אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "רוי:מענדל לעפין"

פון המכלול
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ק (הוספת קישור בינוויקי he:מנדל לפין)
אין תקציר עריכה
 
(7 מיטלסטע ווערסיעס פון 4 באַניצער נישט געוויזן.)
שורה 1: שורה 1:
[[בילד:Lefin Heshbon HaNefesh.JPG|קליין|250px|ר' [[ישראל סאלאנטער]] האט געהייסן דרוקן דעם ספר חשבון הנפש טראץ דעם וואס דער מחבר איז געווען א משכיל.]]
{{דעסקריפציע||ענגליש = Jewish author and educator|העב=סופר יהודי|דייטש=hebräischer Schriftsteller|}}
[[בילד:Lefin Heshbon HaNefesh.JPG|קליין|250px|ר' [[רבי ישראל סאלאנטער]] האט געהייסן דרוקן דעם ספר חשבון הנפש טראץ דעם וואס דער מחבר איז געווען א משכיל.]]
'''מענדל לעפין''' איז געווען פון די ערשטע משכילים. זיין ספר '''חשבון הנפש''' האט ער מחבר געווען אויף די [[מידות]]. אבער די [[רבנים]] דערנאך האבן דאס גע'אסערט צוליב דעם וואס ער איז נישט געווען פון זייעריגער, נאר א שטודירטער [[משכיל]].
'''מענדל לעפין''' איז געווען פון די ערשטע משכילים. זיין ספר '''חשבון הנפש''' האט ער מחבר געווען אויף די [[מידות]]. אבער די [[רבנים]] דערנאך האבן דאס גע'אסערט צוליב דעם וואס ער איז נישט געווען פון זייעריגער, נאר א שטודירטער [[משכיל]].


== פאר מער ==
== פאר מער ==
* [[עמנואל עטקעס]],‫ '''ר' ישראל סאלאנטער וראשיתה של תנועת המוסר''', ירושלים: [[הוצאת מאגנס|מאגנס]], תשמ"ד.
* [[עמנואל עטקעס]],‫ '''ר' ישראל סאלאנטער וראשיתה של תנועת המוסר''', ירושלים: [[הוצאת מאגנס|מאגנס]], תשמ"ד.
* [[נתן מיכאל געלבער]], "מנדל לפין-סטנובר והצעותיו לתיקון אורח חיים של יהודי פולין בפני הסיים הגדול (1788–1792)", בתוך:‫ '''ספר יובל לכבוד הרב ד"ר אברהם ווייס''', ניו יורק: ועד ספרי היובל, תשכ"ד, עמ' רעא–שה.
* [[נתן מיכאל געלבער]], "מנדל לפין-סטנובר והצעותיו לתיקון אורח חיים של יהודי פולין בפני הסיים הגדול (1788–1792)", בתוך:‫ '''ספר יובל לכבוד הרב ד"ר אברהם ווייס''', ניו יארק: ועד ספרי היובל, תשכ"ד, עמ' רעא–שה.
* ניסן ‬וואקסמאן, "ספר שנתעלם מן העין (על "חשבון הנפש" ומחברו)", '''שנה בשנה''' (תשכ"ט), עמ' 303–315.
* ניסן ‬וואקסמאן, "ספר שנתעלם מן העין (על "חשבון הנפש" ומחברו)", '''שנה בשנה''' (תשכ"ט), עמ' 303–315.
* [[שמואל ורסס]], "בעקבותיו של החיבור 'מחכימת פתי' האבוד", '''[[קריית ספר (כתב עת)|קריית ספר]]''' נה,ב (תש"ם), עמ' 379–397. (איבער זיין חיבור "מחכימת פתי", על טיב הקשרים בין פרל ללפין, ועל קונטרס הערות לחיבור הנדון בכתב-ידו של פרל (מגנזי פרל שבבית הספרים), עם ההדרת הטקסט.)
* [[שמואל ורסס]], "בעקבותיו של החיבור 'מחכימת פתי' האבוד", '''[[קריית ספר (כתב עת)|קריית ספר]]''' נה,ב (תש"מ), עמ' 379–397. (איבער זיין חיבור "מחכימת פתי", על טיב הקשרים בין פרל ללפין, ועל קונטרס הערות לחיבור הנדון בכתב-ידו של פרל (מגנזי פרל שבבית הספרים), עם ההדרת הטקסט.)
* הלל ‬לוין, "בין חסידות להשכלה: על פולמוס אנטי-חסידי מוסווה [אין לעפין'ס ספר "חשבון הנפש"]", בתוך: [[עמנואל אטקס|ע. אטקס]], [[יוסף שלמון|י. שלמון]], '''פרקים בתולדות החברה היהודית בימי-הביניים ובעת החדשה: מוקדשים לפרופסור יעקב כ"ץ במלאת לו שבעים וחמש שנה על ידי תלמידיו וחבריו''', ירושלים: [[הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס|מאגנס]], תש"ם, עמ' 182–191.
* הלל ‬לוין, "בין חסידות להשכלה: על פולמוס אנטי-חסידי מוסווה [אין לעפין'ס ספר "חשבון הנפש"]", בתוך: [[עמנואל אטקס|ע. אטקס]], [[יוסף שלמון|י. שלמון]], '''פרקים בתולדות החברה היהודית בימי-הביניים ובעת החדשה: מוקדשים לפרופסור יעקב כ"ץ במלאת לו שבעים וחמש שנה על ידי תלמידיו וחבריו''', ירושלים: [[הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס|מאגנס]], תש"מ, עמ' 182–191.
* [[יוסף קלויזנער]], '''היסטוריה של הספרות העברית החדשה''', כרך א, ירושלים: [[אחיאסף]], תשי"ב 1952, עמ' 224–253.
* [[יוסף קלויזנער]], '''היסטוריה של הספרות העברית החדשה''', כרך א, ירושלים: [[אחיאסף]], תשי"ב 1952, עמ' 224–253.
* [[דוד שחר]], "השפעתו של בנימין פרענקלין על תפיסת תיקון המידות בספר חשבון הנפש לר’ מנחם מנדל לעפין", '''[[ציון (כתב עת)|ציון]]''' מט, ב (תשמ"ד), עמ' 185–192.
* [[דוד שחר]], "השפעתו של בנימין פרענקלין על תפיסת תיקון המידות בספר חשבון הנפש לר’ מנחם מנדל לעפין", '''[[ציון (כתב עת)|ציון]]''' מט, ב (תשמ"ד), עמ' 185–192.
שורה 16: שורה 17:
[[קאטעגאריע:משכילים]]
[[קאטעגאריע:משכילים]]
[[קאטעגאריע:אידישע קאנטראווערסיעס]]
[[קאטעגאריע:אידישע קאנטראווערסיעס]]
[[קאטעגאריע:אומבאקוקט]]
[[קאטעגאריע:אויף יידיש]]  
[[קאטעגאריע:אויף יידיש]]  
{{קרד/ויקי/יידיש}}
{{קרד/ויקי/יידיש}}
[[he:מנדל לפין]]
[[he:מנדל לפין]]
[[קאַטעגאָריע:מחברי ספרי קודש]]

יעצטיגע רעוויזיע זינט 11:21, 18 יוני 2024

ר' רבי ישראל סאלאנטער האט געהייסן דרוקן דעם ספר חשבון הנפש טראץ דעם וואס דער מחבר איז געווען א משכיל.

מענדל לעפין איז געווען פון די ערשטע משכילים. זיין ספר חשבון הנפש האט ער מחבר געווען אויף די מידות. אבער די רבנים דערנאך האבן דאס גע'אסערט צוליב דעם וואס ער איז נישט געווען פון זייעריגער, נאר א שטודירטער משכיל.

פאר מער

  • עמנואל עטקעס,‫ ר' ישראל סאלאנטער וראשיתה של תנועת המוסר, ירושלים: מאגנס, תשמ"ד.
  • נתן מיכאל געלבער, "מנדל לפין-סטנובר והצעותיו לתיקון אורח חיים של יהודי פולין בפני הסיים הגדול (1788–1792)", בתוך:‫ ספר יובל לכבוד הרב ד"ר אברהם ווייס, ניו יארק: ועד ספרי היובל, תשכ"ד, עמ' רעא–שה.
  • ניסן ‬וואקסמאן, "ספר שנתעלם מן העין (על "חשבון הנפש" ומחברו)", שנה בשנה (תשכ"ט), עמ' 303–315.
  • שמואל ורסס, "בעקבותיו של החיבור 'מחכימת פתי' האבוד", קריית ספר נה,ב (תש"מ), עמ' 379–397. (איבער זיין חיבור "מחכימת פתי", על טיב הקשרים בין פרל ללפין, ועל קונטרס הערות לחיבור הנדון בכתב-ידו של פרל (מגנזי פרל שבבית הספרים), עם ההדרת הטקסט.)
  • הלל ‬לוין, "בין חסידות להשכלה: על פולמוס אנטי-חסידי מוסווה [אין לעפין'ס ספר "חשבון הנפש"]", בתוך: ע. אטקסי. שלמוןפרקים בתולדות החברה היהודית בימי-הביניים ובעת החדשה: מוקדשים לפרופסור יעקב כ"ץ במלאת לו שבעים וחמש שנה על ידי תלמידיו וחבריו, ירושלים: מאגנס, תש"מ, עמ' 182–191.
  • יוסף קלויזנערהיסטוריה של הספרות העברית החדשה, כרך א, ירושלים: אחיאסף, תשי"ב 1952, עמ' 224–253.
  • דוד שחר, "השפעתו של בנימין פרענקלין על תפיסת תיקון המידות בספר חשבון הנפש לר’ מנחם מנדל לעפין", ציון מט, ב (תשמ"ד), עמ' 185–192.
  • קונטרס בואו חשבון, במעלת הספר המופלא בתורת החינוך התורתי "חשבון הנפש", שנדפס בשנת תר"ה בעצת אור ישראל וקדושו מרן הגרי"ס [=הגאון רבי ישראל סלנטר] זצוק"ל, ירושלים: המוסד לעידוד לימוד התורה, תשנ"ח.

דאס איז נישט קיין המכלול ארטיקל, בלויז עפעס וואס ליגט דא ביז עס וועט ערזעצט ווערן מיט בעסערס. שרייבט עס איבער!