אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "באַניצער:למאי נ"מ/שבט ראובן"

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(רעדאגירונג)
ק (החלפת טקסט – "דרויסנדע" ב־"דרויסנדיגע")
 
(8 מיטלסטע ווערסיעס פון 2 באַניצער נישט געוויזן.)
שורה 2: שורה 2:
'''שֵׁבֶט רְאוּבֵן''' איז איינס פון די צוועלף [[שבטי ישראל]] וואס ווערן דעמאנט אין [[תנ"ך]]. ער ווערט אנגערופן נאכן טאטן פונעם שבט '''[[ראובן]]''' בן [[יעקב]] ו[[לאה]] . ראובן איז געווען דער בכור פון יעקב און דער בכור פון די שבטים.
'''שֵׁבֶט רְאוּבֵן''' איז איינס פון די צוועלף [[שבטי ישראל]] וואס ווערן דעמאנט אין [[תנ"ך]]. ער ווערט אנגערופן נאכן טאטן פונעם שבט '''[[ראובן]]''' בן [[יעקב]] ו[[לאה]] . ראובן איז געווען דער בכור פון יעקב און דער בכור פון די שבטים.


==ברכות לשבט==
==ברכות פארן שבט==
===[[ברכת יעקב]]===  
===[[ברכת יעקב]]===  
{{ציטוטון|רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת, וְיֶתֶר עָז; פַּחַז כַּמַּיִם אַל-תּוֹתַר, כִּי עָלִיתָ מִשְׁכְּבֵי אָבִיךָ אָז חִלַּלְתָּ יְצוּעִי עָלָה;}}.
{{ציטוטון|רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת, וְיֶתֶר עָז; פַּחַז כַּמַּיִם אַל-תּוֹתַר, כִּי עָלִיתָ מִשְׁכְּבֵי אָבִיךָ אָז חִלַּלְתָּ יְצוּעִי עָלָה;}}.


===ברכת משה===
===ברכת משה===
ב[[ברכת משה]] לשבטים ב[[פרשת וזאת הברכה]] נאמר
ביי [[ברכת משה]] פאר די שבטים אין [[פרשת וזאת הברכה]] שטייט
{{ציטוטון|יְחִי רְאוּבֵן וְאַל יָמֹת וִיהִי מְתָיו מִסְפָּר}}{{הערה|{{תנ"ך|דברים|לג|ו}}}}
{{ציטוטון|יְחִי רְאוּבֵן וְאַל יָמֹת וִיהִי מְתָיו מִסְפָּר}}{{הערה|{{תנ"ך|דברים|לג|ו}}}}


==השבט במדבר==
==דער שבט אין מדבר==
===סימלי השבט: אבן ה[[חושן]] והדגל===
===סימבאלן פון שבט: אבן ה[[חושן]] און דער דגל===
על פי הפירוש{{הערה|1=[[בחיי בן אשר|רבינו בחיי]], בפרושו לפרשת תצוה, פרק כ"ח}},
האבן המסמלת שבט זה היא ה[[אודם (אבן חן מקראית)|אודם]] שאותה נשא [[אהרון]] הכהן עם שאר האבנים הטובות שנשא על ליבו.


ה"אות" של השבט (כלומר ה[[דגל]] שלו) הוא ציור של דודאים על רקע אדום.
די שטיין וואס סימבאליזירט די שבט איז דער [[אודם (אבן חן מקראית)|אודם]] וואס [[אהרן]] הכהן האט געטראגן אויפן [[חושן]]{{הערה|1=[[רבינו בחיי]], ביי זיין פירוש אויף פרשת תצוה, פרק כ"ח}}, .
[[קובץ:Flag of Reuben.svg|ממוזער|250px|דגל ראובן ]]
ישנם המקשרים באופן סמלי בין שנים עשר השבטים לשנים עשר החודשים. כאשר מתחילים הקישורים לפי סדר האמהות החל מתשרי, מקושר ראובן ל[[תשרי]] – והסמליות היא בכך שראובן עשה [[חזרה בתשובה|תשובה]] על חטאו. כאשר מתחילים מניסן לפי סדר החניה במדבר, ראובן מקושר ל[[תמוז]] חודש התחלת החורבן, המתאים לחוטא אשר סולק מהבכורה.
כתוב בגמרא{{הערה|{{בבלי|שבת|נה|ב}}}} {{ציטוטון|אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|לה|כב}}}} ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת}}.


===[[נשיאי שבטי ישראל|נשיאי השבט]] ===
די "[[דגל]]" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הינטערגרונט{{מקור}}.
במפקד הראשון מוזכר '''[[אליצור בן שדיאור|אֱלִיצוּר בֶּן שְׁדֵיאוּר]]''' היה נשיא שבט ראובן בתקופת דור המדבר. הוא מוזכר בספר [[במדבר]] 4 פעמים.
[[קובץ:Flag of Reuben.svg|ממוזער|250px|דגל מחנה ראובן]]
על אף ששבט ראובן הוא [[בכור]] השבטים, אליצור בן שדיאור, נשיא השבט, הקריב את קורבנו ב[[קורבנות הנשיאים]] רק ביום הרביעי.
די צוועלף שבטים זענען אקעגן די צוועלף [[חודש|חדשים]] פון יאר. ווען מען הייבט אן צו פארבינדן לויטן סדר פון די [[אמהות]] און די חדשים פון תשרי, איז ראובן אקעגן [[תשרי]] – און דאס סימבאליזירט אז ראובן האט [[תשובה]] געטון אויף זיין חטא. טאמער פאנגט מען צו ציילן פון [[ניסן]] לויט די סדר החניה אין מדבר, איז ראובן אקעגן [[תמוז]] - די חודש ווען דער [[חורבן]] האט זיך אנגעהויבן, דאס איז אויך געשען צו ראובן וואס די בכרוה איז אוועקגענומען געווארן פון אים{{מקור}}.
עס שטייט אין גמרא{{הערה|{{בבלי|שבת|נה|ב}}}} {{ציטוטון|אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|לה|כב}}}} ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת}}.


במרגלים שַׁמּוּעַ בֶּן-זַכּוּר ({{תנ"ך|במדבר|יג|טו|קצר=כן}}).
===[[נשיאי שבטי ישראל|נשיאים פונעם שבט]] ===
ובמפקד השני בסוף ספר במדבר, בפרשת מסעי: מרשימה זו נשמטו נשיאי ראובן וגד, מאחר שהרשימה נועדה לפרט את הנשיאים שיהיו נציגי השבטים בחלוקת ארץ כנען, ואילו שבטי ראובן וגד כבר קיבלו נחלה בעבר הירדן המזרחי.
ביים ציילן די ערטע מאל איז '''[[אליצור בן שדיאור|אֱלִיצוּר בֶּן שְׁדֵיאוּר]]''' דער נשיא פון שבט ראובן אין די תקופה פון דור המדבר. ער ווערט דערמאנט אין ספר [[במדבר]] 4 מאל.
טראץ וואס שבט ראובן איז דער [[בכור]] פון די שבטים, האט דער נשיא השבט אליצור בן שדיאור מקריב געווען זיין [[קרבנות הנשיאים|קרבן]] נאר ביים פערטן טאג.
 
ביי די [[מרגלים]] איז שַׁמּוּעַ בֶּן-זַכּוּר געווען דער פארשטייער פונעם שבט ({{תנ"ך|במדבר|יג|טו}}).
און ביים ציילן צום צווייטן מאל, סוף ספר במדבר, פרשת מסעי איז פון די ליסטע ארויסגעפאלן די נשיאים פון שבט ראובן און [[שבט גד]], וויבאלד די ליסטע איז געאייגנט צו אויסרעכנען די נשיאים וואס וועלן זיין די פארשטייער ביים צוטיילן ארץ כנען, און שבט ראובן און גד האבן שוין באקומען א נחלה אין עבר הירדן.


===המסע במדבר===
===המסע במדבר===
שבט ראובן חנה במדבר ראשון בדרום מחנה ישראל, בצמידות ל[[שבט שמעון]].  
שבט ראובן האט גערוהט אין מדבר דער ערשטער אין דרום מחנה ישראל, נאנט צו [[שבט שמעון]].  
כשם שחנייתם במדבר הייתה בדרום, כן הייתה נחלתם בארץ ישראל: ראובן בדרום עבר הירדן ושמעון בדרום הארץ.
פונקט ווי זייער רוה ארט אין מדבר איז געווען אין דרום, אזוי איז אויך געווען זייער נחלה אין ארץ ישראל: ראובן אין דרום עבר הירדן און שמעון אין דרום ארץ ישראל.


*במפקד הראשון שערך [[משה רבנו]] במדבר הוא מנה 46,500 איש.
*ביים ערשטן ציילונג וואס [[משה רבנו]] האט אפגעהאלטן אין מדבר איז דער שבט געווען 46,500 מענטשן.
*במפקד השני שערך משה רבנו במדבר הוא מנה 43,730 איש.
*ביים צווייטן ציילונג וואס משה האט אפגעהאלטן אין מדבר איז דער שבט געווען 43,730 מענטשן.


==נחלת השבט==
==די נחלה פונעם שבט==
{{ערך מורחב|נחלת שבט ראובן}}
{{ערך מורחב|נחלת שבט ראובן}}
נחלתו של שבט ראובן הייתה בצד המזרחי של עבר לירדן, לצידם של [[שבט גד]] וחצי שבט המנשה, וזאת לבקשתם האישית של אותם שבטים.
די נחלתה פון שבט ראובן איז געווען מזרח זייט פון עבר הירדן, נעבן [[שבט גד]] און חצי שבט המנשה, דאס לויט זייער פערזענליכע בקשה צו וואוינען דארט.


==לקריאה נוספת==
==צו ליינען מער==
* [[יהודה אליצור]] ו[[יהודה קיל]], '''אטלס [[דעת מקרא]]''', ירושלים: הוצאת [[מוסד הרב קוק]], ירושלים 1993.  
* [[יהודה אליצור]] ו[[יהודה קיל]], '''אטלס [[דעת מקרא]]''', ירושלים: הוצאת [[מוסד הרב קוק]], ירושלים 1993.  
* זכריה קלעי, '''נחלות שבטי ישראל''', ירושלים: הוצאת [[מוסד ביאליק]], 1967.
* זכריה קלעי, '''נחלות שבטי ישראל''', ירושלים: הוצאת [[מוסד ביאליק]], 1967.


==קישורים חיצוניים==
==דרויסנדיגע לינקס==
{{מיזמים|ויקימילון=ראובן}}
{{מיזמים|ויקימילון=ראובן}}
* {{דעת|[[זאב ארליך]]|daat/tanach/tora/areygad.htm|ערי גד וראובן בכיבוש ובהתנחלות}}, בתוך: '''מזרח הירדן במבט יהודי''', דפוס מוריה, התשנ"ו
* {{דעת|[[זאב ארליך]]|daat/tanach/tora/areygad.htm|ערי גד וראובן בכיבוש ובהתנחלות}}, בתוך: '''מזרח הירדן במבט יהודי''', דפוס מוריה, התשנ"ו


==הערות שוליים==
==רעפערענצן==
{{הערות שוליים}}
{{רעפערענצן}}


{{שבטי ישראל}}
{{שבטי ישראל}}


[[קטגוריה:שבט ראובן|ראובן]]
[[קאטעגאריע:שבט ראובן|ראובן]]
{{ו}}
{{ו}}

יעצטיגע רעוויזיע זינט 08:10, 8 יולי 2024

א פאסט-סטעמפל געווידמעט פאר שבט ראובן

שֵׁבֶט רְאוּבֵן איז איינס פון די צוועלף שבטי ישראל וואס ווערן דעמאנט אין תנ"ך. ער ווערט אנגערופן נאכן טאטן פונעם שבט ראובן בן יעקב ולאה . ראובן איז געווען דער בכור פון יעקב און דער בכור פון די שבטים.

ברכות פארן שבט

ברכת יעקב

”רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת, וְיֶתֶר עָז; פַּחַז כַּמַּיִם אַל-תּוֹתַר, כִּי עָלִיתָ מִשְׁכְּבֵי אָבִיךָ אָז חִלַּלְתָּ יְצוּעִי עָלָה;”.

ברכת משה

ביי ברכת משה פאר די שבטים אין פרשת וזאת הברכה שטייט ”יְחִי רְאוּבֵן וְאַל יָמֹת וִיהִי מְתָיו מִסְפָּר”[1]

דער שבט אין מדבר

סימבאלן פון שבט: אבן החושן און דער דגל

די שטיין וואס סימבאליזירט די שבט איז דער אודם וואס אהרן הכהן האט געטראגן אויפן חושן[2], .

די "דגל" פונעם שבט איז א מאלעריי פון דודאים אויף א רויטע הינטערגרונט[מקור פארלאנגט].

דגל מחנה ראובן

די צוועלף שבטים זענען אקעגן די צוועלף חדשים פון יאר. ווען מען הייבט אן צו פארבינדן לויטן סדר פון די אמהות און די חדשים פון תשרי, איז ראובן אקעגן תשרי – און דאס סימבאליזירט אז ראובן האט תשובה געטון אויף זיין חטא. טאמער פאנגט מען צו ציילן פון ניסן לויט די סדר החניה אין מדבר, איז ראובן אקעגן תמוז - די חודש ווען דער חורבן האט זיך אנגעהויבן, דאס איז אויך געשען צו ראובן וואס די בכרוה איז אוועקגענומען געווארן פון אים[מקור פארלאנגט]. עס שטייט אין גמרא[3] ”אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה שנאמר[4] ויהיו בני יעקב שנים עשר מלמד שכולן שקולים כאחת”.

נשיאים פונעם שבט

ביים ציילן די ערטע מאל איז אֱלִיצוּר בֶּן שְׁדֵיאוּר דער נשיא פון שבט ראובן אין די תקופה פון דור המדבר. ער ווערט דערמאנט אין ספר במדבר 4 מאל. טראץ וואס שבט ראובן איז דער בכור פון די שבטים, האט דער נשיא השבט אליצור בן שדיאור מקריב געווען זיין קרבן נאר ביים פערטן טאג.

ביי די מרגלים איז שַׁמּוּעַ בֶּן-זַכּוּר געווען דער פארשטייער פונעם שבט (במדבר יג, טו). און ביים ציילן צום צווייטן מאל, סוף ספר במדבר, פרשת מסעי איז פון די ליסטע ארויסגעפאלן די נשיאים פון שבט ראובן און שבט גד, וויבאלד די ליסטע איז געאייגנט צו אויסרעכנען די נשיאים וואס וועלן זיין די פארשטייער ביים צוטיילן ארץ כנען, און שבט ראובן און גד האבן שוין באקומען א נחלה אין עבר הירדן.

המסע במדבר

שבט ראובן האט גערוהט אין מדבר דער ערשטער אין דרום מחנה ישראל, נאנט צו שבט שמעון. פונקט ווי זייער רוה ארט אין מדבר איז געווען אין דרום, אזוי איז אויך געווען זייער נחלה אין ארץ ישראל: ראובן אין דרום עבר הירדן און שמעון אין דרום ארץ ישראל.

  • ביים ערשטן ציילונג וואס משה רבנו האט אפגעהאלטן אין מדבר איז דער שבט געווען 46,500 מענטשן.
  • ביים צווייטן ציילונג וואס משה האט אפגעהאלטן אין מדבר איז דער שבט געווען 43,730 מענטשן.

די נחלה פונעם שבט

די נחלתה פון שבט ראובן איז געווען מזרח זייט פון עבר הירדן, נעבן שבט גד און חצי שבט המנשה, דאס לויט זייער פערזענליכע בקשה צו וואוינען דארט.

צו ליינען מער

דרויסנדיגע לינקס

רעפערענצן

  1. דברים לג, ו
  2. רבינו בחיי, ביי זיין פירוש אויף פרשת תצוה, פרק כ"ח
  3. שבת נה, ב
  4. בראשית לה, כב

מוסטער:שבטי ישראל [[{{{1}}}|ו{{{1}}}]]