומה היא השבתה זו האמורה בתורה, היא שיבטל החמץ בלבו ויחשוב אותו כעפר, וישים בלבו שאין ברשותו חמץ כלל ושכל חמץ שברשותו הרי הוא כעפר וכדבר שאין בו צורך כלל}}{{הערה|{{רמב"ם|חמץ ומצה|ב|ב}}}}.


===שיטת בעלי התוספות===
===שיטת בעלי התוספות===
שורה 36: שורה 36:
עס איז א מחלוקת הפוסקים אויב מען קען מבטל זיין דורך א [[שליח]]. בשעת הדחק קען מען מקיל זיין, אבער נאר ווען דער באטרעפנדער האט געשטעלט דעם שליח און נישט ווען ער טוט עס פון זיך אליין{{הערה|{{משנה ברורה|תלד|טו}}}}.
עס איז א מחלוקת הפוסקים אויב מען קען מבטל זיין דורך א [[שליח]]. בשעת הדחק קען מען מקיל זיין, אבער נאר ווען דער באטרעפנדער האט געשטעלט דעם שליח און נישט ווען ער טוט עס פון זיך אליין{{הערה|{{משנה ברורה|תלד|טו}}}}.


לויט איין דעה, קען מען נאר מבטל זיין חמץ פון וועלכע מען ווייסט נישט{{הערה|{{רמב"ם|2=חמץ ומצה|3=ב|4=ב|מפרש=כסף משנה}}, לויט איין גירסא אין רמב"ם; כלבו, הלכות חמץ ומצה סימן מ"ח}}, אבער לויט רוב ראשונים העלפט דער ביטול אויך אויף חמץ וואס איז באקאנט{{הערה|ר"ן פסחים ב., ד"ה אלא. זעט {{רמב"ם||חמץ ומצה|ב|ב|מפרש=כסף משנה}}; פרי חדש סימן תל"א}}.
לויט איין דעה, קען מען נאר מבטל זיין חמץ פון וועלכע מען ווייסט נישט{{הערה|{{רמב"ם|חמץ ומצה|ב|ב|מפרש=כסף משנה}}, לויט איין גירסא אין רמב"ם; כלבו, הלכות חמץ ומצה סימן מ"ח}}, אבער לויט רוב ראשונים העלפט דער ביטול אויך אויף חמץ וואס איז באקאנט{{הערה|ר"ן פסחים ב., ד"ה אלא. זעט {{רמב"ם|חמץ ומצה|ב|ב|מפרש=כסף משנה}}; פרי חדש סימן תל"א}}.


==זעט אויך==
==זעט אויך==

נאוויגאציע מעניו