אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "רוי:מענדל לעפין"

156 בייטן צוגעלייגט ,  פֿאַר 1 יאָר
קיין רעדאגירונג באמערקונג
ק (הוספת קישור בינוויקי he:מנדל לפין)
אין תקציר עריכה
 
(7 מיטלסטע ווערסיעס פון 4 באַניצער נישט געוויזן.)
שורה 1: שורה 1:
[[בילד:Lefin Heshbon HaNefesh.JPG|קליין|250px|ר' [[ישראל סאלאנטער]] האט געהייסן דרוקן דעם ספר חשבון הנפש טראץ דעם וואס דער מחבר איז געווען א משכיל.]]
{{דעסקריפציע||ענגליש = Jewish author and educator|העב=סופר יהודי|דייטש=hebräischer Schriftsteller|}}
[[בילד:Lefin Heshbon HaNefesh.JPG|קליין|250px|ר' [[רבי ישראל סאלאנטער]] האט געהייסן דרוקן דעם ספר חשבון הנפש טראץ דעם וואס דער מחבר איז געווען א משכיל.]]
'''מענדל לעפין''' איז געווען פון די ערשטע משכילים. זיין ספר '''חשבון הנפש''' האט ער מחבר געווען אויף די [[מידות]]. אבער די [[רבנים]] דערנאך האבן דאס גע'אסערט צוליב דעם וואס ער איז נישט געווען פון זייעריגער, נאר א שטודירטער [[משכיל]].
'''מענדל לעפין''' איז געווען פון די ערשטע משכילים. זיין ספר '''חשבון הנפש''' האט ער מחבר געווען אויף די [[מידות]]. אבער די [[רבנים]] דערנאך האבן דאס גע'אסערט צוליב דעם וואס ער איז נישט געווען פון זייעריגער, נאר א שטודירטער [[משכיל]].


== פאר מער ==
== פאר מער ==
* [[עמנואל עטקעס]],‫ '''ר' ישראל סאלאנטער וראשיתה של תנועת המוסר''', ירושלים: [[הוצאת מאגנס|מאגנס]], תשמ"ד.
* [[עמנואל עטקעס]],‫ '''ר' ישראל סאלאנטער וראשיתה של תנועת המוסר''', ירושלים: [[הוצאת מאגנס|מאגנס]], תשמ"ד.
* [[נתן מיכאל געלבער]], "מנדל לפין-סטנובר והצעותיו לתיקון אורח חיים של יהודי פולין בפני הסיים הגדול (1788–1792)", בתוך:‫ '''ספר יובל לכבוד הרב ד"ר אברהם ווייס''', ניו יורק: ועד ספרי היובל, תשכ"ד, עמ' רעא–שה.
* [[נתן מיכאל געלבער]], "מנדל לפין-סטנובר והצעותיו לתיקון אורח חיים של יהודי פולין בפני הסיים הגדול (1788–1792)", בתוך:‫ '''ספר יובל לכבוד הרב ד"ר אברהם ווייס''', ניו יארק: ועד ספרי היובל, תשכ"ד, עמ' רעא–שה.
* ניסן ‬וואקסמאן, "ספר שנתעלם מן העין (על "חשבון הנפש" ומחברו)", '''שנה בשנה''' (תשכ"ט), עמ' 303–315.
* ניסן ‬וואקסמאן, "ספר שנתעלם מן העין (על "חשבון הנפש" ומחברו)", '''שנה בשנה''' (תשכ"ט), עמ' 303–315.
* [[שמואל ורסס]], "בעקבותיו של החיבור 'מחכימת פתי' האבוד", '''[[קריית ספר (כתב עת)|קריית ספר]]''' נה,ב (תש"ם), עמ' 379–397. (איבער זיין חיבור "מחכימת פתי", על טיב הקשרים בין פרל ללפין, ועל קונטרס הערות לחיבור הנדון בכתב-ידו של פרל (מגנזי פרל שבבית הספרים), עם ההדרת הטקסט.)
* [[שמואל ורסס]], "בעקבותיו של החיבור 'מחכימת פתי' האבוד", '''[[קריית ספר (כתב עת)|קריית ספר]]''' נה,ב (תש"מ), עמ' 379–397. (איבער זיין חיבור "מחכימת פתי", על טיב הקשרים בין פרל ללפין, ועל קונטרס הערות לחיבור הנדון בכתב-ידו של פרל (מגנזי פרל שבבית הספרים), עם ההדרת הטקסט.)
* הלל ‬לוין, "בין חסידות להשכלה: על פולמוס אנטי-חסידי מוסווה [אין לעפין'ס ספר "חשבון הנפש"]", בתוך: [[עמנואל אטקס|ע. אטקס]], [[יוסף שלמון|י. שלמון]], '''פרקים בתולדות החברה היהודית בימי-הביניים ובעת החדשה: מוקדשים לפרופסור יעקב כ"ץ במלאת לו שבעים וחמש שנה על ידי תלמידיו וחבריו''', ירושלים: [[הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס|מאגנס]], תש"ם, עמ' 182–191.
* הלל ‬לוין, "בין חסידות להשכלה: על פולמוס אנטי-חסידי מוסווה [אין לעפין'ס ספר "חשבון הנפש"]", בתוך: [[עמנואל אטקס|ע. אטקס]], [[יוסף שלמון|י. שלמון]], '''פרקים בתולדות החברה היהודית בימי-הביניים ובעת החדשה: מוקדשים לפרופסור יעקב כ"ץ במלאת לו שבעים וחמש שנה על ידי תלמידיו וחבריו''', ירושלים: [[הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס|מאגנס]], תש"מ, עמ' 182–191.
* [[יוסף קלויזנער]], '''היסטוריה של הספרות העברית החדשה''', כרך א, ירושלים: [[אחיאסף]], תשי"ב 1952, עמ' 224–253.
* [[יוסף קלויזנער]], '''היסטוריה של הספרות העברית החדשה''', כרך א, ירושלים: [[אחיאסף]], תשי"ב 1952, עמ' 224–253.
* [[דוד שחר]], "השפעתו של בנימין פרענקלין על תפיסת תיקון המידות בספר חשבון הנפש לר’ מנחם מנדל לעפין", '''[[ציון (כתב עת)|ציון]]''' מט, ב (תשמ"ד), עמ' 185–192.
* [[דוד שחר]], "השפעתו של בנימין פרענקלין על תפיסת תיקון המידות בספר חשבון הנפש לר’ מנחם מנדל לעפין", '''[[ציון (כתב עת)|ציון]]''' מט, ב (תשמ"ד), עמ' 185–192.
שורה 16: שורה 17:
[[קאטעגאריע:משכילים]]
[[קאטעגאריע:משכילים]]
[[קאטעגאריע:אידישע קאנטראווערסיעס]]
[[קאטעגאריע:אידישע קאנטראווערסיעס]]
[[קאטעגאריע:אומבאקוקט]]
[[קאטעגאריע:אויף יידיש]]  
[[קאטעגאריע:אויף יידיש]]  
{{קרד/ויקי/יידיש}}
{{קרד/ויקי/יידיש}}
[[he:מנדל לפין]]
[[he:מנדל לפין]]
[[קאַטעגאָריע:מחברי ספרי קודש]]
35,369

רעדאגירונגען