אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "אליאב בן חילון"
ק (←זיין נאמען: טעות סופר) |
(←זיין נאמען: פארברייטערט) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
== זיין נאמען == | == זיין נאמען == | ||
זיין נאמען '''אליאב''' איז | אין [[מדרש אגדה]] שטייט די הסבר צו זיין נאמען, זיין אייגענעם נאמען '''אליאב''' איז צוליב די ברכה וואס זיין שבט, [[שבט זבולון]] איז געבענטשט געווארן דערמיט פון [[יעקב]], {{ציטוטון|זבולן לחוף ימים ישכון, והוא לחוף אניות}} ({{תנ"ך|קצר=כן|בראשית|מט|יג}}), 'אלי' מיינט די אָרז פון דער שיף וואס ווערט געמאכט פון די בוים 'אלון'{{הערה|ווי סשטייט ({{תנ"ך|יחזקאל|כז|ו|קצר=כן}}) {{ציטוטון|אלונים מבשן עשו משוטיך}}.}}, און 'אב' על שם די שיף וואס ווערט אזוי אנגערופן {{הערה|ווי סשטייט ({{תנ"ך|איוב|ט|כו|קצר=כן}}) {{ציטוטון|חלפו עם אניות אבה}}, וואס 'אבה' איז מלשון רצון, ווייל די וואס פארן דערמיט אין ים, קומען שנעלערהייט אהן צו די פלאף ווי זייער ווילן איז אנצוקומען אהין, [[רלב"ג]].}}. | ||
און זיין טאטע | און זיין טאטע'ס נאמען '''חילון''' איז צוליב די ברכה פון [[משה]] צו זיין [[שבט]] {{ציטוטון|ושפוני טמוני חול}} ({{תנ"ך|דברים|לג|יט|קצר=כן}}){{הערה|מדרש אגדה.}}. | ||
אין [[אור החיים]] שטייט אן אנדער'ן הסבר: {{ציטוט|אליאב בן חלון, נקרא כן לצד שהוא דבר המעמיד ליששכר ללמוד תורה יקרא אב, וכמו שמצינו שהקדימו משה ליששכר דכתיב ({{תנ"ך|דברים|לג|יח|קצר=כן}}) {{ציטוטון|שמח זבולן וגו' ויששכר וגו'}}, והוא מאמר אליאב פירוש '''לי''' יתיחס לקרות '''אב''', הגם שהוא '''חלון''' פירוש חולין, שאינו בן תורה ועוסק בפרקמטיא חולין עולם הזה, אף על פי כן דין אבא למלכא|[[אור החיים]] {{תנ"ך|במדבר|ז|כד|קצר=כן}}}} | |||
== [[קרבנות הנשיאים]] == | == [[קרבנות הנשיאים]] == | ||
הקריב את קרבנו ביום השלישי לחנוכת המשכן, [[ג' בניסן]]. | הקריב את קרבנו ביום השלישי לחנוכת המשכן, [[ג' בניסן]]. | ||
לפי ה[[מדרש]], קדם נשיא שבט זבולון לנשיא [[שבט ראובן]], אף כי [[ראובן]] הוא בכור השבטים, בזכות שפירנס את שבט יששכר כדי שיוכל לעסוק ב[[תורת ישראל|תורה]] ([[הסכם יששכר וזבולון]]). | לפי ה[[מדרש]], קדם נשיא שבט זבולון לנשיא [[שבט ראובן]], אף כי [[ראובן]] הוא בכור השבטים, בזכות שפירנס את שבט יששכר כדי שיוכל לעסוק ב[[תורת ישראל|תורה]] ([[הסכם יששכר וזבולון]]). |
רעוויזיע פון 15:52, 21 מערץ 2023
אֱלִיאָב בֶּן חֵלֹן איז געווען די נשיא פון שבט זבולון, נאך יציאת מצרים.
זיין נאמען
אין מדרש אגדה שטייט די הסבר צו זיין נאמען, זיין אייגענעם נאמען אליאב איז צוליב די ברכה וואס זיין שבט, שבט זבולון איז געבענטשט געווארן דערמיט פון יעקב, ”זבולן לחוף ימים ישכון, והוא לחוף אניות” (
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך
פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".בראשית מט, יג), 'אלי' מיינט די אָרז פון דער שיף וואס ווערט געמאכט פון די בוים 'אלון'[1], און 'אב' על שם די שיף וואס ווערט אזוי אנגערופן [2].
און זיין טאטע'ס נאמען חילון איז צוליב די ברכה פון משה צו זיין שבט ”ושפוני טמוני חול” (
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך
פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".דברים לג, יט)[3].
אין אור החיים שטייט אן אנדער'ן הסבר:
אליאב בן חלון, נקרא כן לצד שהוא דבר המעמיד ליששכר ללמוד תורה יקרא אב, וכמו שמצינו שהקדימו משה ליששכר דכתיב (
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך
פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".דברים לג, יח) ”שמח זבולן וגו' ויששכר וגו'”, והוא מאמר אליאב פירוש לי יתיחס לקרות אב, הגם שהוא חלון פירוש חולין, שאינו בן תורה ועוסק בפרקמטיא חולין עולם הזה, אף על פי כן דין אבא למלכא— אור החיים
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך
פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".במדבר ז, כד
קרבנות הנשיאים
הקריב את קרבנו ביום השלישי לחנוכת המשכן, ג' בניסן. לפי המדרש, קדם נשיא שבט זבולון לנשיא שבט ראובן, אף כי ראובן הוא בכור השבטים, בזכות שפירנס את שבט יששכר כדי שיוכל לעסוק בתורה (הסכם יששכר וזבולון).
- ↑ ווי סשטייט (
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך
פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".יחזקאל כז, ו) ”אלונים מבשן עשו משוטיך”. - ↑ ווי סשטייט (
פאראמעטער פעלערן אין מוסטער:תנ"ך
פאראמעטער [ קצר ] ערשיינען נישט אין מוסטער דעפיניציע לוא־פעלער: (ביים רופן מוסטער:תנ"ך) נמצא פרמטר לא בשימוש "קצר=".איוב ט, כו) ”חלפו עם אניות אבה”, וואס 'אבה' איז מלשון רצון, ווייל די וואס פארן דערמיט אין ים, קומען שנעלערהייט אהן צו די פלאף ווי זייער ווילן איז אנצוקומען אהין, רלב"ג. - ↑ מדרש אגדה.