מייבאים כמותיים, בדוקי עריכות אוטומטית, ביוראקראטן, אינטערפעיס רעדאקטארן, emailconfirmed, אינטערפעיס אדמיניסטראַטאָרן, מנטרים, סיסאפן, צוות טכני, מייבאים, מעדכנים, אספקלריה רעדאקטארן
102,362
רעדאגירונגען
ק (החלפת טקסט – "[[שלמה גורן" ב־"[[הרב שלמה גורן") |
ק (החלפת טקסט – "[[שמואל סאלאנט" ב־"[[רבי שמואל סאלאנט") |
||
| שורה 6: | שורה 6: | ||
==היסטאריע== | ==היסטאריע== | ||
[[י"ח סיון]] [[ה'תר"א]] ([[יוני]] [[1841]]) האט הרב [[שמואל סאלאנט]] געגרינדעט דעם "עץ חיים" תלמוד תורה. די קלאסן זענען געווען פארשפרייט צווישן פארשידענער חדרים אין דער [[ירושלים אלטשטאט|אלטשטאט]]. ערשט אין תרי"ז ([[1857]]) האט מען צענטראליזירט די תלמידים אין א גרופע געביידעס אינעם חצר פון דער [[חורבה שול]], צוזמען מיטן ירושלימער בית דין, ווען מ'האט געגעבן צו דער תלמוד תורה דעם נאמען "ישיבת עץ חיים". | [[י"ח סיון]] [[ה'תר"א]] ([[יוני]] [[1841]]) האט הרב [[רבי שמואל סאלאנט]] געגרינדעט דעם "עץ חיים" תלמוד תורה. די קלאסן זענען געווען פארשפרייט צווישן פארשידענער חדרים אין דער [[ירושלים אלטשטאט|אלטשטאט]]. ערשט אין תרי"ז ([[1857]]) האט מען צענטראליזירט די תלמידים אין א גרופע געביידעס אינעם חצר פון דער [[חורבה שול]], צוזמען מיטן ירושלימער בית דין, ווען מ'האט געגעבן צו דער תלמוד תורה דעם נאמען "ישיבת עץ חיים". | ||
<!-- | <!-- | ||
הרעיון החדשני המרכזי היה הקמת מסלול לימודים המתחיל מגיל צעיר ומסתיים לאחר הנישואין, מסלול הבנוי ממסגרות תלמידים בעלי אותה יכולת הלומדים יחדיו. הדבר היווה חידוש לעומת השיטה שהייתה קיימת עד אז בירושלים האשכנזית לפיה מספר אבות שכרו "מלמד" שילמד את ילדיהם. הילדים למדו בצוותא באחד מחדרי הבית או בביתו של המלמד ללא חלוקה לרמות ותוך לימוד משותף של בעלי יכולות וגילאים שונים בצוותא. --> | הרעיון החדשני המרכזי היה הקמת מסלול לימודים המתחיל מגיל צעיר ומסתיים לאחר הנישואין, מסלול הבנוי ממסגרות תלמידים בעלי אותה יכולת הלומדים יחדיו. הדבר היווה חידוש לעומת השיטה שהייתה קיימת עד אז בירושלים האשכנזית לפיה מספר אבות שכרו "מלמד" שילמד את ילדיהם. הילדים למדו בצוותא באחד מחדרי הבית או בביתו של המלמד ללא חלוקה לרמות ותוך לימוד משותף של בעלי יכולות וגילאים שונים בצוותא. --> | ||
רעדאגירונגען