אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "יוספ'ס אנטפלעקונג צו זיינע ברידער"

←‏סוף דבר: רעדאגירונג
(←‏די באגעגעניש: רעדאגירונג)
(←‏סוף דבר: רעדאגירונג)
שורה 33: שורה 33:
חז"ל האבן געדרשנט אז יוסף האט אים געשיקט קעלבלעך, אלס רמז אז זיי האבן זיך צוטיילט ווען זיי האבן געהאלטן אינמיטן לערנען די פרשה פון [[עגלה ערופה]], און אזוי זאל ער דערקענען אז טאקע יוסף איז דער וואס שיקט צו אים.
חז"ל האבן געדרשנט אז יוסף האט אים געשיקט קעלבלעך, אלס רמז אז זיי האבן זיך צוטיילט ווען זיי האבן געהאלטן אינמיטן לערנען די פרשה פון [[עגלה ערופה]], און אזוי זאל ער דערקענען אז טאקע יוסף איז דער וואס שיקט צו אים.


== סוף דבר ==
== ענדע ==
יעקב שמסרב כמעט להאמין לשובו של יוסף לחייו, [[ירידת יעקב למצרים|יורד למצרים]], לאחר שרוחו חוזרת לחיים, ולא לפני שחוזרת אליו יכולת נבואתו שהקב"ה אומר לו {{ציטוטון|אָנֹכִי אֵרֵד עִמְּךָ מִצְרַיְמָה וְאָנֹכִי אַעַלְךָ גַם עָלֹה, וְיוֹסֵף יָשִׁית יָדוֹ עַל עֵינֶיךָ|{{תנ"ך|בראשית|מו|ד|ללא=ספר}}}} {{הערה|רש"י מבאר "אנכי אעלך – הבטיחו להיות נקבר בארץ". ובמדרש [[מכילתא דרבי ישמעאל]] (שמות ט״ו:ב׳) ובעוד מדרשים רבים מבואר, שהכוונה גם הבטחה ליציאת מצרים.}}. ה[[ספורנו]] כותב שכעת "בלכתו אל שמחתו זאת אשר אין אחריה תוגה, אחר שעברו עליו כל הצרות שעברו, הורה מה שיקרה לו בעקב ובאחרית הימים, כאמרו ״רנו ליעקב שמחה״{{הערה|{{תנ"ך|ירמיהו|לא|ו}}}}.
יעקב איז [[ירידת יעקב למצרים|אראפ קיין מצרים]], נאך וואס זיין גייסט האט אויפגעלעבט, נישט פאר ער באקומט צוריק זיין רוח הקודש און גאט זאגט אים {{ציטוטון|אָנֹכִי אֵרֵד עִמְּךָ מִצְרַיְמָה וְאָנֹכִי אַעַלְךָ גַם עָלֹה, וְיוֹסֵף יָשִׁית יָדוֹ עַל עֵינֶיךָ{{הערה|{{תנ"ך|בראשית|מו|ד}}}}}} {{הערה|רש"י ערקלערט אז דאס איז א צוזאג אז ער וועט בעגראבן ווערן אין ארץ ישראל. און אין מדרש [[מכילתא דרבי ישמעאל]] (שמות ט״ו:ב׳) און אין נאך אסאך מדרשים שטייט אז דאס איז אויך א צוזאג אויף יציאת מצרים.}}. דער [[ספורנו]]{{מקור}} שרייבט אז יעצט, גייענדיג צו זיין פרייליכע טייל פון זיין לעבן, נאך וואס ער איז אריבער די אלע צרות, האט אים גאט געזאגט וואס עס וועט געשען באחרית הימים, ווי עס שטייט ״רנו ליעקב שמחה״{{הערה|{{תנ"ך|ירמיהו|לא|ו}}}}.


==הדימוי ליום הדין הגדול==
==הדימוי ליום הדין הגדול==
486

רעדאגירונגען